SNJEŽNE RADOSTI ZA ELITU: Ledena bajka za najbogatije

Autor:

Pixabay

Objavljeno u Nacionalu br. 690, 2009-02-03

Već 25. godinu zaredom svjetski jet-setteri okupljaju se krajem siječnja u St. Moritzu na tradicionalnom polo turniru na snijegu

Posljednjeg vikenda u siječnju svjetska se jet-set elita tradicionalno okuplja u švicarskom zimovalištu St. Moritz gdje se održava tradicionalni polo turnir na snijegu. Ove godine održan je jubilarni, 25. turnir, na kojem su nastupile momčadi Cartier, Brioni, Julius Baer i Maybach, a gledali su ih i uz to se dobro zabavljali bogataši i bogatašice iz cijelog svijeta. Cjelokupna organizacija događaja stoji, kako je rekao Čedo Komljenović, jedan od organizatora, između 12 i 13 milijuna eura. Sve je prošlog vikenda u St. Moritzu bilo skupo, od konja za polo čija je pojedinačna cijena između 70 i 100 tisuća eura pa do odijela i haljina koje su se nosile na svečanoj večeri koja je održana u subotu uvečer u hotelu Kempinski. Cjelokupnu situaciju najbolje je tijekom svečane večere opisao Urs Schwarzenbach, osnivač polo turnira u St. Moritzu. “Ne sumnjam da večeras muškarci nose odijela Brioni, žene nose dijamante Cartier, dovezli ste se na ovu večeru u Maybachu, a sve ste to platili novcem koji držite na računima banke Julius Baer”, rekao je Schwarzenbach, Švicarac koji živi u Londonu i koji je, prema listi Sunday Timesa, sa 842 milijuna funti 88. najbogatiji građanin Velike Britanije. Pri tome nije zaboravio reći da prije 25 godina, kada su organizirali prvi turnir, nisu imali mnogo novca, šator za uzvanike nije bio veći od šatora u kojem su držali konje, a zatim, kako je rekao, polako su počeli dolaziti sponzori.

Polo turnir u St. Moritzu svakako je raritetan jer se utakmice odigravaju na zaleđenom jezeru. Nitko se ne brine da bi moglo doći do nesreće jer je led debeo 40 centimetara i prema tvrdnjama organizatora, može nositi težinu veću od tri tisuće tona. Oko jezera postavljeni su veliki šatori sponzora – što je veći sponzor to je i šator veći, gdje se, ako ste gost nekog od sponzora, može vrlo ukusno jesti tijekom cijelog dana i uživati u šampanjcu Perrier-Jouët. Bez obzira na to što se temperatura tijekom polo dvoboja spustila na minus osam stupnjeva, tribine su bile prepune jer dvoboji na snijegu doista su izgledali spektakularno.

Ipak, još spektakularnije izgledala je svečana večera koja je održana u subotu uvečer u hotelu Kempinski. Oko 400 uzvanika uživalo je u hrani Juana Amadora, 40-godišnjeg Nijemca španjolskih korijena koji je prije godinu i pol dana dobio treću Michelinovu zvijezdu, čime se svrstao u najbolje svjetske kuhare. Nije riječ samo o kvaliteti hrane, nego i o njezinoj prezentaciji, pa smo tako juhu od parmezana s jakovljevim kapicama dobili serviranu u epruvetama a pili smo je uz pomoć slamke. Barem 50 posto uzvanika činili su talijanski biznismeni, a slijedili su ih Švicarci i Nijemci, ali događaj u St. Moritzu ne spada u one koji privlače poznate osobe koje viđate na naslovnicama celebrity magazina i tabloida. Jedina takva zvijezda bio je bivši tenisač Boris Becker, koji je došao u društvu stare djevojke Shareley Lilly Kerssenberg koju je držao dalje od fotografa. Naime, prošlog ljeta Becker se bio zaručio s Alessandrom Meyer-Wolden, a prije tri mjeseca raskinuo je zaruke te je istovremeno objavio kako je ponovo u vezi sa Shareley Kerssenberg s kojom je bio u vezi prije godinu dana. Uglavnom, on i Čedo Komljenović bili su jedina dva muškarca kojima je bilo dopušteno da se na svečanoj večeri pojave bez leptir-mašne ili kravate. Bilo je zanimljivo gledati s kojim divljenjem se svi ti uzvanici obraćaju Komljenoviću, odnosno Montyju Shadowu, kako je njegovo umjetničko ime u inozemstvu. Primjerice, Alain Zimmermann, direktor marketinga banke Julius Baer, rekao je da Komljenovića smatra svojim drugim ocem. Kada smo Komljenovića pitali zašto je tome tako, odgovorio je: “Zimmermanna sam upoznao dok je radio za tvrtku IWC, zatim sam ga preporučio banci Julius Baer gdje je dogurao do mjesta direktora marketinga. Zato mi je sada tako zahvalan.” Jednako tako, očekivao se dolazak talijanske glumice Monice Bellucci, koja je zaštitno lice Cartiera, najvećeg sponzora tog turnira, te je prošle godine također bila gošća u St. Moritzu. Njezin dolazak bio je najavljen za nedjelju ujutro, te je trebala doletjeti privatnim avionom iz Pariza u St. Moritz. Budući da se u nedjelju ujutro vrijeme u St. Moritzu pogoršalo, njoj i njezinoj ekipi javljeno je da i ne pokušavaju poletjeti jer zbog jakog vjetra i snijega neće moći sletjeti. Tako je St. Moritz ovog vikenda ostao bez najljepše gošće.

Nakon svečane večere uzvanici su se preselili na party gdje su ih zabavljali 48-godišnji Tony Hadley, bivši pjevač grupe Spandau Ballet, te DJ Carmine Sorrentino koji je inače zaposlen u baru Jimmy’z u Monte Carlu. Možda je Hadleyjev nastup bio jedini znak recesije među organizatorima turnira jer se vjerojatno moglo naći novca i za nekog atraktivnijeg pjevača. Hadley nije skup, što pokazuje i činjenica da je prije godinu dana kao gost nastupao na Dori, izboru za hrvatsku pjesmu Eurovizije u Opatiji.
Kada posjetite St. Moritz tijekom polo turnira, onda vam mora pasti na pamet pitanje zašto se tako nešto ne održava i u Hrvatskoj. Naime, od 2004. do 2006., tri puta zaredom, polo turnir s istim sudionicima održavao se i na Brijunima. Turnir je trebao postati tradicionalan, a pokrenut je na inicijativu tadašnjeg predsjednika talijanske modne kuće Brioni Umberta Angelonija koji je tako želio odati počast otoku po čijem je imenu čuvena modna kuća dobila ime. I tu se kao suorganizator pojavio Čedo Komljenović. Tijekom te tri godine i Angeloni i Komljenović upozoravali su da se svjetski jet-set ne može ugostiti u onako lošim hotelima kakvi su na Brijunima te da će, ako se nešto ne promijeni, turnir biti otkazan. Nakon tri godine to se i dogodilo. U međuvremenu, Angeloni je smijenjen s mjesta predsjednika kuće Brioni, ali i novi čelnici htjeli bi da se turnir održava. O tome smo u petak uvečer razgovarali s Antonellom De Simone koja je u novom ustroju jedan od triju predsjednika Brionija i šefica financija, inače unuka Nazarena Fonticolija, suosnivača kuće Brioni. Uz doista briljantnu večeru u restoranu Salastrains objasnila nam je kako su oni, i nakon što se turnir na Brijunima prestao održavati, kontaktirali s hrvatskom vladom tražeći odgovor na pitanje hoće li oni početi s izgradnjom ili restauracijom hotelskih kapaciteta na Brijunima kako bi se polo turnir ipak obnovio. Odgovor je, prema njezinim riječima, glasio “novac smo potrošili za investicije na istarskoj obali”. “Brijuni su prekrasni i onog trenutka kada se obnove ili izgrade hoteli, mi smo spremni ponovo organizirati polo turnir. Naša modna kuća financira samo ovaj polo turnir u St. Moritzu tako da bi nam polo turnir na Brijunima bio drugi, što dovoljno govori o tome koliko nam se Brijuni sviđaju”, rekla je Antonella De Simone.

U Brioniju posebno drže do svog polo tima koji je prethodne dvije godine pobijedio na turniru u St. Moritzu, a ove godine je poražen u finalu od tima Julius Baer. Koliko svi drže do tog turnira i pobjede na njemu pokazuje i rani odlazak s večere, oko 22.30 sati, svih polo igrača koji su u nedjelju nastupili u finalu, kako bi se naspavali. Njima nije bitan novac nego pobjeda, za pobjedu na tom turniru igrači dobivaju posebne satove koje je Cartier izradio u limitiranom izdanju samo za potrebe turnira. Ništa čudno, većina ljudi koji su prisustvovali turniru u St. Moritzu imaju toliko novca da im poneki gubitak ili dobitak ne znači osobito mnogo.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.