Renato Petek: “Građani na izborima mogu smijeniti nesposobnu upravu ZET-a”

Kandidat za zamjenika gradonačelnika Zagreba Renato Petek održao je u petak konferenciju za medije na autobusnom terminalu ZET-a na Glavnom kolodvoru u Zagrebu na kojoj je govorio o alarmantnom stanju u ZET-u.

“Nakon presice otići ću u policiju, kao svjedok radnika ZET-a Antonija Pereze predati dio dokumentacije koju posjedujem. Riječ je o brojnim ugovorima i fakturama ZET-a o kojima sam već ranije govorio”, poručio je novinarima Petek.

Istaknuo je da su spremni, odmah nakon izbora, uvesti reda u ZET i ostale gradske tvrtke. “Precizno smo snimili situaciju i tim Joška Klisovića ima plan kojim ćemo ZET učiniti efikasnom i sigurnom tvrtkom za putnike te spriječiti zapošljavanje uhljeba i nepotreban odljev novca vanjskim tvrtkama, po čemu je ZET kao tradicionalni gubitaš nadaleko poznat”, rekao je Petek.

Dodao je da je ZET dao otkaz radniku koji je progovorio o nemaru i korpuciji. “Mene nisu dosad, a tek me sada neće spriječiti da o njihovoj korupciji, nepotizmu i nemaru govorim u javnosti. Prije nekoliko dana javnost je saznala za otkaz djelatnika ZET-a, kao i za prethodne prijetnje otkazom onim zaposlenicima koji ukazuju na nemar i korupciju u ZET-u. Prije izlaska u javnost, radnici su upravi predstavili lošu situaciju u ZET-u. Ona im je uzvratila otkazima”, istaknuo je.

Kandidat za zamjenika gradonačelnika naglasio je da je korupcijom i nemarom nesposobnih iz uprave i zaposlenih političkih uhljeba počinjena nemjerljiva šteta ZET-u i građanima Zagreba. “Problem sigurnosti vozila u prometu je ogroman, a samo srećom ili čudom nemamo veći broj nesreća. Iz dokumentacije ZET-a, koju je Petek pokazao medijima, proizlazi da se u prosjeku oko 2200 tramvaja povlači iz vožnje zbog kvarova u godinu dana”, rekao je Petek i dodao da je često u pitanu kvar na kočnicama i kočničkom sustavu što je izuzetno opasno u prometu.

“Znamo koliko se autobusa zapali na ulici dok voze putnike, a sada imamo i uvid koliko se i zašto iz prometa povlače tramvaji. Friziranjem statistike koeficijenta tehničke ispravnosti koji je niži od 60%, a oni ga drže iznad 70, čak i 80%, ZET potencijalno svakodnevno ugrožava sigurnost putnika kao i ostalih sudionika u prometu. Dio autobusa i tramvaja je konstantno u prometu uz nedostatke, a dokaz je i broj vozila koje MUP isključuje iz prometa, jer se vozila puštaju bez potvrde ispravaka nedostataka od prethodnog dana”, istaknuo je.

Petek je naglasio da je prije dvije godine objavio da je na održavanje niskopodnih tramvaja Končaru isplaćeno više od milijardu kuna. Radnici ZET-a prema ugovoru ne smiju popravljati ništa na niskopodnim tramvajima, čak niti običajan potrošni materijal, kao žaruljice ili univerzalne vijke koje građani preko ZET-a plaćaju višestruko skuplje.

Također, ističe, tu su i štetni ugovori s vanjskim tvrtkama partnerima. “A za autobuse je i Državna revizija ustanovila neisplativost korištenja vanjskih usluga održavanja i popravaka koje može obavljati ZET sam, no netko je potpisao ugovore kako bi se te usluge prebacile vanjskim tvrtkama, čime je ZET oštećen za više stotina milijuna kuna. Slično je i sa čišćenjem istih. Istovremeno su nedavno proveli nova zapošljavanja vozača izvan planiranog broja, što je već nedavno s javnosti komunicirao Joško Klisović”, dodao je.

Naglasio je da su prometna rješenja, među kojima je i javni gradski prijevoz, jedan od prioriteta njihovog programa upravljanja Gradom. “Ubrzavanje javnog gradskog prometa, modernizacija novim i ekološki prihvatljivijim standardima te proširenje tramvajske i autobusne mreže naši su realno ostvarivi ciljevi u nadolazećem mandatu. Potpuna prilagodljivost osobama s invaliditetom i razvoj specijalnog prijevoza biti će jedan od naših primarnih zadataka”, rekao je.

Na kraju je poručio da građani Upravu ZET-a mogu mijenjati na izborima tako što će kazniti stranku BM365 i Jelenu Pavičić Vukičević, koja ih i dalje štiti te ih poslati u prošlost.

Komentiraj