Povodom održavanja konferencije New Europe Market koja je posvećena trendovima na području televizije, popričali smo sa Salimom Mukaddamom, generalnim menadžerom i potpredsjednikom za Srednju i Istočnu Europu iz BBC Worldwidea.

S menadžerom BBC-ja popričali smo o posebnostima Srednjoistočne Europe, izazovima koje donosi vrijeme i trendovima koji nas čekaju u budućnosti televizije.

1. BBC Worldwide ima dugu tradiciju kao jedan od najvećih kreatora mišljenja u TV industriji. Možete li nam reći u čemu leži tajna kontinuiranog stvaranja vrhunskih programa?

Tajna našeg uspjeha prilično je jednostavna: poštujemo svoju publiku i ljude koji stvaraju sadržaj. Gledatelji su nam na prvome mjestu – neprestano slušamo njihove zahtjeve i prilagođavamo se njihovim potrebama. Zatim surađujemo s najtalentiranijim profesionalcima – i na ekranu i iza scena – kako bismo gledateljima pružili jedinstvene i kvalitetne priče koje će im zaokupiti maštu i osvojiti srca, zbog čega nam se uvijek iznova vraćaju.

2. Kako se strategija izrade sadržaja u BBC-ju mijenjala s vremenom? Ima li razlike između današnjih gledatelja i onih otprije 15, 20 godina? Je li suvremena publika zahtjevnija po pitanju sadržaja?

Zahtjevi naših klijenata i publike isti su kao i prije 15-20 godina: u konačnici žele briljantan sadržaj u kojem će uživati. Ono što se promijenilo jest način na koji korisnici pristupaju tomu sadržaju – bilo putem pay-TV ili FTA kanala, VOD-a, SVOD-a, TVOD-a, OTT-a ili bilo koje od mnogobrojnih drugih usluga. To povećanje u dostupnosti sadržaja dovodi i do povećanja potražnje i upravo je to izazov s kojim je BBC Worldwide danas suočen – moramo se pobrinuti da imamo dovoljno kvalitetnog sadržaja da udovoljimo potrebama naših korisnika. Ulažemo velike napore da nastavimo s proizvodnjom vrhunskog sadržaja koji će zadovoljiti zahtjeve publike naših klijenata.

3. Kao glavni direktor i potpredsjednik za središnju i istočnu Europu, koje su za vas razlike između publike iz srednjoistočne Europe i zapadne Europe?

Srednjoistočnu Europu često se doživljava kao jednu jedinstvenu cjelinu, čime se zapravo zanemaruje raznolikost te regije. Naime, želje publike na Balkanu potpuno su drukčije od želja publike u baltičkim zemljama, koje se pak uvelike razlikuju od onih češke publike. Iznimno je važno shvatiti specifičnosti i potrebe svakog pojedinog tržišta, a ne pretpostavljati da će sadržaj koji funkcionira na jednom području biti jednako uspješan diljem cijele regije. Srednjoistočna Europa tržište je koje se neprestano razvija i kad radite u toj regiji, nijedna vam dva dana nisu ista. To je veoma zabavno.

4. Budući da BBC diljem svijeta slovi kao sinonim za kvalitetu, zasigurno ne treba puno truda da sadržaj koji distribuirate bude prepoznat.

Veoma sam ponosan što radim za tvrtku čiji je sadržaj toliko cijenjen širom svijeta. Ljudi znaju da će od BBC-ja dobiti nešto zaista posebno. Uza sve veću potražnju za sadržajem diljem regije, BBC-jev brend klijentima može pružiti sigurnost omogućujući im da promijene svoje kupovno ponašanje. Klijenti su sve spremniji uključiti se u pretprodaju kako bi se domogli sadržaja prije konkurencije. Primjerice, i prije nego što je Planet Earth II postigao svjetski uspjeh, već smo bili osigurali i financiranje koprodukcije i prodali prava nekolicini velikih TV kuća. Kupci moraju imati puno povjerenja u producente serije da bi se odlučili na takvo što.

5. Kako izgleda budućnost televizije? U godinama koje dolaze, mislite li da će među divovima TV industrije biti pobjednika i gubitnika? Je li sadržaj zaista najvažnija stvar u privlačenju novih gledatelja i zadržavanju postojećih?

Nemoguće je predvidjeti budućnost televizije; mogu samo reći da će biti iznimno uzbudljiva i da će televizija biti dosta drukčija od one s kojom sam ja odrastao. Vjerujem da će na tržištu pobijediti kuće – i velike i male – koje razumiju svoje korisnike i koje će im pružiti iznenađujući, izazovan i privlačan sadržaj. Upravo je to ono što BBC Worldwide omogućava – svojim klijentima pruža vrhunske sadržaje i tako njihovu ponudu izdvaja od ponude konkurentskih kuća.

6. Mislite li da na tržištu ima dovoljno prostora za nove TV kanale?

Iz gore navedenih razloga, na tržištu svakako vidim prostor za nove TV kanale. Očito je da je ponuda sadržaja eksplodirala posljednjih godina. Međutim, uz toliki izbor, mislim da će se publike sve više oslanjati na provjerene brendove koji ih razumiju i znaju što žele. Naši vlastiti kanali, kao što je BBC Earth, postaju sve popularniji u regiji jer ih uređuju ljudi s BBC-ja koji razumiju ovdašnju publiku i isporučuju joj iznenađujući, izazovan i privlačan sadržaj.

7. Kako nalazite ravnotežu između kvalitetnog sadržaja i onog koji donosi profit? Vrti li se svijet televizije danas isključivo oko zarade?

BBC Worldwide glavna je komercijalna podružnica BBC-ja. Stoga je moja uloga doprinijeti rastu prihoda kako bi se dobit vratila BBC-ju da bi se zatim opet uložila u izradu novoga vrhunskog sadržaja. Riječ je o jednom pozitivno začaranom krugu. Taj proces pridonosi obogaćivanju našeg kataloga te tako svojim klijentima i publici i dalje možemo pružati vrhunske programe zbog kojih nam se uvijek iznova vraćaju.

8. Govorit ćete na panel-raspravi na NEM-u. Što očekujete od konferencije i zašto mislite da privlači najvažnije ljude iz TV industrije?

Zaista sam uzbuđen što ću sudjelovati na jednoj od rasprava na NEM-u. S obzirom na to da se tržište srednjoistočne Europe neprestano razvija, konferencije poput NEM-a ključne su kako bi se u potpunosti razumjelo sadašnje potrebe regije i smjer u kojem će se one razvijati u budućnosti. Jedva čekam čuti mišljenja drugih stručnjaka i upoznati još sjajnih ljudi iz TV industrije u regiji. Veseli me i činjenica što se konferencija održava u predivnom Dubrovniku.

Salim Mukaddam će nastupiti u sklopu programa NEM-a, na panelu ‘Ne možete me zaustaviti: moć TV kanala’. Glavni fokusi rasprave bit će na postojećoj ponudi TV kanala te spremnosti publike da prihvati nove kanale.

Konferencija New Europe Market se održava od 12. do 15. lipnja u Gradu Dubrovniku.

Salim Mukaddam

Komentiraj