Tvrtka 2×1 komunikacije za istraživanje javnog mnijenja i politički marketing jedna je od rijetkih koja je u Hrvatskoj vrlo precizno predvidjela kakvi će biti rezultati prvog kruga predsjedničkih izbora u Hrvatskoj. Tvrtka je zadnje istraživanje provela od 11. do 18. prosinca, na bazi od 5000 ispitanika u 21 županiji i precizno predvidjela da će Kolinda Grabar-Kitarović pobijediti u 13 županija, te je jedina agencija koja je predvidjela vrlo neizvjestan ishod prvog kruga, za razliku od Ipsos plusa, Pulsa i drugih poznatih agencija koje su predviđale pobjedu Ive Josipovića s 10 i više posto posto razlike u osvojenih glasovima.

 

 

  • Tvrtka 2×1 komunikacije za istraživanje javnog mnijenja i politički marketing, iako često osporavana i ismijavana, unijela je nemir među vodeće tvrtke iz tog poslovnog miljea zbog točnih predviđanja uspješnih rezultata HDZ-a na nekoliko proteklih izbornih natjecanja.

 

 

Vlasnik tvrtke je Robert Bosak, magistar političkih znanosti i hrvatski branitelj koji je ujedno i većinski vlasnik Vinkovačke televizije. Bosak je simpatizer HDZ-a, a ujedno i blizak prijatelj političkog tajnika HDZ-a Tomislava Čuljka. Stoga su rezultati istraživanja njegove tvrtke često u raznim krugovima nesklonim HDZ-u, ali i unutar pojedinih dijelova te stranke, doživljavani s podsmijehom. To se uglavnom događalo zato što je Bosakova tvrtka, suprotno onomu što su predviđale druge tvrtke koje se bave istim poslom, u svojim istraživanjima predviđala uspjeh HDZ-a. To se događalo uoči proteklih dvaju izbora za Europarlament i za lokalne izbore, kao i za ponovljene izbore za župana Sisačko-moslavačke županije koji su se održali koncem godine.

Prilikom istraživanja javnog mnijenja za izbore za Europarlament, Bosakova tvrtka vrlo je precizno predvidjela broj mandata koje će osvojiti pojedine liste. Slična precizna predviđanja tvrtka 2×1 objavila je i za netom održani prvi krug predsjedničkih izbora, kada je predvidjela tijesnu pobjedu Kolinde Grabar-Kitarović. “Nije važno tko je čiji stranački simpatizer, nego kako se na koncu obavlja posao. Bilo bi dobro da se počne objektivno preispitivati kako se i koliko opravdano troše ogromni budžeti na ispitivanje javnog mnijenja, ako se već nekoliko godina događa da najrazvikanije agencije imaju vrlo upitne rezultate istraživanja koja su provodile”, izjavio je za Nacional Robert Bosak.

Komentiraj