Ozbiljan problem: “Svaki drugi dan jedan tramvaj zakoči sam od sebe, a putnici popadaju”

Autor:

Zagrebački električni tramvaj 13.03.2019., Zagreb - Zagrebacki elektricni tramvaj  Photo: Sanjin Strukic/PIXSELL

Sanjin Strukic/PIXSELL

Otprilike svaki drugi dan, negdje u Zagrebu jedan ZET-ov tramvaj bez ikakvog razloga ili utjecaja vozača sam od sebe stati u mjestu. Riječ je o kvaru koji vozači tramvaja opisuju kao – samokočenje.

Zbog iznenadnog zaustavljanja najgore je putnicima koji popadaju po vagonu ili se udare. Zbog toga neki od njih čak i tuže ZET, a vozači na taj kvar ne mogu utjecati ili na neki način pomoći putnicima osim provjeriti jesu li svi u redu.

Međutim što je točno samokočenje i zašto se taj bizarni kvar događa? Jutarnji list na uvid je dobio evidenciju kvarova iz tramvajskog pogona Dubrave, koja se proteže unazad 12 godina. Iz evidencije je vidljivo da su se tramvaji povlačili iz prometa 1767 puta zbog kvara samokočenja, a pretežito se radilo o starijim modelima motornih vozila.

“Svakom vozaču se samokočenje događa barem jednom mjesečno, ali ajde još samokočenje, tramvaj bar stane. Problem je jer ljudi padaju, ali barem svi ostanu živi. Kad vidim da tramvaji ostaju bez kočenja usred vožnje, bude mi slabo, jer mislim da barem kočnice moraju raditi na tramvaju. Možemo se samo nadati da nećemo u krivom trenutku završiti na toj pruzi i nastradati jer tramvaj ne može zakočiti”, rekao nam je Neven Brnjas, zaposlenik ZET-a.

Samo ove godine, tramvaji se 67 puta nisu mogli zaustaviti tijekom vožnje. Rekord je bio u ožujku, gdje se ovaj kvar dogodio 15 puta.

Kako navodi Brnjas, problem je i općenito u tehničkoj ispravnosti vozila.

“Rekli su da je tehnička ispravnost oko 40 posto kod autobusa i tramvaja. Tehnička ispravnost treba biti 90 posto, to i dalje vrijedi. Ja sam podnosio kaznene prijave protiv ZET-a za ugrožavanje života i imovine. Znači, ako se to ponavlja 100 puta kod 100 različitih ljudi, ne možemo svi lagati”, objasnio je.

Na žalbe vozača vezane za probleme s kočenjem, tvrdi kako su dobili odgovor da koriste šinsku kočnicu koja je ustvari “rezervna” kočnica.

Iz ZET-a poručuju da su sva vozila koja izlaze u promet ispravna i sigurna za putovanje, s obzirom na to da im je sigurnost putnika i prometnog osoblja prioritet. Naveli su i da kvar samokočenja, iako je upisan u njihovoj evidenciji skoro 2000 puta – ne postoji. Navode kako su kvarovi kao i kod svakog drugog sustava mogući, ali nisu učestali.

“Putnici u vozilima ZET-a su osigurani kod tvrtke Croatia osiguranje d.d. te u slučaju ozljeda uslijed neželjenih situacija poput nezgoda ili prometnih nesreća, sukladno previđenoj proceduri mogu zatražiti odštetu putem osiguravajuće kuće”, poručili su iz ZET-a.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.