SHV upozorava na pogodovanje Ministarstva prometa

Autor:

Zagreb: Aktualno prijepodne u Saboru 19.09.2018., Zagreb - Nakon dvomjesecne ljetne stanke Hrvatski sabor je poceo 9. sjednicu. Nakon utvrdjivanja dnevnog reda, sjednica je nastavljena aktualnim prijepodnevom, odnosno postavljanjem pitanja zastupnika Vladi. Oleg Butkovic. 

Photo: Patrik Macek/PIXSELL

Iz Sindikata hrvatskog vozača (SHV) ustvrdili su u srijedu kako Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture pogoduje Visokoj školi za komunikacijski menadžment Edward Bernays, jer joj je (prije svih ostalih) izdalo rješenje za rad ispitnog centra, iako je i Učilište za cestovni promet podnijelo zahtjev, a rješenje je dobilo nakon krajnjeg roka.

Pravilnikom o početnoj i periodičkoj izobrazbi vozača objavljenom 1. lipnja 2018. godine između ostalog je propisano da vozači autotaksi vozila moraju steći početnu izobrazbu vozača i polaganjem teorijskog ispita u ispitnom centru i roku od 3 mjeseca od dana objave Pravilnika, dakle do početka rujna 2018. godine.

Prema novome Zakonu o prijevozu u cestovnom prometu Ispitni centar više nije samo Hrvatski auto klub, već ispitne centre mogu osnivati i drugi koji zadovolje uvjete propisane Pravilnikom o početnoj i periodičkoj izobrazbi vozača, pojašnjavaju u priopćenju iz Sindikata.

Podsjećaju kako je Učilište za cestovni promet podnijelo Zahtjev za Ispitni centar 11. lipnja 2018., odnosno samo 11 dana nakon objave pravilnika, ali da resorno ministarstvo nije odgovaralo na zahtjev, a nisu nastupile ni potrebne promjene na portalu za vođenje evidencije kako bi se ispiti mogli prijaviti odnosno kako bi se mogli provoditi.

No, Ministarstvo je ipak izdalo rješenje za rad ispitnog centra Visokoj školi za komunikacijski menadžment Edward Bernays iz Zagreba koje je počelo provoditi ispite za autotaksi vozače već početkom kolovoza. Bez postupka prijave ispita, bez upisa polaznika u evidenciju koja se vodi kod Ministarstva, upozoravaju iz Sindikata.

Navode kako je prema javno objavljenim rezultatima na stranicama visoke škole Edward Bernays do 30. kolovoza, do dana dok još nije bilo moguće prijaviti ispit na portalu Ministarstva pomorstva prometa i infrastrukture, 2078 polaznika steklo početnu izobrazbu za taksi vozače kod visoke škole Edward Bernays, jedinom ispitnom centru kojem je Ministarstvo izdalo odobrenje za rad.

Skreću pozornost da je, prema svemu sudeći, od Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture štićeni ispitni centar do 27. kolovoza ispite provodio po cijeni od 625 kuna, a nakon toga po akcijskoj cijeni od 500.

Naravno, pred sam kraj perioda u kojem su svi vozači morali steći početne kvalifikacije za autotaksi vozače regulator tržišta Ministarstvo je izdalo rješenje za ispitni centar i nekim drugim podnositeljima zahtjeva, pa je valjalo spustiti cijene, smatraju u Sindikatu.

Učilištu za cestovni promet koje je 11. lipnja podnijelo Zahtjev za ispitni centar Rješenje je iz Ministarstva pomorstva prometa i infrastrukture napisano 21. kolovoza, a poslano tek 4. rujna 2018. godine, točnije dan nakon zadnjeg roka za stjecanje početnih kvalifikacija za autotaksi vozače.

Znali smo da Ministarstvo funkcionira na principima osobnih interesa, o tome smo izvijestili i premijera još prije godinu dana, nakon čega je zadužio ljude u Ministarstvu da saslušaju naše prigovore i nakon toga ponovo poslali dopis premijeru, ali više nije bilo nikakve reakcije, tvrde u Sindikatu.

Kada smo uzeli u obzir samo javno dostupne informacije o dekanu i vlasniku Visokog učilišta Edward Bernays (bivši Karamarkov savjetnik i osoba od povjerenja), pitamo se tko je u ovom slučaju namiren? U svakom slučaju svi su prevareni, jer je realna cijena polaganja ispita sa 100-postotnom zaradom svega 200,00 kuna, drže u Sindikatu i dodaju kako je, nažalost, jasno da u RH nije moguće ni preživjeti na pošten način. Napominju kako ih zbunjuje šutnja, jer to nije problem samo vozača i sindikata, već i svih ostalih dionika u cestovnom prometu koji žele raditi i svojim radom zaraditi za život, ističu u Sindikatu.

Da bismo spriječili odlazak vozača iz RH, a samim time i spasili cestovni prijevoz, prije svega, trebamo zdravo resorno ministarstvo koje će biti na usluzi prijevoznicima i vozačima, a ne sami sebi ili svojim strankama, poručuju iz Sindikata.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.