Plesna predstava o Beatlesima premijerno u Zagrebačkom plesnom centru

Autor:

Zagreb, 19.9.2015. - Plesna predstava "the_beatles", treæi dio "Trilogije", projekta Saše Božiæa i Petre Hrašæanec koji se bavi odnosom suvremenog plesa i pop glazbe, premijerno æe se izvesti u subotu u Zagrebaèkom plesnom centru (ZPC).
foto HINA / Danko Stjepanovic / Hrvatski institut za pokret i ples /Zagrebaèki plesni centar / mm

Plesna predstava “the_beatles”, treći dio “Trilogije”, projekta Saše Božića i Petre Hrašćanec koji se bavi odnosom suvremenog plesa i pop glazbe, premijerno će se izvesti u subotu u Zagrebačkom plesnom centru (ZPC).

S prva dva dijela “Love Will Tear Us Apart” i “Boys Don’t Cry”, svojim nazivima povezana s prepoznatljivim točkama iz povijesti glazbene scene, autorski je dvojac već nagrađivan.

“Love Will Tear Us Apart” je solo za Petru Hrašćanec koji žanrovski vrluda između rock koncerta, ispovjedne forme i apstraktnog plesa. Ljubav iz naslova prenesena je u ljubav spram plesa, čina plesa samog, a predstava istražuje razliku između plesa i njegove realizacije kao društvenog događanja kroz konstituciju pojma izvođačice.

Riječ je o jednoj od najizvođenijih hrvatskih plesnih predstava zadnjih godina, koja je gostovala u europskim kulturnim metropolama poput Milana, Bruxellesa, Dublina, Lyona, Pariza i Ljubljane. Hrašćanec je za tu izvedbu 2012. osvojila Nagradu hrvatskog glumišta, za najbolju žensku plesnu ulogu.

“Boys Don’t Cry” nastavak je tog istraživanja iz 2011., a bavi se naslijeđem ženskih kantautorica iz šezdesetih, kao što su Joan Baez, Marianne Faithfull, Judy Collins. S njima povezuje pitanja ženskog identiteta na sceni i političkih poruka koje takva glazba, i ples na nju, posjeduje. Ženski identitet u predstavi razložen je na glas i pogled, a vlasništvo nad njim raspravlja se kroz fiktivnu biografiju plesačice Petre Hraščanec, koja je na sceni uprizorena u formi dueta s Markom Jastrevskim.

Treći i posljednji već samim naslovom, “the_beatles”, otkriva kako se bavi jednom od najpopularnih grupa ikad. Kroz zazivanje zlatnog doba pop glazbe, predstava računa na emocionalni i tjelesni odgovor gledatelja. Plesači izvode plesne brojeve, odabrane pop pjesme, donoseći sa sobom i potpuno različiti emocionalni, odnosno izvođački naboj, kao i neizgovoren podtekst odnosa s glazbom i tekstom na koju plešu.

“Trilogija” je nastala u produkciji umjetničke organizacije “De facto”, koja djeluje od 2008., a osnovali su je kazališni i plesni umjetnici Saša Božić i Zdravka Ivandija-Kirigin, s namjerom razvijanja projekata koji preispituju rubne odnose i granice između kazališta i suvremenog plesa, a s posebnim osvrtom na konstituciju izvođača.

U protekle tri godine nastupali su u gotovo 25 različitih kazališnih, kulturnih i plesnih institucija, te festivala diljem Europe s prosječno četrdeset izvedbi godišnje.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)