Prosvjedovali radnici Hrvatske brodogradnje “Trogir”

Autor:

Trogir, 4.09.2020. Prosvjed radnika trogirskog B. T. HULL-a zbog neisplaćene dvije plaće.
foto HINA/ Mario STRMOTIĆ/ ms

HINA/ Mario STRMOTIĆ

 

Zbog neisplate plaća, tridesetak radnika Hrvatske brodogradnje “Trogir”, koja je u sklopu grupe “Brodotrogir”, prosvjedovali su u ponedjeljak kod kule Kamerlenga u Trogiru.

Radnici, kako su rekli, prosvjeduju zato što već dva mjeseca ne primaju plaću, a rečeno im je da se snalaze kako znaju. Istaknuli su da neki radnici dobivaju plaće 15. u mjesecu, a drugi ih ne dobivaju nikako. Sestrinska tvrtka B.T. HULL dobiva trenutačno minimalac od agencije, podsjećaju radnici i pitaju po kojoj logici dobivaju minimalac ako cijelo vrijeme rade.

Među prosvjednicima je bio i Damir Palada, koji se pita zašto u Brodotrogiru nema novca ako ljudi rade svoj posao. Dodaje da bi bilo poštenije da im kažu kako posla više nema i da će na mjestu škvera biti hoteli pa da radnici dobiju otpremnine.

“Najgore je što nas cijelo vrijeme zavlače. Velika je marčapija ne samo ovdje, već i u cijeloj državi. Ovo se sve radilo od početka 90. godine. Tvrtke su se prodavale za mali novac, ljudi se bogatili i uzimali tvrtke, a radnike izbacivali na ulice. Više u Hrvatskoj nema tvornica. U škveru je bilo 200 dragovoljaca Domovinskog rata. Ljudi su ostali bez posla”, upozorava Palada.

Rekao je i kako se radnicima ne plaća mirovinsko osiguranje, a Vladi je poručio da “pred izbore ne lažu” da će Brodotrogir dobiti jamstva za dva polarna kruzera jer nemaju na osnovi čega s obzirom na to da “Brodotrogir” nema ljudi. Smatra kako se čeka da se imovina Hrvatske brodogradnje prebaci na “Brodotrogir Cruise” pa da radnici mogu ići kući bez otpremnine.

Da se bez plaće teško živi, novinarima je pokušao objasniti radnik s 36-godišnjim stažem Tonči Radnović, koji je rekao da im obitelj spasi supruga koja radi po polju. Osjeća se grozno, pogotovo zato što je bio u ratu i borio se za Hrvatsku. Ništa lakše nije ni njegovom kolegi, branitelju Perici Mitru, koji kaže kako im je plaća minimalna usprkos tome što su uredno radili.

“Mi cijelo ljeto dobivamo plaću od 3500 kuna. Smatram kako od toga nitko ne može živjeti. Kako se snalazimo, dragi Bog zna, a varaju nas. Ne isplaćuju bolovanja, stvarno ne znam kako to sve mogu raditi. Najgore je što za ovu situaciju odgovorne samo spominju, a za to nitko ne odgovara. Neisplata plaća je prema državi kazneno djelo, a prema radniku ne znam je li kazneno djelo jer nitko ne odgovara za to, ne vraća novac. Novac samo nestaje”, izjavio je Mitar.

Osim današnjeg prosvjeda radnika Hrvatske brodogradnje “Trogir”, 4. rujna ispred škvera zbog istog su razloga prosvjedovali i radnici B.T. HULL- a, nakon čega su njihovi predstavnici pregovarali s upravom “Brodotrogira”.

Tada je čelnik tog brodogradilišta Mateo Tramontana za Hinu rekao da radnicima nisu isplaćene posljednje dvije plaće te da im je toga dana Agencija za zaštitu radničkih potraživanja isplatila naknadu za lipanj, a za tjedan dana isplatit će i za srpanj. Tramontana je tada obećao da će pozvati 54 radnika da dođu na posao u “Brodotrogir Cruise”, gdje će raditi kao ustupljeni radnici s obzirom na to da u B.T. HULL- u nema posla.

Danas je u povodu prosvjeda sestrinske tvrtke za Hinu izjavio kako se od 54 pozvana radnika iz B.T. HULL- a u ponedjeljak nitko nije pojavio na poslu, a u srijedu su stigla samo 22 radnika. U vezi s današnjim prosvjedom, rekao je da u Hrvatskoj brodogradnji “Trogir” ima stotinjak zaposlenih koji nisu primili plaću dva mjeseca.

“Normalno je da se ljudi zato bune. Naručitelj im nije više od tri mjeseca platio što je morao. Jedna i pol plaća je išla kroz pozajmicu iz ‘Brodotrogir Cruisea’, no više se ne može isplaćivati preko toga jer onda drugi ne bi primili plaću. Natežemo se s njima za platiti, sve to nastojimo napraviti mirnim putem i nadam se da ćemo ljudima uspjeti isplatiti te dvije plaće”, rekao je Tramontana.

Na pitanje je li istina da u “Brodotrogiru” nema posla, Tramontana je odgovorio: “Ako se ne želi raditi, onda se ne radi.”  Dodao je kako ima dijelova koji nemaju posao te kako svi “opremni kapaciteti imaju posla na opremanju kemikal-tankera, kao i sve što je vezano za izradu dokumentacije, projektiranja, specifikacije, nabavu i prodaju”.

“Oni koji su vezani za obradu čelika djelomično imaju posla, skelisti imaju stalno posla, a ostali povremeno. Na čekanju je pedesetak radnika”, rekao je za Hinu Tramontana.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.