Pogledajte kako postupiti ako iznajmljujete privatni smještaj i turist oboli od Covida-19

Došlo je novo vrijeme u turizmu, s koronavirusom kao najvećim izazovom. Vlasnici apartmana i drugih privatnih smještaja moraju se dobro pripremiti, u slučaju njegove zaraze koronavirusom.

Prema protokolu Zavoda za javno zdravstvo najprije morate obavijestiti liječnika u ugovornoj ili turističkoj ambulanti.

Ako je zaražen, gost ne smije napustiti smještaj i platiti boravak

“Prije svega treba naložiti gostu da ne smije napustiti apartman isto tako i njegovi kontakti. Ukoliko treba, hrana se mora dostaviti ispred vrata. Ako neko vrijeme gost mora ostati u apartmanu, a vlasnik nema daljnje rezervacije, gost treba platiti taj smještaj, to jest moraju se dogovoriti o cijeni”, kaže Martina Nimac, predsjednica Zajednice obiteljskog turizma pri HGK-u.

Ako ne može platiti smještaj, vlasnik ga mora povezati s mjerodavnim tijelima županije koja će ga uputiti i prebaciti u organizirani smještaj, a u Splitu je to u Hotelu Zagreb na Duilovu.

“Ako se ustanovi da ima Covid-19, tada će se zapravo, ukoliko nema potrebe za hospitalizacijom, organizirati njegov povratak u matičnu zemlju”, kaže Nimac u razgovoru za HRT.

U slučaju da ostane u bolnici, a njegov pratitelj želi ostati u Hrvatskoj, tada se ta osoba smješta u izolaciju u organiziranom smještaju. Mnoge iznajmljivače brine kako postupiti s eventualno oboljelima u apartmanima i stambenim zgradama.

“S obzirom na broj gostiju, veća je šansa da će vam se razboljeti susjed Hrvat nego turist u tom apartmanu. Ako se pak razboli otprema se u matičnu zemlju ili pak u drugi smještaj”, istaknula je Nimac.

Kako su se domaćini snašli u moru pitanja, nedoumica, preporuka i odredbi vezanih u slučaju zaraze njih i gostiju u obiteljskom smještaju – vidjet će se tek u praksi, jer nitko se u svijetu dosad nije susreo s “novim normalnim” kako sve češće nazivamo nova pravila ponašanja.

 

Komentiraj