Proslave dječjih rođendana postale unosan biznis

Autor:

FOTO: Saša Zinaja

Nedavno je i kazalište Trešnja počelo organizirati rođendanske proslave, što dodatno potvrđuje da je to postala unosna industrija. Nacional je istražio kako djeca mogu proslaviti rođendan te koje su cijene proslava: dva sata stoji najmanje tisuću kuna, a najviše se traže tematske proslave – FBI, znanstvene, sportske, masterchef…

Da su dječji rođendani postali unosan biznis, pokazuje i inicijativa zagrebačkog Gradskog kazališta Trešnja koje je postalo prva kazališna ustanova u Hrvatskoj koja je počela organizirati takve proslave. Dosad su to u velikoj mjeri radili brojni muzeji diljem Hrvatske, dodavši proslavama, osim zabavne, i edukativnu dimenziju, za čime je u posljednje vrijeme velika potražnja kod roditelja, ali i samih slavljenika. Nacional je istražio kako i gdje djeca mogu proslaviti svoj rođendan te koje su cijene takvih proslava.

Rođendani na bazenu, paintballu, sportski, znanstveni rođendani, pa čak i oni na kojima su slavljenik i “njegov tim” pravi CSI ili FBI istražitelji, sve su to zabave koje u posljednjih nekoliko godina – otkad se pokrenula prava industrija u tom segmentu poslovanja – dijete ili roditelj mogu zatražiti i organizirati.

KAD JE CIJENA U PITANJU, teško je precizno navesti koliko koja proslava košta i je li cijena opravdana, jer svaka ustanova koja pruža tu uslugu ima različite pakete koji se razlikuju od broja djece do dodatnih sadržaja, ali Nacional je za izračun kao okvirnu cijenu uzeo paket od dvadesetero djece. Cijena za takvu proslavu – iako ima i jeftinijih – nije manja od tisuću kuna, što je iznimno velik iznos kad se zna da su u pitanju najčešće samo dva sata zabave te da uglavnom u cijenu nije uključena torta, a ponegdje čak ni grickalice i piće.

Višnja Babić, ravnateljica Trešnje, kao razlog uvođenja te novosti u poslovanje svog kazališta za djecu, navela je činjenicu da djeca svoje rođendane smatraju posebnim danom, vole proslave i vole kad je taj dan drugačiji od svakodnevice i posvećen njima.

“Mislim da kazalište ima posebno, svečanije ozračje i da je proslava rođendana u Trešnji ugodna uspomena svakom djetetu. U Trešnji slavljenik i njegovi gosti dobiju karte za najbolja mjesta, fotografiju s glumcem ili glumicom iz predstave, čestitku s potpisima svih glumaca i u prostoru kazališta sa stručnim animatorima proslave rođendan. Želim da djeca shvate da je Trešnja njihova, da se sve u kazalištu osmišljava i radi za njih i doista želim da djeca ovdje budu sretna”, kaže ravnateljica Višnja Babić o proslavi rođendana u Trešnji, koja za dvadesetero djece stoji 1300 kuna.

Sociolog Krunoslav Vukelić za Nacional je pokušao objasniti zašto je proslava dječjih rođendana postala tako popularna i maštovita, a naravno, time i skupa.

“S jedne strane, to je nedostatak dovoljno velikih prostora u vlastitom domu za 15 i više djece uzvanika, a s druge strane, to je postalo i pomalo stvar prestiža, pomodnosti i slično. No prije svega, radi se o materijalizmu koji je i nas zahvatio. Nekada su djeca jedna drugima donosila čokolade kao dar, a danas se očekuje da vaš dar košta barem 50, pa i 100 i više kuna. Posljedično tome, nisu više dovoljni ni sendvič i sok, nego to mora biti ‘nešto posebno’. Mi danas, više nego ikad prije u povijesti, trošimo novac na svoju djecu i trošimo ga impulzivno. A time se stvara začarani krug očekivanja i ostvarivanja između djece i roditelja”, kaže sociolog Vukelić i dodaje da je, dakle, i u tom segmentu u Hrvatskoj vidljiv porast konzumerizma i ‘uvoza’ sa Zapada.

S obzirom na to da su gotovo svi sugovornici Nacionala na pitanje što misle zašto su proslave postale tako popularne, redom odgovarali da je to zato što se kod kuće više ne može slaviti zbog manjka prostora te da je roditeljima draže i lakše platiti organiziranu proslavu i nemati brige, Krunoslav Vukelić objašnjava je li to ispravan način razmišljanja ili je sve to pretjerano.

“TEŠKO JE REĆI JE LI TO ISPRAVNO. Sociološkim rječnikom, to je postalo norma kako se proslavlja rođendan. Zasigurno je danas puno manje osoba koje su spremne ispeći kolače, napraviti pizzu, a zatim zabavljati djecu. Ovako roditelji misle da su djeci pružili više i omogućili bolje iskustvo ako su im organizirali rođendan u rođendaonici, u kinu, na paintballu i slično. Jednostavno, kroz konzumerizam smo i djecu nenamjerno ‘naučili’ da zahtijevaju puno više nego neke prijašnje generacije”, govori osječki sociolog. Za Nacional je pojasnio i sve veću potražnju za tzv. “tematskim rođendanima”. Vukelić kaže da sve te silne različite vrste proslava govore koliko zapravo mediji i masovna kultura utječu na nas kao pojedince.

“Sve to je već odavno postalo normalno u SAD-u i zapadnim zemljama, pa se tamo zapravo sad javlja trend potpuno ‘home made’ rođendanskih proslava, pri čemu svi ukućani, pa i slavljenik, sudjeluju u organizaciji. Nešto slično kao što se nakon godina vladavine ‘junk fooda’ javlja ekspanzija kuhanja kod kuće. Kod nas je to sad postalo ‘in’ i trajat će zasigurno neko vrijeme dok se ne dogodi isti proces”, smatra Krunoslav Vukelić. Na pitanje jesu li za tu ekspanziju rođendanskih proslava “krivi” roditelji, sama djeca koja su bombardirana svime i svačime pa to isto žele i za sebe ili, pak, društvo koje nameće takve neke norme, Vukelić odgovara da je “krivnja” zapravo podijeljena. “Krivnja je ovdje svakako podijeljena, ali ne ravnomjerno. Potrošačko društvo stvorilo je vrijednosti koje teoretičari društva često nazivaju lažnim vrijednostima. Navikli smo djecu na svakojake igračke, naljepnice, albume – nekad su djeca skupljala samo sličice za, primjerice, SP u nogometu i to jednom ili dvaput godišnje, a danas praktički svaki trgovački lanac ima ‘svoje’ albume s nečim. Industrija i trgovački lanci svakako potiču ljude na kupnju raznih sitnica koje najčešće nisu skupe, a i kupci znaju da one nemaju neku vrijednost. To vam je kao jedan kirvaj, odnosno proštenje, samo što se događa svakodnevno, a ne jednom godišnje; kao ‘pa hajde, može neku sitnicu… ” govori Vukelić. Prokomentirao je i organizaciju dječjih rođendana u muzejima i kazalištima, primijetivši da su danas sve kulturne institucije prisiljene naći neke nove modele poslovanja, jer su se ulaganja u kulturu, kao i u obrazovanje, znatno smanjila.

“Sve te silne noći muzeja ili noći nečega pretvorile su se u izlaske u kojima je sve podređeno tome da se nešto potroši, nešto kupi, a najmanje da se uživa u kulturi. Pretpostavljam da su takav oblik komercijalizacije te institucije uglavnom prihvatile kao nužno zlo jer teško da muzeji imaju osoblje koje je educirano i motivirano za gomilu sedmogodišnjaka”, zaključuje sociolog Krunoslav Vukelić.

No unatoč njegovu mišljenju, Nacionalovi “muzejski” sugovornici svi odreda navode da s djecom koja rođendan odluče proslaviti kod njih, rade stručni i educirani pedagozi, a djeca usput dosta toga nauče. Većina muzeja, ali i nekih drugih ustanova, rođendanske proslave počela je organizirati 2010. godine, kad se očito dogodio porast potražnje za drugačijim i bogatijim sadržajima. Odonda bilježe stalan porast zanimanja, velik interes za novi, jedinstven doživljaj. Tako su u Arheološkome muzeju u Zagrebu, kako kaže Zorica Babić, muzejska pedagoginja i voditeljica Pedagoškog odjela tog muzeja, popunili sve termine za ovu godinu, posljednja proslava je vikend prije Božića, a već su počele najave i za 2016. godinu. Proslave rođendana za djecu u tom muzeju jedne su od najjeftinijih – stoje 700 kuna, ali ne obuhvaćaju tortu, kao ni hranu i piće. Rođendanska proslava, navodi Zorica Babić, obuhvaća dvije radionice koje slavljenik izabere, a odnose se na muzejski stalni postav. Prije svake radionice pogleda se pripadajuća zbirka, a sav materijal koji se koristi na radionicama osigurava muzej.

“DJECA DOBIVAJU NOVI NAČIN PROSLAVE ROĐENDANA, drugačiji od onih uobičajenih proslava gdje se puno igra i pleše. Tako kroz zabavu uče o kulturnoj baštini, arheologiji, povijesti, muzeju. Muzej, pak, tim proslavama dobiva zainteresiranu publiku koja postaje aktivni sudionik i u daljnjim događanjima”, pojašnjava Zorica Babić.

Njezino mišljenje dijeli i Jadranka Pintarić, ravnateljica Muzeja suvremene umjetnosti u Zagrebu, koja kaže da su proslave rođendana uveli zato što je orijentacija MSU-a biti prijatelj djece.

“Uostalom, djeca su naši najzahvalniji posjetitelji: prijemčivi su i otvoreni za djela suvremene umjetnosti, naš prostor im je zanimljiv i veličinom i raznolikošću sadržaja, oblika, boja. Naše edukatorice djeci na primjeren način približe pojedina djela iz stalnog postava ili s tekućih izložbi, a sve kroz igru i veselje. Svake godine imamo i temu, pa je tako to sada Bauhaus, najslavnija umjetnička škola svih vremena. Baš kao i nekoć studenti na Bauhausu, tako i naši slavljenici imaju doživljaje za sva osjetila: jer u Weimaru i Dessauu nije se samo crtalo, slikalo, projektiralo, nego i plesalo, glumilo, zabavljalo… K tome, kod nas vrhunac rođendanskog slavlja nije torta, nego spuštanje niz naš čuveni Dvostruki tobogan Carstena Höllera, a djeca pritom nauče da je to instalacija-skulptura. Velikani hrvatske suvremene umjetnosti, akademik Ivan Kožarić i Miroslav Šutej, u protekle tri godine su kroz replike, svoja djela ‘posudili’ za rođendanska slavlja. Kroz igru i radionice djeca uče o bojama, oblicima, tehnikama umjetničkog izražavanja, a potiče se maštovitost i kreativnost”, opisala je jednu proslavu Jadranka Pintarić, ravnateljica Muzeja suvremene umjetnosti. Cijena proslave u MSU-u izražena je u cijeni osnovnog paketa usluga – 60 kuna po djetetu, što znači da bi proslava s 20 uzvanika stajala 1200 kuna. Izbor hrane i pića ovisi o roditeljima – muzej nudi zdrave grickalice i kolačiće nadahnute djelima iz postava. Svaki slavljenik dobije i dar, a uvijek je to predmet koji ima umjetničku i kreativnu dimenziju, poput, primjerice, zmaja nadahnutog bauhausovskom tradicijom.

Kako kaže Jadranka Pintarić, tijekom jedne godine u MSU-u se održi od 170 do 200 rođendaonica s otprilike 4000 djece.

“Živimo u vremenu u kojem dominira industrija zabave i nameće se da stalno morate biti cool i pratiti trendove. Djeca su vjerojatno najveće žrtve toga. Digitalno doba je zapravo mnogoj djeci ukralo djetinjstvo i istinsku igru s vršnjacima, druženje uživo, stjecanje osjetljivosti na druge i različite. Sve više djece zatvoreno je u kući pred ekranima ili s elektronskim spravama. Usto, znamo iz psihologije tržišta da je roditeljima najlakše ‘otvoriti novčanik’ kad su u pitanju djeca. Zato je naš program Rođendaonice drugačiji – kroz igru se ipak nešto i nauči, otvore se neki novi svjetovi…” smatra Jadranka Pintarić. U Prirodoslovnome muzeju u Rijeci za slavljenike se isto tako nude proslave edukativnih rođendana, po cijeni od tisuću kuna za 20 uzvanika, a na izbor malim slavljenicima su teme kao što su Ledeno doba, Šašavi znanstvenici, Jurski park ili Divlji Kvarner – Zmijuganje po muzeju.

“Naš muzej uvijek traži nove načine otvaranja prema publici, radimo na imidžu muzeja kao toplog i otvorenog mjesta razmjene znanja i ideja, gdje se svi naši posjetitelji mogu osjećati ugodno i dobrodošlo. Posebnu pažnju posvećujemo našim najmlađim posjetiteljima, pa se ideja nekako sama nametnula, proslave rođendana su jako zabavne, ostaju u najboljem sjećanju i na zabavan način upoznaju djecu s temama kojima se muzej bavi. Ujedno, pokazale su se kao izvrstan način promocije”, kaže dr. sc. Željka Modrić Surina, ravnateljica riječkog Prirodoslovnog muzeja.

Slična je situacija i s proslavom rođendana u nedavno otvorenome Muzeju iluzija. Roko Živković, suosnivač tog muzeja, kaže da je razlog uvođenja organizacije rođendanskih proslava bilo proširivanje ponude muzeja.

“Djeca dobivaju priliku da u neobičnom prostoru muzeja proslave svoj rođendan onako kako nije itko od njihovih prijatelja. Također, djeca dobivaju uvid u svijet iluzija te uvid u situaciju da ništa nije onako kako se čini na prvi pogled. Djeca su u muzeju u prilici poigrati se s didaktičkim igračkama, mozgalicama i slagalicama koje ih uče razmišljati ‘out of the box’, odnosno, van okvira te razmišljati na drugačiji način nego u školskim klupama. Isto tako, pomoću naših didaktičkih igara i mozgalica djeca imaju priliku naučiti analitički razmišljati, kombinirati i smišljati rješenja zadataka”, navodi Živković i dodaje da su rođendanske proslave za muzej odlična promocija.

Osim muzeja koji, uz zabavnu, imaju i edukativnu funkciju rođendanske zabave, jeftiniji način proslave rođendana je u kinu. U Cinestaru je paket po osobi 39,90 kuna – dakle proslava za 20 uzvanika stoji 798 kuna, dok u Cineplexxu takva proslava rođendana stoji 698 kuna.

ROĐENDANI SE, NARAVNO, REDOVITO SLAVE I U IGRAONICAMA. Da je itekako isplativo imati takav obrt, dokazuje i Iva Kozina koja je zagrebački Dječji klub Fiju Briju otvorila u ožujku ove godine, jer je uvidjela veliku priliku baš za organizaciju tematskih rođendanskih zabava. Među najpopularnijima su FBI, odnosno, CSI istraga, Masterchef i Kemičar, Lude frizure ili Beauty lab party.

“Mama sam triju divnih djevojčica pa me sudjelovanje u njihovu društvenom životu, druženjima s prijateljima, odlascima na rođendane, slušajući njihove želje i potrebe te imajući u vidu ono što se na tržištu nudi, dovelo do ideje da otvorim klub po mjeri djece i po mjeri roditelja, mjesto bogatih kreativnih, zabavnih i edukativnih sadržaja namijenjenih djeci, s visokim standardima i kriterijima usluge i pristupa djeci, ali i kvalitete prostora u kojima će se programi održavati”, priča Iva Kozina. Organizacija dječjih rođendana kod kuće, navodi Iva Kozina, problem je što zbog pomanjkanja prostora, ali i animacije djece adekvatnim sadržajima.

“U okviru svih naših programa, ne želeći da zvuči kao potrošena fraza, apsolutno se trudimo individualno pristupiti svakom našem slavljeniku, pri čemu nam je u zajedničkom razgovoru s roditeljima i slavljenikom najvažnije ocijeniti djetetov karakter te program rođendana prilagoditi prije svega slavljeniku, njegovu temperamentu i željama”, govori Iva Kozina iz kluba Fiju Briju, u kojem je cijena osnovnog rođendanskog paketa za 20 djece oko tisuću kuna, no tematski programi plaćaju se dodatnih 300 do 400 kuna.

Još jedna poduzetnica, Zaprešićanka Sanja Rašković, uvidjela je da ima priliku proširiti poslovanje i dodatno zaraditi upravo na organizaciji rođendanskih proslava, pa je tako Global Lingua, škola stranih jezika za djecu od 2,5 godine naviše, nakon dvije godine nadopunjena i proslavama rođendana koje organizira od 2012. godine.

“Global Kids rođendaonica je odmah pronašla publiku, tim više što u tom trenutku u Zaprešiću nije bilo rođendaonice koja je imala kao dio svog programa potragu za blagom, koju mi od prvih dana provodimo na svakom rođendanu. U početku smo radili u prostoru škole u Zaprešiću, da bi u lipnju 2014. preselili u Drenje Brdovečko gdje imamo 100 četvornih metara igraonice na zatvorenom i veliko dvorište u kojem održavamo rođendane kada nam to vrijeme dozvoljava”, kaže Sanja Rašković i dodaje da su i u ovoj rođendaonici najpopularniji tematski rođendani, pa su tako dosad organizirali mnoge: Frozen, Svemir, Zmajevi, Princeze i vitezovi, Detektivi i špijuni, Mali istraživači, Najluđi disco karaoke party, Harry Potter, čarolije i trikovi, Monster High i mnoge druge. Cijena proslave za dvadesetero djece je 1125 kuna, a Sanja Rašković kaže da organizacija individualizirane proslave, koju ona radi, iziskuje detaljne i dugoročne pripreme, ali da je to jedino pravilno jer je ipak to poseban dan.

TAKO MISLI I PROFESORICA BIOLOGIJE Kristina Duvnjak, osnivačica Bioteke, udruge za promicanje biologije i srodnih znanosti. Cilj rada udruge je javnosti donositi točne i provjerene znanstvene informacije s područja biologije i srodnih znanosti, također kroz svoje projekte popularizirati znanost među djecom i mladima, ali i svima ostalima te tako pridonijeti kvaliteti izvaninstitucionalnog obrazovanja u Hrvatskoj. Upravo stoga u udruzi su krajem 2013. godine počeli organizirati znanstvene rođendanske proslave.

“Smatrali smo da djeci možemo ponuditi drugačiji rođendan, jer koliko je nama poznato, na tržištu su postojali animacijski rođendani, dok smo mi s ovom idejom nastojali pridodati veću vrijednost proslavi rođendana u obliku znanstvene edukacije i općenito popularizacije znanosti. Tako naše znanstvene rođendane provode stručni edukatori, biolozi, a same radionice koje se provode dio su projekta ‘Bioteka u pokretu’, ciklusa znanstvenih radionica za osnovnoškolce koje imaju pozitivno stručno odobrenje Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta”, kaže Kristina Duvnjak. Znanstvene rođendaonice traju tri sata, a obuhvaćaju dva edukatora koji provode pokus po željama slavljenika u trajanju od otprilike sat vremena.

“Pokuse djeca provode samostalno, odnosno, edukatori služe kao netko tko djecu vodi kroz pokuse, ali djeca ih rade samostalno te pokušavaju dokazati jesu li njihove pretpostavke na početku pokusa bile točne. Primjerice, koja namirnica ima najviše šećera, vitamina C, koje boje se nalaze u listovima, možemo li DNA učiniti vidljivom… Nakon znanstvenog dijela rođendana, slijedi slavljenički dio sa svim popratnim sadržajem poput torte, grickalica i sokova te plesom, društvenim igrama i našim znanstvenim kvizom”, pojašnjava Kristina Duvnjak i dodaje da je cijena takve proslave za dvadesetero djece 1450 kuna.

Kristina Duvnjak navodi da znanstvenom rođendaonicom udruga može pronaći svoje mjesto, jer je pionir na tom području u Hrvatskoj.

“Nije nam poznato da se netko s time još bavi, barem ne u obujmu u kojem mi to činimo. Nastojimo pokazati i dokazati da znanost može biti zabavna, jednostavna i zanimljiva, pa i prikladna tema za proslavu rođendana. Rođendaonice otvaraju i put prema izvanškolskom odgoju djece koja u Bioteki imaju mjesto ra razvoj svojih vještina kritičkog, logičkog promišljanja i zaključivanja kroz znanstveni pristup preispitivanja pojava oko nas”, govori Kristina Duvnjak i dodaje da je potražnja za takvom vrste proslave u velikom porastu.

SVE VEĆA JE POTRAŽNJA I ZA SPORTSKIM PROSLAVAMA ROĐENDANA. “Mali sportaši” je društvo sportske rekreacije koje djeluje kao udruga za provođenje kratkog sportskog programa namijenjenog djeci predškolskog uzrasta i osnovnoškolcima do deset godina, a s proslavama sportskih rođendana započeli su 2010., pet godina nakon osnutka, jer su željeli ponuditi poseban tip rođendana, u sportskoj dvorani s puno rekvizita i sportskih igara.

“Paket sportskog rođendana Mali sportaši uključuje proslavu u sportskoj dvorani veličine 700 četvornih metara, slavljeniku i njegovim prijateljima nudimo na izbor stotinjak sportskih igara. S klincima su minimalno dva trenera s dugogodišnjem iskustvom i znanjem organiziranja dječjih igara. Nakon rođendana slavljenik dobiva dva gratis sata u jednoj od akademija Mali sportaši, ako već nije član”, kaže Branimir Bouček i dodaje da je cijena takve sportske proslave rođendana 1590 kuna. Još jedan vid sportskih proslava jesu i zabave na bazenu. Organizira ih Educarena, sportsko razvojni centar specijaliziran za razvoj i provođenje sportskih programa za bebe i djecu od četiri mjeseca do 10 godina. Educarena je s organizacijom dječjih rođendana krenula još 2005., kad je centar i osnovan.

“Nama proslave rođendana znače puno više od igre i plesa. Njihovom organizacijom na bazenu i u dvorani, potičemo, motiviramo i uključujemo djecu u sport već od najranije dobi. Proslave rođendana u Educarena centru obuhvaćaju vodeno plivačke i tematske proslave u grijanom i uređenom bazenu, kreativnom centru ili sportskoj dvorani. Cijene proslava, ovisno o broju djece i sukladno broju naših animatora te trajanju rođendana, variraju između 2000 do 2900 kuna za bazenske proslave, odnosno, između 1500 i 2290 kuna za dvoranske proslave”, navodi Iva Ivšić.

Osim tematskih rođendana, i “obične”, recimo to tako, rođendanske proslave nisu jeftine. U trima hrvatskim igraonicama Kid’s Jungle, koje su smještene u sklopu shopping centara, cijena paketa za dvadesetero djece iznosi 1430 kuna.

“Pratimo što konkurencija radi, s tim da smo više usmjereni na dječje igraonice u zapadnim, razvijenijim zemljama, s obzirom na to da smo, prema svim dostupnim pokazateljima, vodeći na domaćem tržištu kada se radi o kvaliteti i širini sadržaja koji nudimo. Naše igraonice izgrađene su i kontroliraju se prema najvišim sigurnosnim standardima. Pri zapošljavanju naših teta postavljamo visoke standarde te tražimo prikladno obrazovanje i radno iskustvo jer nam je jako bitno da se za djecu brinu kvalificirane osobe. Pazimo na detalje i uvijek se trudimo našim malim posjetiteljima ponuditi nešto novo”, kaže Ana Brezak, voditeljica poslovanja.

Slična je situacija i s igraonicama Twister, i njih su tri u Hrvatskoj. Cijena proslave za dvadesetero djece iznosi 1200 kuna.

“NAŠE IGRAONICE SU U POTPUNOSTI PRILAGOĐENE DJECI, prvenstveno nam je bitna sigurnost koja je na najvišim europskim standardima te stručnost osoblja i programa. Osim sigurne igre na penjalicama, mini nogometnim igralištima, labirintima, djeci je omogućeno sudjelovanje na stručno vođenim kreativnim radionicama, edukacijama, predstavama. U našim igraonicama roditelji su dobrodošli te mogu uživati u igri i rođendanskoj proslavi sa svojom djecom”, kažu u Twisteru i dodaju da je potražnja toliko velika da rođendane slave svakodnevno, ali navode da je vikendom ipak najveća gužva. Spomenuta mjesta na kojima dijete može proslaviti svoj rođendan samo su mali broj svih subjekata koji nude takvu vrstu zabave. Potreba tržišta bila je toliko velika da je Manuela Barić u veljači 2012. godine osnovala portal djecji-rodendani, koji sadrži sve što je na bilo koji način povezano s organizacijom i proslavom dječjih rođendana.

“Osnovna ideja portala bila je okupljanje svih subjekata bitnih za dječje rođendane na jednome mjestu. No ubrzo je sama ideja prerasla u nešto više od običnog adresara te se svojim sadržajem portal približio djeci i roditeljima i postao pravi obiteljski portal”, kaže Manuela Barić čiji portal obuhvaća 223 subjekta u cijeloj Hrvatskoj. Kaže da je u Hrvatskoj povećan interes za tematske rođendane. “Stavite se u poziciju svog mališana: zar niste i vi oduvijek sanjali, kad ste bili dijete, da barem na jedan dan budete princeza, vila, superman, heroj… ? Sigurna sam da je odgovor da”, zaključuje Manuela Barić.

Očito je, dakle, da je i ova industrija u porastu i da se tržište širi iz dana u dan, otvara se sve više igraonica, sve više je ideja, sve više uloženog truda. Ali sve više je i zarade, što razvoju i unaprjeđenju takvih sadržaja svakako dodatno pomaže, jer roditelji su često spremni za djecu potrošiti dosta novca bez pretjeranog razmišljanja.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)