Saša Zinaja

‘Osim ljetnog odmora i grobova mojih predaka, ništa me ne vuče u dolinu Neretve’

Uoči premijere ‘Rikarda III.’ u Gavelli, jedna od najcjenjenijih hrvatskih kostimografkinja Marita Ćopo govori o tome kako je ta nesuđena pravnica završila u posve drugačijoj branši, djetinjstvu koje ju je oblikovalo, rodnom Kominu, ali i slučajnom susretu s Robertom Plantom i Jimmyjem Pageom

prijevodu Andyja Jelčića i viziji redatelja Aleksandra Popovskog, 15. prosinca u zagrebačkom Dramskom kazalištu Gavella premijerno će biti izveden “Kralj Rikard III.”, Shakespeareov komad izuzetne snage i političnosti, koji priča o ambiciji, vlastohleplju, moći i žudnji za dominacijom. Kroz događaje vodi lik, antiheroj čiji su postupci sve samo ne moralni, ali inteligencija mu je zavodljiva i sposobnost uvida razorna. Lordovi i kraljice, vojvode i ubojice, iscrtavaju fabularni sklop visoke napetosti i prenapregnutosti, donoseći na pozornicu svijet u kojem je čovjek čovjeku ponajprije vuk, a tek potom brat, sin, prijatelj, ljubavnik… Kostime za predstavu napravila je Gavellina “kućna” kostimografkinja Marita Ćopo, jedna od najcjenjenijih hrvatskih kazališnih majstorica kostima. Od povijesnih kostima do suvremene kostimografije, rad Marite Ćopo struka je prepoznala pa je tako na nedavnoj dodjeli Nagrade hrvatskog glumišta bila nominirana za predstavu “Tesla Anonimus” Filipa Šovagovića, a već je dobila jednu Nagradu hrvatskog glumišta – za predstavu “Tartuffe”, zatim nagradu Zlatni smijeh na Danima satire za predstave “Ilijada 2001” i “Švejk u Drugom svjetskom ratu” te nagradu za najbolju kostimografiju na Festivalu bez prevoda za predstavu “Zločin i kazna”…

Kupite digitalno izdanje Nacionala i pročitajte više, a platite manje

Komentiraj