Prodajom ulaznica hrvatski prvoligaši ostvare samo 5% ukupnih prihoda

Autor:

19.11.2019., Zagreb - Drugi dan prodaje karata za gostujucu utakmicu GNK-a Dinamo koji u petom kolu Lige prvaka igra u Milanu 26. studenog protiv Atalante. Photo: Marko Prpic/PIXSELL

Marko Prpic/PIXSELL

Klubovi HT Prve lige te Šibenik i Orijent 1919 su u 2019. godini od ulaznica uprihodili 45,7 milijuna kuna što znači da im u ukupnim prihodima koji su iznosili 854,8 milijuna kuna ova stavka čini samo 5,3%. Napredak je to u donosu na 2018. godinu kada su ukupni prihodi od ulaznica iznosili 25,5 milijuna kuna, a isti se najviše može zahvaliti većem broju domaćih europskih utakmica koje je igrao Dinamo.

Slab udio prihoda od ulaznica je još porazniji kad se uzme u obzir da pojedini klubovi pod stavkom prihoda od ulaznica osim prodaje karata za domaće i međunarodne utakmice te sezonskih pretplata ubrajaju i članarine koje im uplaćuju polaznici škola nogometa i/ili članarine koje dobivaju od svojih navijača. Izuzetak od te prakse su Hajduk, Slaven Belupo, Istra 1961, Inter-Zaprešić i Varaždin.

Najviše od ulaznica u prošloj godini, čak 24,2 milijuna kuna, uprihodio je Dinamo. To i nije čudno obzirom da su Plavi imali iznimno plodonosnu godinu u europskim natjecanjima pa su tako u prvoj polovici 2019. u sklopu Europske lige ugostili Viktoriju Plzen i Benficu, a ljetni i jesenski period igrali su kvalifikacije te grupnu fazu Lige prvaka u kojoj su u Maksimiru stigli Atalanta, Šahtar Donjeck i Manchester City.

Većina promatranih klubova u prošloj godini prihodima od ulaznica nije uspjela pokriti troškove organizacije utakmica. To je uspjelo samo Dinamu, Slaven Belupu, Šibeniku i Orijentu 1919. Za ovosezonske drugoligaše treba naglasiti da su im pod prihodima od ulaznica najznačajnija stavka članarine koje dobivaju od polaznika u svojim omladinskim školama.

Kod Farmaceuta je pak razlika da oni za razliku od ostalih klubova pod troškove organizacije utakmica ne bilježe i rashode koje imaju prilikom putovanja i smještaja za gostujuće susrete.

Poseban slučaj je i Hajduk koji ima iznadprosječne troškove kad su u pitanju iznosi koji se izdvajaju za usluge Ministarstva unutarnjih poslova, a o čemu se već ranije pisali.

I ova analiza ukazuje da hrvatski klubovi ne slijede primjere velikih europskih klubova koji znatan udio u godišnjim proračunima imaju od ulaznica, sponzora i TV prava. Glavni izvor prihoda u Hrvatskoj su transferi igrača, a ta stavka je u normalnim okolnostima znatno nestabilnija što znatno otežava financijsko planiranje domaćih klubova.

Saznajte još:

>> Od transfera igrača u 2019. godini najviše uprihodio Hajduk

>> Svi prvoligaši povećali izdvajanja za igrače

>> Hrvatski prvoligaši u 2019. godini poslovali s ukupnim gubitkom od 52 milijuna kuna

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.