Prije 65 godine proizveden je prvi Fićo

Dana 18. listopada 1955. godine svjetlo dana ugledao je jedan od simbola Jugoslavije – Zastava 750. To mu je bilo službeno ime, iako je daleko popularniji pod nazivima Fićo, Fića ili Fiček. Najčešće vozilo na cestama mnogim je vlasnicima zadavalo glavobolje, a nerijetki su se morali tješiti s mišlju “barem malo troši”.

Prvi Fićo proizveden je pod markom Zastava, a proizveo ga je srpski proizvođač automobila i vatrenog oružja Zavodi Crvena zastava iz Kragujevca. Model Zastava 750 proizveden je po licenci, a iste te 1955. godine je predstavljen na sajmu automobila u Ženevi. Suradnja između Zastave i talijanskog Fiata urodila je plodom, a tijekom pedesetih i šezdesetih godina prošloga stoljeća, tehnološki razvoj u tvornici Zastava nije puno zaostajao za Fiatovim pogonima.

Fićo je bio presudan za široku motorizaciju u Jugoslaviji koja je htjela građanima osigurati relativno jeftin automobil. Koristili su ga i policija, hitna pomoć i vojska, a godinama je Fićo bio službeno vozilo za obuku novih vozača. Iako je bio relativno jednostavan za održavanje, brojni komični kvarovi su ostavili golem utjecaj na popularnu kulturu bivše Juge.

Fićo je polako počeo padati u zaborav nakon predstavljanja Zastave 101, većeg i udobnijeg automobila. Ali Fićo je i dalje dominirao na tržištu, ljudi su ga jednostavno koristili kao “drugi automobil u obitelji”. Proizvodnja Fiće je trajala sve do 1985. godine, iako je dobio svog duhovnog nasljednika: Zastavu Koral, odnosno Yugića.

Komentiraj