Balet „Radio & Juliet“ nakon tri godine ponovno je u Hrvatskoj i 16. veljače moći će se pogledati u Velikoj dvorani Vatroslava Lisinskog. Riječ je o baletnom uprizorenju nastalom na ideji Shakespeareova djela ‘’Romeo i Julija’’, uz glazbu popularnog britanskog benda Radiohead. Djelo je to svjetski priznatog koreografa Edwarda Cluga, a u ulozi Romea je jedan od najpoznatijih baletana svjetske baletne scene, Denis Matvienko, prvak Marijinskog teatra. Balet je smješten u moderno doba, spaja odvažne Clugove ideje i pjesme Radioheada. Kao uvertiru priči o Romeu i Juliji, u prvom činu izvest će se još jedno Clugovo djelo, ‘’Quatro’’. U ovom djelu glazba se izvodi uživo na sceni, pa tako klavir i violončelo postaju dio scenografije.

Siniša Josipović, direktor ARTentainmenta koji dovodi „Radio & Juliet“ u Zagreb, dao je kratki intervju Nacionalu.

NACIONAL: U Veliku dvoranu Vatroslava Lisinskog ponovno stiže “Radio & Juliet”, baletna predstava na glazbu Radioheada. Zašto je publika treba pogledati?

Predstavu „Radio & Juliet“ ARTentainment je prvi put predstavio zagrebačkoj publici 2016., također u Lisinskom. Bilo je to premijerno predstavljanje koje je, na sreću, prošlo odlično. Kažem na sreću jer, koliko znam, bio je to prvi takav baletni pothvat u Hrvatskoj, u kojem se kombinira priča o Romeu i Juliji u drugačijoj verziji – na primjer, Julija ne umire – a glazbenu podlogu predstave čine isključivo pjesme iz sasvim druge vrste umjetnosti, odnosno benda Radiohead. Uz to, predstavu nose vrhunski svjetski baletani koji su završili najprestižnije škole. Takva kombinacija mogla je biti rizik, no ispalo je da je zagrebačka publika znala prepoznati kvalitetu.

Ovo je uistinu poseban doživljaj u kojem se kombinira rock glazba uz moderni balet, a uloge nose svjetske baletne zvijezde, poput Denisa Matvienka, prvaka Marijinskog teatra. Kad tome dodamo bezvremensku priču o Romeu i Juliji, ne trebam previše objašnjavati zašto bi je publika trebala pogledati.

NACIONAL: To prvo prikazivanje bilo je rasprodano, što očekujete ovaj put?

Kako je prvo predstavljanje završilo ovacijama pune dvorane, znali smo da ćemo morati „Radio & Juliet“ ponovno dovesti u Zagreb. Ja sam još prošle godine kolegama iz Ukrajine inicirao da bismo trebali ponoviti ‘’R&J’’ u Zagrebu jer je prvi put interes bio velik. Najlogičnije je bilo to da „Radio & Juliet“ prikažemo u valentinovskom tjednu.

NACIONAL: Osim ove predstave, 2017. organizirali ste balet „The Great Gatsby“ u Areni Zagreb. Kakvi su bili dojmovi, vole li Hrvati balet?

Hrvati vole umjetnost. Vole i balet. Međutim, ARTentainment se trudi pomaknuti granice u baletnoj umjetnosti i predstaviti nešto malo drugačije od standardnih predstava klasičnog baleta i tako ga približavamo mlađoj, urbanijoj populaciji. Tako smo se, na primjer, odlučili dovesti balet ‘’The Great Gatsby’’ koji je puno više od baleta. Fuzija kinematografije, modernih baletnih pokreta, odličnog scenskog nastupa i muzike, a sve odiše ludim 20-im i tim čarobnim Gatsby duhom. Također, želja nam je uvijek uključiti i neke domaće umjetnike i izvođače, koliko je to moguće, pa se tako u predstavi na pozornicu popela i Franka Batelić, otpjevavši jednu numeru koja je dio predstave. Zvuči kao luda kombinacija, ali publika je bila oduševljena. Predstava je bila u Areni Zagreb, odnosno u jedinoj dvorani u Zagrebu koja je mogla podnijeti tu vrstu produkcije. Što je bilo super jer smo i tu napravili spoj klasike i nove moderne dvorane. Projekt je bio spoj modernog i klasičnog. Međutim, sportske dvorane nisu dovoljno ‘’tople’’ za takvu umjetnost i stoga smo se vratili u Lisinski.

NACIONAL: Dovodite svjetske baletane u Zagreb, već ste neke spomenuli. Možete li ih predstaviti zagrebačkoj publici?

Najvažnije je spomenuti Denisa Matvienka, prvaka Marijinskog teatra iz Sankt Petersburga i jednog od najboljih baletana današnjice. Po broju osvojenih nagrada na najprestižnijim natjecanjima i broju otplesanih glavnih uloga, Matvienko se svrstava među najbolje baletane svijeta. Nakon što je postigao sve ciljeve kao plesač klasičnog baleta, želio je ovladati koreografijama modernog baleta. Započeo je suradnju s poznatim koreografom Edwardom Clugom koja je rezultirala nastankom modernih baleta „Radio&Juliet“ i „Quatro“. Obje predstave publika će imati prilike pogledati u subotu, 16. veljače, u Lisinskom.

Od ostatka solista istaknuo bih Ivana Žurvalova, fantastičnog mladog plesača, solista i umjetničkog voditelja baleta ‘’The Great Gatsby’’, Katerinu Kalčenko, solistkinju Teatra opere i baleta u Odessi i svakako našu Juliju, Olgu Timošivu, solistkinju Narodne opere Ukrajine i solistkinju u baletu ‘’The Great Gatsby’’.

NACIONAL: Kako ste se našli u organizaciji baletnih predstava i koji su sljedeći planovi?

Balet je pomalo specifična umjetnost za prodaju na našim prostorima, a ja sam se u ovom poslu našao slučajno. Više zbog vlastite želje da pogledam dobre predstave. Iz jedne potpuno drugačije poslovne sfere sasvim slučajno sam kao gost bio na baletu ‘’The Great Gatsby’’ u Kijevu i upoznao sam producente Aleksandra i Alekseja Polevoja. Iz dvorane sam izašao s mišlju da ovog nema kod nas. I tu je momentalno sinula druga misao. A zašto ovo ne bi bilo kod nas? Čeka nas vrlo rasplesana jesen i čarobna rasplesana zima u ARTentainment produkciji.

Komentiraj