Vladimir Šeks je navode Jutarnjeg lista o njegovoj suradnji s jugoslavenskom tajnom službom odbacio nazvavši ih netočnima, tendencioznima i manipulativnima. S druge pak strane, tvrdnje Nikole Grmoje, koji je izjavio da se novim zakonom o državnim arhivima želi zaštiti “operativne veze službe državne sigurnosti poput Šeksa”, okarakterizirao je lažljivim i klevetničkim.

“Ne želim komentirati navode Jutarnjeg lista koji su netočni, tendenciozni i manipulativni, a također ni lažljive, klevetničke tvrdnej Nikole Grmoje,” kazao je Vladimir Šeks u nedjelju navečer za Dnevnik 3  Hrvatske radiotelevizije.

Podsjetimo, Nikola Grmoja je izjavio za Novu tv da se novim zakonom o državnim arhivima, koji je HDZ dao u proceduru, želi zaštititi pojedince poput Šeksa.

“Oni pokušavaju zaštititi sve operativne veze službe državne sigurnosti kao što je to bio Vladimir Šeks, što je Mostovim prijedlogom zakona bilo sve otvoreno. Vladimir Šeks je zatvorio svoj osobni dosje, ali se nije nadao da će se naći u nekim drugim dosjeima budući da je bio operativna veza službe državne sigurnosti”, rekao je Grmoja.

Jutarnji list je u nedjeljnom broju objavio da je jugoslavenska tajna služba imala na “operativnoj vezi” Vladimira Šeksa pod kodnim imenom Kolega te transkript zabilješke o razgovoru s pripadnikom te službe. Objavili su i odgovor Šeksa, koje je među ostalim rekao da u dodirima sa službenicima SDS-a nije nikoga kompromitirao niti nanosio štetu, a da se u medijima 90-ih i poslije izvlače pojedine informacije iz njegovih dosjea i prikazuju ga na netočan, tendenciozan i manipulativan način.

Jutarnji u pratećem tekstu proziva Hrvatski državni arhiv.

Navode da dokumenti koje su objavili nisu iz Šeksovog dosjea nego iz druge arhivske građe.

“Logično je bilo i da Šeks pokuša dobiti kompletnu dokumentaciju o kojoj sada izvještavamo. Međutim, način na koji ju je dobio više je nego zabrinjavajući,” piše Jutarnji, koji tvrdi da je Šeks protupravno dobio te dokumente.

“U petak prijepodne dobio je sve dosjee koje je novinar razgledavao u Hrvatskom državnom arhivu. Dakle, ne samo dosje u kojemu je opisana njegova uloga u otvaranju prethodne operativne obrade nad Zlatkom Bagarićem, nego i sve druge dosjee koje je otvarao autor ovog članka, ali i sve osobe koje imaju isto prezime.”

“Nije sporno to što je Šeks zatražio, mogao je tražiti bilo što, ali je krajnje zabrinjavajuće da su nadležni u HDA za njegove privatne potrebe krenuli u provjeru podataka svojih korisnika i potom mu dostavili tražene dokumente,” piše Jutarnji.

Drugi dio teksta, pod nazivom “Doušnik ili žrtva” Jutarnji objavljuje u broju od ponedjeljka.

Komentiraj