ŠKODA na natjecanju AvD-Oldtimer-Grand-Prix oživljava svoju 115 godina dugu povijest u motorističkom sportu

Autor:

Prije 115 godina je Narcis Podsedníček sa svojim motociklom Laurin & Klement prvi prošao kroz cilj zahtjevne utrke od Pariza do Berlina. To je bio početak velike uspješne povijesti, koja se nastavila kako na kružnim utrkama tako i u reli-sportu. Na natjecanju AvD-Oldtimer-Grand-Prix, koje se od 12. do 14. kolovoza 2016. održava na Nürburgringu, ŠKODA podsjeća na taj jubilej – i to s velikim brojem atraktivnih trkaćih i sportskih automobila. Među njima su i dva iznimno rijetka dragulja, koji će na ovoj manifestaciji po prvi put izaći na start. Osim toga se obožavatelji mogu radovati brojnim drugim vrhunskim vozilima iz povijesti kompanije.

„ŠKODA 1100 OHC iz 1957. je impresivan dokaz češke inženjerske umjetnosti i istodobno važna prekretnica u 115-godišnjoj povijesti motorističkog sporta u Škodi“, kaže Andrea Frydlová, voditeljica ŠKODA muzeja. „U razvoju tog dvosjeda inženjeri su imali slobodne ruke, pa su tako izradili sportski automobil prve klase.“ Isto vrijedi i za automobil za utrke Formule 3 – Monoposto iz 1965. – s tim modelom je Miroslav Fousek 1968. godine pobijedio u istočnoeuropskom prvenstvu Formule 3.

1976

U automobilu ŠKODA 1100 OHC za brzinu brine uzdužno ugrađeni redni motor s četiri cilindra i dva bregasta vratila položena iznad te obujmom od 1.089 cm3 . Mala „elektrana“ blista snagom od 85 KS po litri – za ondašnje vrijeme fascinantna vrijednost. Napredna je bila i karoserija, jer se sastoji od superlaganog fiberglasa. 92 KS počivaju na samo 550 kilograma.

U svoje vrijeme je sportski dvosjed ispred konkurencije vozio moćnim ubrzanjem i najvećom brzinom od 200 km/h. 1958. godine je češki vozač utrka Miroslav Fousek u Mladá Boleslavi u prvom pokušaju pobijedio na prvom natjecanju s novim sportskim automobilom. Slijedili su trijumfi na lokalnim utrkama.

O dugoj i uspješnoj tradiciji marke ŠKODA u motorističkom sportu svjedoče i legendarni trkaći automobili iz 70-tih i 80-tih godina prošlog stoljeća. Najbolji primjer: 1970. godine je predstavljen ŠKODA 110 R. Velikoserijski sportski kupe se u istočnom bloku ubrajao u automobile iz snova. Stražnji pogon, sportska sjedala, sportsko kolo upravljača i tri dodatna instrumenta te bočni prozori bez okvira bili su posebne karakteristike dvosjeda čija je proizvodnja trajala do 1976.

ŠKODA 110 R je bio preteča za ,Porsche istoka‘:ŠKODA 130 RS, automobil uspješan u motorističkom sportu a posebno omiljen kod privatnih vozača, proslavio je 1976. godine svoj debi. Pobijedio je u reliju Monte Carlo 1977. u konkurenciji automobila s obujmom do 1,3 litre. 1981. je ŠKODA s tim modelom pobijedila u poretku proizvođača u Europskom prvenstvu touring automobila. Na natjecanju AvD-Oldtimer-Grand-Prix na Nürburgringu ŠKODA prezentira kako reli-verziju automobila 130 RS tako i njegovo izdanje za kružne utrke. Zadnji spomenuti će u petak i subotu prijepodne (9.45 i 8.55 sati) izaći na start kvalifikacija i utrke za trofej u klasi touring- i GT-vozila. Reli verzija će gume zagrijati do dima u omiljenoj,Slowly Sideways‘-predstavi u subotu poslijepodne (od 13.40 sati).

Tamo će osim toga nakon svojih povijesnih uzora poglede privlačiti novi ŠKODA 200 RS – s sedmerostrukim njemačkim reli-prvakom Matthiasom Kahleom za upravljačem –. Originalni prototip kupea, koji je za razliku od 130 RS za 15 centimetara niži, sudjelovao je 1974. godine samo na nekoliko relija, i to zbog promjene pravila. Unatoč tomu 200 RS je prekretnica u povijesti motorističkog sporta češke marke.

U petak (11.45 sati) i nedjelju (12.55 sati) će ŠKODA sa svih 36 vozila, koja će tijekom vikenda na Nürburgringu oduševljavati publiku, krenuti u veliku demonstracijsku vožnju na stazi na kojoj se vozi utrka za veliku nagradu. U tomu će sudjelovati i ŠKODA OCTAVIA World Rally Car jednako kao i ŠKODA RAPID, 120 GLS, FELICIA, SUPERB i TUDOR. Skoro svi ti automobilski dragulji potječu iz privatnih zbirki i njima će upravljati njihovi vlasnici.

Kao službeni partner natjecanja AvD-Oldtimer-Grand-Prix ŠKODA podržava poznate manifestacije povijesnog motorističkog sporta i obožavateljima i gledateljima nudi aktivnosti i pored staze. U prostoru za vozače zainteresirani se tom blagu mogu diviti iz blizine ili čak sjesti za upravljač: U šatoru ŠKODA AUTO Deutschland spreman je simulator reli-vožnje. Osim toga će glumica i ambasadorica marke ŠKODA Mimi Fiedler biti na licu mjesta – između ostalog i kao suvozačica Matthiasa Kahlea.

OZNAKE: povijest, utrke, Škoda

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)