“Radar nije dobar, čamac za spašavanje ne valja, sidro ne radi, VHF ne radi…”

Autor:

Već mjesecima na pola Jadrana spašavati živote po lošem vremenu ima tko – ali nema s čim. Naime, brod za traganje i spašavanje Šibenik puna je dva i pol mjeseca bio izvan službe. Zbog tehničkih nedostataka i remonta. I nije jedini. Dozvola za isplovljavanje uskraćena je i plovilu iste namjene splitske Lučke kapetanije. Dubrovački je brod pak – na zakašnjelom remontu, javlja HRT.

Spašavali su brodolomce, prevozili bolesnike. I po orkanskom nevremenu. U zadnjih godinu dana smo imali sigurno sto akcija, kažu, što saniteta, što traganja i spašavanja. Nema te situacije u kojoj nisu isplovili. Osim kad je brod u škveru, naravno. A u škver su morali nakon što im je isplovljavanje zabranio inspektor sigurnosti plovidbe.

– Utvrdili su određene nedostatke, za koje su nam dali rok za otklanjanje. Nedostaci se uglavnom odnose na sigurnosnu opremu, na sredstva za spašavanje, na opremu za preživljavanje. I još nešto što se tiče elektronskih uređaja, ispričao je Robert Baljkas, šibenski lučki kapetan.

Nedostataci su u međuvremenu otklonjeni, a brod se prije nekoliko dana vratio s remonta iz pulskoga brodogradilišta. Na zakašnjelom je remontu sad dubrovačko SAR plovilo – Danče.

Brod Pojišan splitske Lučke kapetanije – posebna je priča. Sa zabranom isplovljavanja već gotovo tri mjeseca. Po nalogu inspektora.

– Neispravnosti ima toliko da u emisiju ne bi stalo, a ne sada u par minuta. Propušta vodu preko otvorene kormilarnice – goleme količine. Kad je nevrime ili kiša – ulazi vode u brod, radar nije dobar, čamac za spašavanje ne valja, sidro ne radi, VHF ne radi… Radar što su nam ga dali je za sport i rekreaciju, nije  profesionalan – znači ne valja ništa, izobličuje sliku. Dakle, svako isplovljavanje po lošem vremenu smo životno ugroženi, izjavio je Teo Pavić, zapovjednik broda “Pojišan”.

I u Šibeniku i u Splitu, kažu, postoje zamjenska plovila za traganje i spašavanje. No manja su i ne mogu “tući more” kao ovi – za tu namjenu u splitskom brodogradilištu specijalno konstruirani brodovi. Šibenik prije 16, Pojišan prije 19 godina. Jednom na godinu moraju na redoviti remont. Koji uobičajeno traje – mjesec dana. Na kvarove su – tvrde posade obaju brodova – upozoravali nadležne u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture. Čiji su im inspektori plovidbu i zabranili.

Pojišan će na godišnji remont za 2018. tek u siječnju, dakle 2019. godine. Na pitanje zbog čega nedostaci nisu otklonjeni prije i zašto plovila nisu na vrijeme otišla na redoviti godišnji remont – resorno ministarstvo nažalost nije dalo odgovor. Kao ni na niz drugih pitanja.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.