Crikvenička turistička tvrtka Jadran d.d. nastavlja s podizanjem kvalitete i oplemenjivanjem svoje turističke ponude.

Ispunivši stroge kriterije dobila je halal certifikat kvalitete koji krasi njihova tri hotela: Katarina, Omorika i Esplanade i time učinila važan poslovni iskorak na halal tržište vrijedno dva bilijuna američkih dolara

Jadran d.d. iz Crikvenice, turistička tvrtka koja u vlasništvu na crikveničkoj rivijeri ima osam hotela, dva autokampa i turističko naselje, ispunila je visoko postavljene zahtjeve za implementaciju i dobila halal certifikat kvalitete – koji gostima hotela Katarina, Omorika i Esplanade garantira uslugu smještaja, gastronomije i wellnesa po strogim halal standardima. Nakon usklađivanja sa sofisticiranim halal pravilima u kongresnoj dvorani Hotela Esplanade predsjedniku Uprave tvrtke Jadran d.d., Dinu Manestru, svečano je uručen halal certifikat kvalitete koji dodjeljuje Centar za certificiranje halal kvalitete pri Islamskoj zajednici u Hrvatskoj.

Ovaj važan poslovni iskorak prema tržištima arapsko-islamskih država čija klijentela visoke platežne moći zahtjeva halal usluge i gastronomiju, posljedica je razvojnog i investicijskog ciklusa koji se intenzivno provodi u tvrtki Jadran d.d. od 2014. godine s ciljem podizanja kvalitete hotelskih objekata iz 2* na 3* odnosno na 4*.

“Podizanje kvalitete i oplemenjivanje turističkih sadržaja halal uslugama i gastronomijom strateški je poslovni potez, budući da je riječ o tržištu čiji je globalni gospodarski opseg – prema vodećoj svjetskoj agenciji Thomson Reuters – premašio godišnju vrijednost od 3.6 bilijuna američkih dolara. Od toga dva bilijuna dolara otpada na hranu, kozmetiku i turizam, a preostalih 1.66 bilijuna odnosi se na islamski financijski sektor. Halal tržište se u svjetskim okvirima definitivno potvrđuje kao najbrže rastuće tržište na kojem i mi vidimo svoj motiv i priliku da se s naša tri novoobnovljena hotela Katarina 4*, Omorika 4* i Esplanade 4* pozicioniramo na tom tržištu i izborimo za svoj dio kolača. Pored novog izazovnog tržišta arapsko–islamskih zemalja, fokusirani smo i, naravno, na privlačenje halal klijentele iz Europske unije i našeg susjedstva. Dodatni motiv Uprave u postizanju tog cilja jest da novoobnovljeni hotel Katarina s novom kategorizacijom od 4 zvjezdice na tržištu pozicioniramo kao hotel za zdravstveni turizam”, izjavio je Dino Manestar, predsjednik Uprave Jadran d.d.

Tijekom zahtjevnog procesa dobivanja halal certifikata tri hotela iz crikveničkog društva Jadran d.d. morali su ispuniti šest strogih postavki nužnih za certificiranje halal proizvoda i usluga. Za halal (dozvoljene) proizvode nužna je kontrola i sprječavanje rizika od njihova miješanja i kontakta s onima koje u islamskom svijetu smatraju ‘haramom’ odnosno nedozvoljenima. Kad su prehrambeni proizvodi u pitanju crikvenički hoteli Katarina, Esplanade i Omorika obvezali su se osigurati kritične točke kontrole ‘harama’ kako bi se spriječila ili eliminirala mogućnost ‘oharamljenja’ halal proizvoda. To istovremeno podrazumijeva nadzor pri kojemu se vodi računa da se namirnice nabavlja isključivo od certificiranih dobavljača. Ovlaštena osoba zatim provjerava jesu li uistinu ispunjeni svi traženi uvjeti, a tek nakon te provjere namirnice se smiju s vidljivom halal oznakom skladištiti u prostor koji fizički mora biti odvojen od ‘haram’ namirnica.

Da bi se zadržao prestižan halal certifikat važna karika u lancu su i kuhari te pomoćno osoblje koje mora voditi računa da prilikom pripreme jela koriste isključivo halal sirovine te da ih ne miješaju s nedozvoljenim (haram) sirovinama. Od presudne je važnosti temeljito oprati i dezinficirati pribor i posuđe, alate i strojeve koji se koriste za pripremu halal jela. Naime, isti pribor i posuđe te alati i strojevi za pripremu halal jela ne mogu se istovremeno koristiti i za ‘haram’ jela. Ovi postupci trebaju biti fizički ili vremenski odvojeni kako ne bi došlo do kontaminacije i ‘oharamljenja’ hrane.

Također, prije posluživanja halal jela (buffet) moraju se dodatno označiti znakom halal kvalitete i ne smiju se posluživati u istom posuđu zajedno s drugim jelima.

Hoteli koji imaju oznaku halal kvalitete moraju voditi računa i o uslugama koje nude ciljanoj klijenteli. Naime, prilikom pripreme smještaja u hotelskoj se sobi mora označiti smjer jugoistok (smjer okretanja za vrijeme molitvenog obreda) s pokaznom strelicom na kojoj piše Qibla. U sobi se mora osigurati prostirku za molitvu (serdžadu), molitvenik (Kuran) i brojanicu (tesbih) te osigurati točan raspored dnevnih molitvi (vaktiju).

Izuzetno je važno mini-bar u sobi isprazniti od alkoholnih pića te izmijeniti cjenik mini bara u skladu s izmijenjenim sadržajem. Zatim, u kupaonici trebaju biti osigurana sredstva za osobnu higijenu s halal certifikatom. Također, u sobi nisu dozvoljene slike s portretima ili licima osoba koje islamski vjernici smatraju zabranjenima, jer prema njihovu tumačenju spadaju u oponašanje Božjeg stvaranja.

Šesta postavka nužna za osiguravanje halal kvalitete u tri crikvenička hotela tiče se wellness usluga koje uključuju bazen, spa centar, kozmetički salon i teretanu. Sukladno tome, wellness centri trebaju osigurati odvojeni dio za žene i muškarce, a ukoliko to nije moguće potrebno je osigurati različiti vremenski raspored korištenja usluga za žene i muškarce. Također je nužno ispoštovati stroga pravila da se žensko osoblje brine o ženskim gošćama, a muško osoblje o muškim gostima. I u ovom slučaju osoblje u wellness centrima treba voditi računa da svi kozmetički i ostali proizvodi koje koriste trebaju imati halal certifikat.

Komentiraj