Predsjednik Vlade RH Andrej Plenković izjavio je u ponedjeljak u Dubrovniku nakon potpisivanja ugovora za izgradnju Pelješkog mosta kako je riječ o strateškom projektu za Hrvatsku, kojim će hrvatsko kopno postati jedinstveno, a jug zemlje cestovno integriran s ostatkom države te istaknuo da će taj most ostati trajni simbol dodatne vrijednosti hrvatskog članstva u Europskoj uniji.

Premijer Plenković naglasio je značaj tog povezivanja za razvoj juga Hrvatske te jednostavniju opskrbu turističkih destinacija, kao i da je projekt uspio dobiti 357 milijuna eura bespovratnih sredstava iz Europske unije.

Odabir kineske korporacije s izrazito kvalitetnim referencama i iskustvom na javnom natječaju, istaknuo je Plenković, predstavlja dodatnu mogućnost jačanja suradnje između Hrvatske i Kine u političkom, ali i vrlo konkretnom gospodarskom pogledu.

“Ovime smo otvorili put za pokretanje brojnih hrvatskih građevinskih tvrtki kao vjerojatnih partnera kineskoj korporaciji. Imaju mogućnost na projektu angažirati i partnere. Tako dobivamo i investicijski zamah i prometno povezivanje i stratešku povezanost jedinstva RH”, smatra Plenković.

Predstavnici Hrvatskih cesta i kineskog konzorcija China Road and Bridge Corporation potpisali su u ponedjeljak ugovor za izgradnju mosta kopno-Pelješac s pristupnim cestama, vrijedan 2,08 milijardi kuna (bez PDV-a). Ugovor su potpisali predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić i opunomoćeni predstavnik konzorcija/zajednice ponuditelja Zhang Xiaoyuan.

Pelješki most bit će dug 2,4 kilometra i visok 55 metara, imat će četiri prometna traka, a njegova će gradnja trajati 36 mjeseci od početka radova. Pelješki most prva je od ukupno četiri faze projekta “Cestovna povezanost s južnom Dalmacijom” za čije je sufinanciranje Europska komisija, u lipnju prošle godine, odobrila 357 milijuna eura bespovratnih sredstava ili 85 posto prihvatljivih troškova.

„Most će se graditi na hrvatskom teritoriju, bez ikakvog upliva na pitanje međudržavne granice s BiH. Visina od 55 metara omogućuju BiH neometan i neškodljiv prolaz te korištenje luke Neum“, izjavio je Plenković, koji nije htio komentirati tužbu Strabaga Upravnom sudu.

Naime, nakon što su Hrvatske ceste izabrale kineski konzorciji za izvođača, Strabag i talijansko-turski konzorcij žalili su se Državnoj komisiji za kontrolu postupka javne nabave (DKOM). Strabag je uz ostalo tvrdio da je kineski konzorcij ponudio dampinške cijene za niz radova, smetalo im je što naručitelj, Hrvatske ceste, nisu ispitale niske ponuđene cijene kineske korporacije u pojedinim stavkama, u žalbi su naveli i kako se pretpostavlja da su Kinezi mogli ići s nižom ponudom jer će dobiti nedopuštene državne potpore. Talijanski Astaldi i turski CT Ictas žalili su se i na žalila na procjenu kvalitete garancije talijansko-turske ponude za gradnju mosta.

Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave je krajem ožujka odbila žalbe austrijske tvrtke i talijansko-turskog konzorcija, a sredinom travnja su iz Strabaga objavili da su Upravnom sudu podnio tužbu na odluku o izvođaču radova na Pelješkom mostu te zatražili odgodu početka radova na tom infrastrukturnom projektu.

Komentiraj