‘Ovim filmom želio sam prikazati rascjep između obitelji i japanskog društva’

Autor:

PIXSELL

Zlatnu palmu na 71. filmskom festivalu u Cannesu dobio je japanski redatelj Kore-eda Hirokazu za film ‘Shoplifters’. U ekskluzivnom intervjuu za Nacional govori o obitelji kao vječnome motivu svih svojih filmova; što danas znači obitelj i koliko se promijenila

Poznavatelji filma nisu bili iznenađeni kada je u subotu navečer objavljeno da je osvajač Zlatne palme na 71. filmskom festivalu u Cannesu 56-godišnji japanski redatelj Kore-eda Hirokazu za film “Shoplifters”. Za premijerno prikazivanje njegovih filmova bore se svi svjetski festivali, a “Shoplifters” je njegov peti film koji se natjecao u konkurenciji za Zlatnu palmu. S filmom “Kakav otac, takav sin” osvojio je nagradu žirija 2013. godine na festivalu u Cannesu, što je treća po važnosti nagrada, a sada je i pobijedio na tom festivalu.

Film “Shoplifters” bavi se omiljenom temom Kore-ede Hirokazua, a to je obitelj i njezin raspad. Tom temom počeo se baviti u filmu “Nitko to ne zna” 2004., kada je 14-godišnji Yûya Yagira osvojio nagradu za najboljeg glumca na festivalu u Cannesu. On glumi najstarijeg sina koji mora brinuti o braći i sestrama kada ih majka napusti. U filmu “Kakav otac, takav sin” dvoje djece zamijenjeni su u rodilištu, dok u filmu “Naša mala sestra” 2015. tri sestre otkrivaju da imaju polusestru i prihvaćaju je nakon smrti njezina oca. Komične elemente ubacio je u film “Nakon oluje” 2016. kada glavni lik, nakon smrti oca i raspada braka ne može plaćati alimentaciju za svoje dijete te se pokuša pomiriti sa suprugom. Zanimljivo, kada se u prošlogodišnjem filmu “Treće umorstvo” odmaknuo od teme obitelji i snimio sudsku dramu, pobijedio je na festivalu u Veneciji i osvojio Zlatnog lava…

Pročitajte više u novom broju Nacionala…

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.