Posjetili smo gornju postaju Bandićeve žičare na čekanju, evo kako danas izgleda

Sunčano vrijeme u nedjelju izmamilo je brojne građane u šetnju prirodom, pogotovo nakon svečanog, i obilnog, uskrsnog ručka. Tako je i Nacionalova ekipa prošetala do Sljemena i provjerila kako izgleda gornja postaja Sljemenske žičare, najveće investicije pokojnog zagrebačkog gradonačelnika Milana Bandića.

Brojni znatiželjni šetači također su razgledavali Sljemensku žičaru koja će, jednom kad se otvori, biti najskuplja žičara na svijetu.

Izgradnja žičare počela je 2019., a dovršena je krajem prošle godine. Prema javno dostupnim podacima, cijena sljemenske žičare višestruko je narasla dosegavši približno 600 milijuna kuna bez PDV-a. Nezavisni zagrebački zastupnik Renato Petek izračunao je da kad se tome doda i 112 milijuna kuna kamata za kredite, troškovi izgradnje sljemenske žičare bit će veći i od 700 milijuna kuna, pa će tako postati i najskuplja žičara sagrađena u svijetu.

Prema riječima Renata Peteka, ‘jasno je da Sljemenska žičara košta 754 milijuna kuna‘. Petek je naveo da je u tu cijenu od 754 milijuna kuna uvrštena oprema na koju je plaćen PDV pošto se radi o stranoj tvrtki, građevinski radovi GIP Pionira sa svim aneksima, troškovi kredita i kamate kredita i svi dodatni troškovi koji postoje na žičari. “Dakle, direktni trošak za građane grada Zagreba je 754 milijuna kuna. Skoro tisuću kuna svaki građanin Zagreba je dao za sljemensku žičaru”, poručio je Petek nakon što su na sjednici Gradske skupštine krajem prošle godine zastupnici “primili na znanje” izvješće gradonačelnika Milana Bandića o realizaciji projekta nove žičare “Sljeme”, čija je cijena izgradnje narasla trostruko.

Sljemenska žičara još nije prošle tehničke preglede. Pokojni gradonačelnik Milan Bandić za sve je krivio projektante. “Nezadovoljni smo aktivnostima na samom početku u vezi s projektiranjem i za sve aktivnosti koje smatramo spornima tražit ćemo zaštitu sudskim putem. Svi će ugovori do ugovaranja biti javno dostupni”, rekla je Bandićeva zamjenica Jelena Pavičić Vukičević, danas kandidatkinja Stranke rada i solidarnosti za zagrebačku gradonačelnicu.

Tri dana prije smrti, Bandić je najavio da će se žičarom na Sljeme – do 20. ožujka.

Za Sljemesku je žičaru izdano jedanaest građevinskih dozvola, ali nijedna uporabna. Kandidat za zamjenika gradonačelnika Renato Petek tvrdi da su neke građevinske dozvole i mijenjane. Krajem prošlog mjeseca Petek je upozorio da više od četiri mjeseca od završetka radova žičara i dalje nema uporabnu dozvolu, ocijenivši da ona nije sigurna za korištenje.

Petek: “Žičara Sljeme još nije prošla tehnički i nema uporabnu dozvolu. Cijena? Tisuću kuna po stanovniku”

“Do sad smo o žičari govorili kao financijskom problemu, kao projektu koji je bio netransparentan i koji je poskupljivao, a sada moram govoriti o sigurnosti. Ova žičara nije sigurna za putnike, ona je sigurnosni problem”, rekao je Petek i dodao da su ugrađivani dodatni čelični elementi kako bi se ojačala konstrukcija zgrade donje postaje. Poručio je da Sljemenska žičara ne smije biti adrenalinski park i da se ljudi boje njome voziti, a Grad mora dati sve dokaze da je ona sigurna i objasniti zašto su ugrađivali te dodatne elemente.

Jelena Pavičić Vukičević krajem ožujka kazala je da su u postupku izdavanja svih dozvola. “Meni je važno proći sve ateste kako bi žičara bila sigurna, da može prihvatiti sve svoje putnike. Ona je potreba svih nas zagrebačkih građana jer će olakšati taj promet na Medvednici. Nadam se da ćemo tijekom četvrtog mjeseca dobiti sve ateste i onda ću pozvati sugrađane da se provozaju njome besplatno”, rekla je i dodala je do ‘korigiranja cijene’ žičare došlo jer se puno toga, zbog projektanata, moralo popravljati u hodu. Ali, kako je rekla, nisu si mogli dopustiti da žičaru ne dovrše.

Pavičić Vukičević: “U narednom razdoblju bit će manje zapošljavanja, a Zagreb nije pred bankrotom”

Komentiraj