Požeški biskup: “Bilo bi mudro da su pri donošenju mjera uključili i stručnjake za pitanja vjerskog identiteta”

Autor:

15.08.2020., Vocin - U svetiste Gospe Vocinske na blagdan Velike Gospe tradicionalno hodocastile obitelji s brojnom djecom. Sredisnje euharistijsko slavlje u crkvi  Pohodjenja Blazene Djevice Marije u vocinskom svetistu sluzio je pozeski biskup Antun Skvorcevic.
Photo: Ivica Galovic/PIXSELL

Ivica Galovic/PIXSELL

Požeški biskup Antun Škvorčević u svojoj božićnoj poruci, koju je prenijela Informativna katolička agencija (IKA), kritizirao epidemiološke mjere koje se odnose na proslavu Božića, postavivši pitanje ‘Kako slaviti Božić i biti vjernik u vrijeme pandemije?’.

U svojoj je poruci ipak pohvalio Nacionalni stožer i hrvatsku Vladu koji se trude očuvati zdravlje građana, ali zapitao se kako je moguće da se epidemiološki stručnjaci i političari upuštaju u područje vjere kada za tako nešto nisu mjerodavni.

“Ograničenja postavljena kod nas ovih dana za euharistijska slavlja i samu proslavu Božića zaoštrila su pitanje: Kako biti vjernik u doba pandemije? Nacionalni stožer civilne zaštite i hrvatska Vlada zaslužuju svaku pohvalu i zahvalu za sve što čine da očuvaju zdravlje hrvatskih građana i organiziraju zdravstveni sustav u teškim okolnostima. No, epidemiološki stručnjaci i javni politički dužnosnici u donošenju mjera polaze gotovo isključivo od zdravstvenog i gospodarskog kriterija, stavljajući kršćane u nezavidan položaj. Oni se upuštaju u područje vjere za koje nisu mjerodavni kad sudjelovanje vjernika na euharistijskom slavlju u crkvi stavljaju u istu ravan s odlaskom građana u trgovine, poduzeća, škole, gostionice, kafiće, teretane, te od crkvenih službenika i drugih vjernika očekuju da provode iste ili slične mjere u crkvi i na svetim slavljima kao i u navedenim ustanovama. Ovdje se ne radi samo o pitanju ograničavanja broja vjernika na svetoj misi, nego o daleko dubljem problemu mogućnosti kršćana da i u sadašnjim okolnostima ostvaruju svoj vjernički identitet u Crkvi kao ustanovi božanskog podrijetla. Ako ponajprije zbog psiholoških razloga smatramo da se djeca i mladi trebaju u sadašnjim okolnostima okupljati u školi na nastavi, vjernicima se zbog istih, ali i spomenutih viših razloga ne bi smjelo ograničavati sudjelovanje na svetoj misi u crkvi. Zbog primjene navedenih mjera na Crkvu, bez poštivanja njezine specifičnosti, nemali broj katolika ima bojazan mudrog Gamalijela kad je odvraćao židovske prvake da ne zabranjuju apostolima djelovati u ime Isusovo: „da se i s Bogom u ratu ne nađemo“ (Dj 5, 39) – napisao je Škvorčević.

Nastavio je da se miješanje javnih dužnosnika u vjerske kompetencije nazire i u njihovim mjerama kojima određuju ili preporučuju vrijeme u koje će se slaviti božićna misa polnoćka, koliko će vjernika na njoj sudjelovati i kako će biti u crkvi raspoređeni, što će se i kako pjevati, koliko će sveto slavlje vremenski trajati, kako će duga biti homilija, na koji se način vjernici trebaju pričešćivati.

“Sve navedeno očituje kako nije bilo dovoljne i kvalitetne komunikacije između Hrvatske biskupske konferencije i javnih dužnosnika o crkvenoj i vjerničkoj specifičnosti u trenutačnom izvanrednom stanju”, dodao je.

Kaže i da bi odgovorni društveni čimbenici u našem društvu pri donošenju odluka ili preporuka vezanih uz vjerničko sudjelovanje u crkvi na svetim slavljima u vrijeme zaraze ‘trebali imati na umu da obustavama ili ograničavanjima okupljanja zadiru u područje savjesti te se zapitati je li mogu očekivati od biskupa, svećenika i drugih vjernika da provode odredbe koje su u suprotnosti s njihovim vjerničkim identitetom’.

Škvorčević dalje piše da je crkvenim službenicima zadaća okupljati vjernike u crkvi, a ne ograničavati njihov dolazak te onaj tko izdaje propise vezane uz to pitanje treba provjeriti jesu li oni realni i provedivi.

“Crkveni službenici imaju poslanje promicati slavu Božju i služiti joj, a ne odvraćati vjernike od dolaska na sveta slavlja niti ih ograničavati, zabranjivati pjevanje ili bilo što drugo što im je obveza prema Bogu…”, napisao je.

“Kako bi se izbjeglo zalaženje javnih dužnosnika na područje mjerodavnosti vjere u oblikovanju protupandemijskih mjera, bilo bi mudro među epidemiološke i druge stručnjake koji ih donose uključiti i stručnjake za pitanja vjerskog identiteta. Naime, u vrijeme kad je ljudima potrebna posebna duhovna snaga koja pridonosi njihovu cjelovitom imunitetu, ne bismo se smjeli olako odreći dobrobiti kojoj pridonosi Crkva”, nastavio je.

Na kraju je poručio da ne želi obezvrijediti mjere koje se poduzimaju za sprečavanje zaraze, ali je zamolio da se u tom slučaju poštuje specifičnost Crkve. “Isto kao što se to s pravom čini s bolnicama, školama, trgovinama i drugim ustanovama bitnima za naš život i društvenu zajednicu”, zaključuje biskup.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.