Slučaj Jadrolinija: Član uprave A.Vranješ: U interesu zaštite Jadrolinije bio sam protiv odluke o kupnji katamarana

Autor:

Screenshot/YouTube

Interni dokumenti Jadrolinije koji otkrivaju moguće teške makinacije povezane s nabavom skupih katamarana iz Singapura, o čemu Nacional donosi ekskluzivnu priču u novom broju, izazvali su  oštru reakciju Olega Butkovića, ministra mora, prometa i infrastrukture koji zbog sumnje u korupciju želi smijeniti kompletnu upravu ove državne brodarske tvrtke na čelu s Davidom Soptom, čovjekom od povjerenja samog premijera Andreja Plenkovića. Butković je proveo temeljitu internu istragu koja mu je očito potvrdila sumnje u,  blago rečeno, nepravilnosti tijekom kupnje katamarana u javnom natječaju vrijednom 36 milijuna eura.

Dok  s jedne strane ovaj slučaj otvara novi mogući sukub unutar HDZ-a i Vlade jer Plenkovićev ministar istražuje čovjeka od premijerova povjerenje i njegovu ulogu u korupcijskoj aferi s kojom je upoznat i Uskok,  s druge strane na vidjelo izlaze teško narušeni odnosi unutar tročlane  uprave Jadrolinije čiji su članovi, uz predsjednika uprave Soptu, Ante Vranješ i Predrag Govorčin. Upravo je Vranješ, inače osoba od povjerenja ministra Butkovića,  odmetnuti član uprave koji se u očitovanju ministru o spornoj nabavi katamarana od tvrtke Damen iz Singapura,  potpuno ogradio od Sopte i Govorčina te izravno ustvrdio da su svojim odlukama njih dvojica prekršila sve službene odluke Jadrolinije. Jednostavno rečeno, Vranješ tvrdi da je Jadrolinija prije otvaranja natječaja za nabavku katamarana dobila ponudu trgovačkog društva DAMEN Gorinchem iz Singapura, a  koja im je kasnije bila orijentir za raspisivanje natječaja i u tome vidi pogodovanje.

Iz dokumentacija u koju je Nacional dobio ekskluzivni uvid jasno je Vranješovo stajalište o nabavi katamarana. Tako Vranješ u svom očitovanju navodi :

„Objavljen je natječaj na Elektronskom oglasniku javne nabave (EOJN)  koji nije bio u skladu s informacijama koje sam prethodno službeno dobio i podržao. Iako je bilo dogovoreno, kao kriterij odabira nisu uvršteni potrošnja i brzina; pojedinačna vrijednost novih katamarana (Grupe 1 i 2 ) bila je 9.500.000,00 eura, suprotno Akcijskom planu gdje je određena vrijednost 8.800.000,00 eura; procijenjena pojedinačna vrijednost rabljenog katamarana (Grupe 3 i 4) je 8.500.000,00 eura, suprotno Akcijskom planu gdje je određena vrijednost 6.000.000, 00 eura.’

Da se Vranješ želi izuzeti iz ovakvog načina nabave, ukazuje i sljedeća njegova konstatacija iz očitovanja:

„David Sopta i Predrag Govorčin ujedno su odlučili na svoju ruku bez ikakvih konzultacija ili programa rada ili unaprijed napravljenog plana u kojem bi bili prikazani svi učinci ili potrebe takve nabave da će umjesto 2 katamarana naručiti 4 katamarana. Takvo mijenjanje narudžbe i količine brodova koji se naručuju je suprotno prethodno donesenoj odluci Uprave, usvojenom Planu poslovanja za 2018., Akcijskom planu i Planu nabave za 2018. Razloge toga nikada nisu meni ili Nadzornom odboru objasnili, a niti je o potrebi takve nabave Uprava ikada razgovarala ili donijela takvu odluku.“

Vranješovo potpuno ograđivanje od Sopte i Govorčina i tvrdnja da su prekršili odluke ove državne tvrtke nameće nameće pitanje zašto nije pravodobno reagirao i upozorio ih na to. U svom očitovanju on to ne objašnjava, ali navodi da sljedećoj sjednici Uprave nije prisustvovao jer je bio na službenom putovanju, a da službeni dnevni red nije ni sadržavao točku vezanu uz odabir katamarana. No, bez njegovog znanja, kako tvrdi, naknadno je dnevni red promijenjen i u njega uvrštena točka o odabiru katamarana. Kad je on to saznao, odbio je dati suglasnost na odluku:

‘Nisam se slagao sa time da netko bez dogovora svih članova Uprave iza leđa jednog od članova Uprave mijenja dnevni red koji je već prije usuglašen kako bi pod svaku cijenu progurao odluku o odabiru katamarana koja se prije toga nije ni raspravljala, a ni analizirala. Pogotovo se nisam slagao s time da o tako važnoj stvari svi članovi uprave nisu prethodno potpuno informirani, posebice o tome kako je proveden natječaj i tko je i na temelju kojih kriterija izabran za ponuditelja. Takvo brzopleto donošenje odluke, bez da se prije toga nađe najbolje rješenje za zaštitu interesa Društva, po mom mišljenju, nije bilo dobro.’“, napisao je u očitovanju Ante Vranješ koji očito ne može prihvatiti biti odgovoran za sumnjivu odluku o nabavi katamarana iz Singapura.  U prilog svom očitovanju dostavio je i pismeno očitovanje tajnice koja je teško optužila predsjednika uprave Davida Soptu i ustvrdila da je naknadna promjena dnevnog reda izvršena temeljem Soptina usmenog naloga.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.