Pristupne ceste Pelješkom mostu: Počelo je probijanje tunela Kamenice

Tvrtka Strabag u četvrtak je započela radove na probijanju cijevi tunela Kamenice u sklopu izgradnje pristupne ceste mostu Pelješac, izvijestili su iz Hrvatskih cesta, iz kojih ističu i da radovi na gradilištu Pelješkog mosta napreduju u skladu s usvojenim vremenskim planom.

Tunel Kamenice dužine je 499 metara i najkraći je tunel na projektu Cestovne povezanosti s južnom Dalmacijom, a riječ je o drugom tunelu koji se gradi na trasi pristupnih cesta mostu Pelješac. Naime, prethodno je probijen tunel Debeli Brijeg dužine 2,4 kilometra.

Iz Hrvatskih cesta objašnjavaju da izvođač radova iskopu tunela Kamenice planira pristupiti sa strane izlaznog portala te ovisno o kategoriji stijene na koju bude nailazio prilikom iskopa očekuje napredak od dva do pet metara po danu. “Takvom dinamikom završetak iskopa tunela Kamenice očekuje se do početka ljeta”, navodi se u priopćenju.

Najkraći tunel projekta radi se u sklopu radova na izgradnji druge dionice pristupne ceste mostu Pelješac. Ukupna dužina te dionice iznosi 12,1 kilometara, od čega tvrtka Strabag izvodi radove na dužini od 10,46 kilometara, dok će radove na ostalom dijelu pristupne ceste izvesti tvrtka CRBC u sklopu radova na Pelješkom mostu.

Križanja s postojećim državnim cestama, i to s D8 na predjelu Duboka te D414 na predjelu Zaradeže biti će izvedena kao denivelirana, što će omogućiti veću sigurnost i bolji protok prometa, ističu iz Hrvatskih cesta.

Podsjećaju i kako je 16. prosinca prošle godine, uz sve izazove koje je donijela pandemija koronavirusa, na Pelješcu 74 dana prije roka uspješno probijen tunel Debeli brijeg, jedan od najkompleksnijih objekata u projektu “Cestovna povezanost s južnom Dalmacijom”, koji provode Hrvatske ceste. Na probijanju tunela Debeli brijeg u prosjeku je dnevno radilo sto ljudi uz pridržavanje svih epidemioloških mjera, a ukupno je iskopano 113.959 kubnih metara materijala. Taj je tunel rađen prema novoj austrijskoj tunelskoj metodi (NATM), koja uključuje najsuvremenije inženjerske i tehnološke trendove, a pored glavne tunelske cijevi ima i jednu servisnu s kojom je povezana kroz devet pješačkih i dva poprečna prolaza za interventna vozila, objašnjavaju iz Hrvatskih cesta.

Po podacima koje iznose, osim tunela Kamenice i Debeli brijeg, na trasi pristupne ceste izvode se i objekti – vijadukt Doli (dužine 156 metara) te mostovi Dumanja jaruga I (488 metara) i Dumanja jaruga II (80 metara).

Dionicu Duboka-Sparagovići/Zaradeže, odnosno pristup do postojeće cestovne mreže sa strane kopna i s pelješke strane, gradi zajednica ponuditelja  Strabag AG i Strabag d.o.o., a izvršit će to za 478,3 milijuna kuna (bez PDV-a), s rokom dovršetka od 33 mjeseca.

Hrvatske ceste u priopćenju ističu kako je taj izvođač na dijelu gradilišta pristupnih cesta nastavio s radovima na izradi nasipa i izvedbi vanjske odvodnje duž trase. Na objektima se dovršava izvedba rasponske ploče podvožnjaka na DC8, izvode se temelji stupova i upornjaka budućih mostova Dumanja Jaruga I i Dumanja Jaruga II, a početkom ovoga mjeseca je završen i proboj servisne cijevi tunela Debeli Brijeg ukupne duljine 2462 metara.

Grčka tvrtka Avax S.A. gradi stonsku obilaznicu, odnosno poddionice Sparagovići/Zaradeže-Prapratno i Prapratno-Doli, ukupne duljine 18 kilometara i ugovorene vrijednosti posla 511,5 milijuna kuna (bez PDV-a), s rokom dovršetka od 28 mjeseci. Avax je pojačao izvođenje radova na svim dijelovima gradilišta, ističu iz Hrvatskih cesta.

Taj je izvođač završio radove na izradi temelja vijadukta Prapratno te nastavlja s armirano-betonskim radovima na izvedbi stupova. Na mostu Ston izvode se također armirano-betonski radovi na stupovima, a službeno je započela i proizvodnja čelične rasponske konstrukcije mosta Ston u proizvodnim pogonima Brodosplita, navode iz Hrvatskih cesta, dodajući i kako se nastavlja iskop dva tunela – Polakovica i Supava.

Inače, prva poddionica Sparagovići/Zaradeže-Prapratno imat će jedan vijadukt, dok će se druga poddionica Prapratno-Doli sastojati od dva tunela i mosta.

Iz Hrvatskih cesta ističu i kako na gradilištu Pelješkog mosta gradnja napreduje sukladno usvojenom vremenskom planu.

U proteklom razdoblju nastavljeni su radovi na betoniranju segmenata pilona, postavljanje ‘pylon linkova’ za kose zatege, okrupnjavanje (zavarivanje) segmenata čelične rasponske konstrukcije i zemljani radovi na izgradnji pristupne ceste mostu u dijelu kojeg izvodi CRBC.

Završeni su piloni na stupnim mjestima S5, S6, S7 i S8, a iz Hrvatskih cesta posebno ističu da su ugrađene i prve kose zatege, i to na stupnom mjestu S5 na prva dva segmenta.

“Projekt ‘Cestovna povezanost s južnom Dalmacijom’, koji uključuje izgradnju Pelješkog mosta s pristupnim cestama te izgradnju obilaznice Stona, sa svim svojim fazama je u punom građevinskom pogonu”, ističe se u priopćenju.

Ukupna duljina trase projekta je 32 kilometra, od mjesta Duboka do mjesta Doli i zaobići će Neumski koridor.

Komentiraj