Premijer s proslave 30. godišnjice Croatie Airlines poručio kako Hrvatska treba nacionalnu aviokompaniju

Croatia Airlines obilježio je u utorak navečer 30. godišnjicu osnutka svečanošću u svomu hangaru na prostoru zagrebačke zračne luke, a tom je prilikom premijer Andrej Plenković rekao kako Vlada smatra da je Hrvatskoj potrebna nacionalna aviokompanija.

Vlada smatra da je Hrvatskoj potreban nacionalni avioprijevoznik, kako bi se razvijala trgovina, povezivost i poticalo jačanje turizma, rekao je Plenković.

Istaknuo je pritom da trećina turista koji u Hrvatsku dolaze na odmor zrakoplovima, to čine na krilima domaće aviokompanije.

Smatra da treba produljiti turističku sezonu, u čemu je po njegovim riječima uloga Croatia Airlinesa ključna.

Za sjednicu Vlade u četvrtak najavio je odluku u sklopu procesa dokapitalizacije, koja će po njegovim riječima Croatia Airlinesu stabilizirati poslovanje, no nije konkretizirao koja je to odluka.

Predsjednik Uprave Croatia Airlinesa Jasmin Bajić rekao je uz ostalo kako vjeruje da će se domaća aviokompanija nastaviti razvijati, zajedno s budućim strateškim partnerom.

Od 1989. i Zagala, do 40 milijuna putnika 

Domaća zrakoplovna kompanija nastala je 1989. godine i to registracijom Zagreb Airlinesa (Zagal), koji je kasnije promijenio ime u Croatia Airlines.

Zagal, poduzeće za zračni prijevoz, registriran je, naime, 7. kolovoza 1989. godine, a u prosincu iste godine počeo je s radom pružajući uslugu prijevoza poštanskih pošiljaka.

Otprilike godinu dana poslije, 23. srpnja 1990. godine, Zagal je promijenio ime u “Croatia Airlines, nacionalna aviokompanija za prijevoz putnika, robe i pošte”.

Prvi putnički let Croatia Airlinesa obavljen je 5. svibnja 1991. godine na liniji Zagreb – Split, čime je uspostavljen redoviti putnički promet unutar Hrvatske. Povezivanje Hrvatske sa svijetom počelo je 5. travnja 1992. prvim međunarodnim letom na liniji Zagreb – Frankfurt, a iste godine kompanija je počela stvarati vlastitu flotu nabavom zrakoplova Boeing 737-200. Ubrzo su u flotu uključeni i zrakoplovi ATR42 pa je uslijedio komercijalni zamah i usavršavanje na svim područjima poslovanja.

Prva razvojna faza tvrtke završena je ciklusom obnove flote srednjeg doleta u razdoblju od 1998. do 2000. godine, kada su zrakoplovi Boeing zamijenjeni sa šest novih zrakoplova Airbus (četiri A319 i dva A320). Novo razvojno poglavlje predstavljala je obnova flote kratkog doleta (od 2008. do 2010.) uključenjem šest novih zrakoplova Dash 8-Q400 umjesto zrakoplova ATR42.

Od prvog leta do danas kompanija je obavila više od 603.000 letova i u zrakoplovima prevezla ukupno oko 40 milijuna putnika te postala članicom najvažnijih zrakoplovnih udruženja – Međunarodne udruge za zračni promet (IATA) i Star Alliancea, vodeće svjetske udruge avioprijevoznika.

Flota Croatia Airlinesa danas se sastoji od dvanaest zrakoplova: četiri Airbusa A319, dva Airbusa 320 i šest turboprop zrakoplova Dash 8-Q400. Zrakoplovi tipa Airbus nose imena hrvatskih gradova: Zagreb, Split, Zadar, Pula, Vukovar i Dubrovnik, a zrakoplovi tipa Q400 imena hrvatskih regija: Slavonija, Lika, Dalmacija, Istra, Zagorje i Primorje. Tijekom ove sezone zrakoplovi lete u osam domaćih i 30 međunarodnih odredišta u redovitom prometu te izravno povezuju Hrvatsku s 24 države.

Prema Nacionalnom programu reformi (NPR) za 2019. godinu, utvrđeno je da se daljnji razvoj te jačanje konkurentskih prednosti i pozicije Croatia Airlinesa na tržištu zračnog prometa može osigurati samo kroz kvalitetno strateško partnerstvo, a pokazateljem takvog partnerstva podrazumijeva se proširenje prometne mreže i povećanje tržišnog udjela te dokapitalizacija.

Vlada je u veljači ove godine donijela odluku o pokretanju postupka traženja strateškog partnera i osnivanju Povjerenstva za provedbu postupka i predlaganje odabira strateškog partnera Croatia Airlinesa.

Na natječaju za izbor financijskog savjetnika za dokapitalizaciju odabran je konzorcij Privredne banke Zagreb i DVB Banka.

Komentiraj