Riječki Covid info centar obavijestima pomaže obiteljima oboljelih

Autor:

29.02.2020., Rijeka - Panoramski pogled na grad Rijeku.
Photo: Emica Elvedji/PIXSELL

Emica Elvedji/PIXSELL

Ljudi osjete olakšanje kad čuju da stanje njihova člana obitelji ide nabolje ili da barem nije lošije, izjavio je za Novi list riječki specijalist nuklearne medicine Domagoj Kustić, koji s psihijatrom Draganom Lovrovićem radi u Covid info centru Kliničkog bolničkog centra Rijeka.

Centar je počeo raditi u četvrtak, a cilj mu je obavijestiti članove obitelji o stanju njihovih oboljelih, i tako rasteretiti liječnike na odjelima. “Zovu nas uglavnom članovi obitelji koje zanima što se dešava s njihovim članom koji se liječi u nekom od COVID-odjela koji se nalaze na više mjesta i na više lokaliteta riječke bolnice. Dajemo im sve najaktualnije informacije o zdravstvenom stanju njihovih bližnjih koji leže u bolnici. Sve što vidimo kroz softverski sustav koji se stalno ažurira mi im kažemo i objasnimo, a za eventualne nejasnoće kontaktiramo s doktorima na COVID-odjelima”, objasnio je Domagoj Kustić za Novi list.

Već prvoga dana COVID info centar zaprimio je nešto manje od 40 poziva, a u petak u prvih sat vremena rada liječnici su primili već desetak poziva. Zovu, kako ističu liječnici, svi članovi obitelji oboljelih, zovu djeca, bračni partneri, ali i braća i sestre.

Liječnici naglašavaju da se radi o liniji namijenjenoj isključivo obiteljima jer se ovakve informacije ne mogu dati bilo komu. COVID-odjeli u riječkoj bolnici nalaze se na više različitih lokacija i zgrada, a samim time i na velikom broju telefonskih linija pa se kroz ovaj pilot-projekt nastojalo centralizirati informiranje obitelji oboljelih koje na ovaj način dobiju liječnika koji im može posvetiti potrebnu pozornost i dati stručnu informaciju.

Kustić i Lovrović međusobno su podijelili područja, pa je Kustićevo područje uglavnom vezano za medicinska pojašnjavanja stanja u kojem se nalaze pacijenti. Lovrović je, kako sam kaže, više zadužen za psihološki pristup obiteljima.

Stručnu podršku formiranju COVID info centra za obitelji bolesnika u KBC-u Rijeka dao je Zavod za kliničku psihologiju, koji je proveo edukaciju, osigurao materijale te pruža trajnu podršku liječnicima iz centra, ali i svim voditeljima COVID-bolničkih odjela pored posebnih telefonskih linija za psihološku pomoć djelatnicima te pacijentima, odraslima i djeci.

Prema riječima ravnatelja bolnice Alena Ružića, organizaciju centra osmislio je zajedno sa svojom pomoćnicom za kvalitetu Sanjom Matijević, uz suglasnost i potporu Kriznog stožera KBC-a. “Teško nam je bilo pretpostaviti opseg upita, pa i karakter, zbog čega smo krenuli u probni jednotjedni rad iza kojeg ćemo provesti analizu te revidirati kapacitete i organizaciju samog centra kako bi on na najbolji način odgovarao potrebama građana”, kaže Ružić.

“Ja sam kao psihijatar tu možda malo više zadužen za psihološki pristup. Koordinarimo se i pokušavamo laicima na razumljiv način objasniti stanje njihovih bližnjih. Naš je dojam da to ljudima i najviše paše jer ako krenete s puno stručnih termina, onda ih dodatno zbunite, a njima je zapravo najvažnija procjena stanja člana njihove obitelji”, kaže Lovrović.

Kustić kaže kako je već prvog dana primijetio da ljudi osjete olakšanje kad čuju da stanje njihova člana obitelji ide na bolje ili barem nije lošije, a posebno se trudi sažeti im i približiti sve ono što se može iščitati iz medicinske dokumetacije. “U kakvom su psihičkom stanju ljudi koji zovu? Kao i svugdje, ljudi su različiti. Ima onih koji se sa stresom nose dobro i onih koji se nose loše. Sve ovisi o tome kakvi su njihovi primarni kapaciteti nošenja sa stresom.”

“Ne bih radio tu posebnu razliku od nošenja s bilo kojom stresnom situacijom, no sigurno da je izuzetno stresno kad vam je član obitelji bolestan. Ono što se iščitava između redaka jest da se ljudi boje hoće li netko preživjeti i ne razmišljaju o posljedicima koje će bolest možda ostaviti. Imam dojam da samo saznanje da je netko njihov živ članovima obitelji već dosta znači”, tumači Lovrović.

Iako su sve javno objavljene informacije o COVID info centru jasno naglašavale čemu služi ova telefonska linija, dežurnim liječnicima već su se javili pojedinci s različitim općenitim pitanjima vezanim za njihovo zdravlje. “Ako linije nisu opterećene, mi im tu pomognemo koliko možemo pomoći, a ima i pomalo smiješnih situacija gdje se ljudi kod nas informiraju o teorijama zavjere ili o nekim tehničkim detaljima poput koliko sati prije prelaska granice moraju napraviti test. Tako nešto mi u principu ne znamo i postoje druge adrese koje na takva pitanja mogu dati točne informacije. To je sve, naravno, sporadično i zasad nam ne predstavlja problem, a moramo priznati i da nas pomalo oraspoloži u ovoj situaciji”, kaže Lovrović.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.