Sindikalistica: “U školama se sustavno krše epidemiološke mjere”

Glavna tajnica Sindikata hrvatskih učitelja Ana Tuškan ustvrdila je za HRT da se u školama sustavno krše epidemiološke mjere.

Tuškan je kazala kako je posebno zabrinjavajuće da se u nekim školama simptomi zanemaruju te da se učenici nakon što nekoliko dana ostanu kod kuće vraćaju na nastavu.

“Ne provodi se dovoljno testiranja. Ne možemo govoriti o realnoj situaciji. Ono što je jako uznemirilo zaposlenike u školama je sustavno kršenje mjera, nejednaki kriteriji i nepružanje dobrog primjera svim učenicima. Dok oni ne mogu ništa, ne idu ne ekskurzije, mjere krše oni koji bi trebali davati primjer. Mi tražimo što hitnije prioritetno cijepljenje, nikakva prisila”, rekla je Tuškan dodajući da je interes velik.

Pandemijska situacija u školama prati opću sliku u Hrvatskoj – 432 učenika i 138 djelatnika. U samoizolaciji su 3224 učenika te 165 djelatnika, rekao je državni tajnik Ministarstva znanosti i obrazovanja Tomislav Paljak u emisiji “U mreži Prvog”.

Preko 75 posto škola je na A modelu, licem u lice. Po C modelu je ispod tri posto, u srednjim školama se pojavljuje A i C model u raznim kombinacijama – oko 18 posto, dodao je Paljak.

Profesorica Sonja Turk iz Strukovne škole Sisak rekla je da je za maturante na snazi model A, dok je za ostale učenike na snazi model B. Epidemiološka situacija u školi, dodaje, stabilna je.

Paljak je rekao da su na Banovini, gdje se moglo, stvoreni uvjeti za A model nastave.

Tuškan je upozorila kako na Banovini treba raditi na programima prevencije stresa, kao i na nedostatak pomoćno tehničkog osoblja te potrebu zaštite ranjivih zaposlenika.

“Naši učenici redovno provode vježbe evakuacije pa u prvi moment nisu znali o čemu se radi. Smireno su napustili zgradu, odlično su to odradili. Pokazalo se da su te vježbe korisne ne samo zbog potresa, nego i zbog takvih izvanrednih okolnosti”, rekla je profesorica Turk komentirajući incident koji se dogodio u petak kada je muškarac ušao u školu prijeteći da ima bombu.

Osvrnula se i na psihološko stanje prosvjetnih djelatnika svoje škole.

“Svi djelatnici se nose s ovom situacijom iznimno dobro, iako vjerujem da im nije svejedno. Svjesni smo da je rad u učionicama nezamjenjiv, s druge strane mnogi djelatnici žive s članovima obitelji koji su rizični. Fokusirani smo prvenstveno na učenike i da oni dobiju najviše od ovakvog oblika nastave”, rekla je Turk.

Paljak je naglasio kako ministarstvo vodi računa o psihosocijalnoj pomoći stradalom stanovništvu na Banovini. “Psihoza je dolje drugačije vrste i treba biti oprezan”, upozorio je.

Što se tiče škola na Banovini, Paljak je kazao kako su sanacijski prioriteti završeni. “Četiri škole su prioritetne, a ministarstvo je sastavilo je katalog za potencijalne donatore kako bi dobili uvid u kompletnu situaciju”, rekao je.

Komentiraj