Povjerenje u digitalnom dobu: Onima koje poznajemo samo preko interneta vjerujemo gotovo kao prijateljima

Autor:

Studija provedena na više od 18.000 ljudi diljem Europe otkriva kako se u online zajednicama gradi povjerenje

Tehnologija i internet zaslužni su za nevjerojatne promjene u tome koliko i kako si ljudi međusobno vjeruju, pokazala je studija koju su napravili američko sveučilište NYU Stern i BlaBlaCar, najveća svjetska zajednica za dijeljenje prijevoza.

Dolazi doba povjerenja, naziv je izvješća koje potpisuju Arun Sundararajan, profesor NYU Sterna i Frederic Mazzella, osnivač BlaBlaCara, a koje sažima informacije dobivene istraživanjem nad 18.289 ljudi koji dijele prijevoz u 11 europskih zemalja čiji je cilj bio razumjeti kako pojedinci vjeruju jedni drugima i prije nego se upoznaju uživo.

“Digitalno povjerenje je za međuljudsko povjerenje ono što je otkriće telefona bilo za komunikaciju među ljudima. Telefon je odjednom omogućio trenutnu komunikaciju s bilo kime, jednako tako digitalno povjerenje omogućuje da trenutno spoznamo nečiji ‘kapital povjerenja’. Digitalno doba mijenja povjerenje – njegov doseg i trenutnu dostupnost”, kazao je Mazzella.

Zapanjujuće otkriće istraživanja jest da ispitanici više vjeruju pojedincima s ispunjenim profilima, a s kojima su se ‘upoznali’ samo online nego susjedima i prijateljima, a gotovo jednako kao prijateljima i obitelji.

Ispitanici potpuno vjeruju…

94% – članovima obitelji

92% – prijateljima

88% – članu BlaBlaCara s ispunjenim profilom

58% – kolegama

42% – susjedima

16% – kontaktima na društvenim mrežama

Rezultati studije, znači, pokazuju da online platforme omogućavaju graditi međuljudsko povjerenje na globalnoj razini na dosad nezabilježen način. Međusobna povezanost i digitalno povjerenje omogućavaju pojedincima da na internetu skupljaju ‘kapital povjerenja’ koji nastaje kombinacijom ispunjavanja profila informacijama o sebi i ocjena koje dobivaju od drugih pojedinca s kojima su imali jednokratnu interakciju.

Kao rezultat toga, danas možemo procijeniti da netko zaslužuje naše povjerenje samo pregledom njegovog profila i ocjena drugih korisnika, bez potrebe da ga upoznamo uživo. Te promjene znače da su pojedinci sad u središtu ‘mreža povjerenja’ što otvara neizmjerne mogućnosti međusobnog povezivanja i suradnje putem interneta, na puno većoj razini od samo internet kupovine – ljudi koji se nikad nisu upoznali međusobno si vjeruju i kad je u pitanju zajedničko putovanje ili puštanju nekoga da boravi u njegovom domu.

Nadalje, istraživanje je pokazalo da se povjerenje stečeno u jednoj zajednici prelijeva na druge i ima pozitivan učinak na cjelokupnu ekonomiju dijeljenja. Gotovo polovica ispitanika (48%) kaže kako ih je dijeljenje prijevoza učinilo otvorenijima prema drugim ljudima. Također, oni koji su isprobali  dijeljenje prijevoza tri puta češće koriste i druge platforme ekonomije dijeljenja.

“Digitalno povjerenje olakšava interakcije visokog rizika u stvarnom svijetu. To povjerenje je infrastruktura budućnosti koja će sljedećim generacijama biti izvor preklapanja digitalnog i stvarnog svijeta. Ono pojedincima daje moć, preoblikuje načine na koje smo povezani jedni s drugima i promijenit će način na koji će se neke gospodarske aktivnosti odvijati u sljedećim desetljećima”, kazao je Sundararajan.

Razina_Povjerenja_BlaBlaCar

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)