Osam sati sjedite na poslu? Evo kako pomoći svojim leđima i riješiti se ukočenosti

 

Bolna leđa i ukočenost veliki su problemi za sve osobe koje osam radnih sati provedu sjedeći u uredu, ili – zbog pandemije koronavirusa – u improviziranom uredu kod kuće. Stručnjaci kažu da i za takve ljude ima nade da se osjećaju zdravije i olakšaju si život. Zato su naveli nekoliko savjeta kako to postići.

Riječ je o trikovima i malim prilagođavanjima za koje nisu potrebne velike promjene. Dodaju da ih se treba uvoditi u ‘malim dozama’, svakog dana pomalo.

Studija koja je napravljena u 54 svjetske zemlje pokazuje da ne postoje vježbe koje bi poništile štetu koja nastaje zbog previše sjedenja. Navode da ako sjedite samo 30 minuta manje dnevno od uobičajenog, to može imati značajan utjecaj na poboljšanje zdravlja. Preporučuju da se to postigne prilagodljivim stolom, za kojim možete ili sjediti ili stajati. Oni koji koriste takav stol kažu da imaju više energije i sretniji su otkako ga koriste zbog mogućnosti prilagodbe.

Ako sjedite preblizu monitora, to može uzrokovatu probleme s očima. Ukočenost vrata, umor, vrtoglavicu ili bolove u vratu, pak, može izazvati neprilagođenost visine monitora. Prema savjetima stručnjaka, monitor mora biti ispred vas, udaljen dužinu jedne ruke. Ekran bi, pak, trebao biti malo niže kako biste u njega gledali s blage visine.

U daljnjim savjetima spominje se i prava uredska stolica. Ona ima veliki utjecaj jer se u njoj morate osjećati udobno, ali ujedno mora podržavati vašu kičmu i mišiće. Stručnjaci savjetuju da uzmete stolicu u obliku lopte jer ona može stimulirati vaše mišiće, unaprijediti ravnotežu i prisiljava vas da sjedite ispravno. Stručnjaci rado preporučuju loptu za jogu kao zamjenu za uredsku stolicu jer ona potiče rad mišića, pravilno disanje i manje stresa.

Mnogobrojni videozapisi na YouTubeu prikazuju vježbanje za vrijeme radnog vremena. Mnogo je vježbi koje možete napraviti dok sjedite. Možete trčati u mjestu, micati noge ili vježbati mišiće ruku. Ispružite ruke ispred sebe, sastavite ih i jednu po jednu odvajajte u stranu i vraćajte na središnju liniju. Još jedna preporučena vježba je da rukama, dok sjedite, pokušate dotaknuti pod, jednu pa drugu stranu, pritom držeći kičmu ravnom i bez okretanja u stranu. Time povećavate mobilnost kralježaka. Možete pokušati i sa podizanjem i spuštanjem ruku.

Položaj tijela dok sjedite ima više utjecaja na zdravlje nego što mislite. Nepravilno sjedenje može dovesti do opuštanja mišića, krivljenja kičme, te suženja krvnih žila i živaca. Ono izaziva i osjećaj depresije te smanjuje razinu energije. Stručnjaci su objasnili i kako pravilno sjediti. Vaša stopala moraju biti ravno na podu, a butine u ravnini s podom. Noge ne bi smjeli križati, a članci bi trebali biti ispred koljena. Preporučeno je izbjegavanje krivljenja leđa, ali također – nemojte ni dok sjedite raditi preveliki luk. Glava bi trebala biti blagi istegniuta prema gore, a brada uvučena. Ramena bi trebala biti opuštena, a ne bi ih smjeli ni gurati unatrag.

Nekoliko studija pokazalo je da osobe koje nose pedometar i postavljaju sebi dnevne ciljeve budu više aktivnije što doprinosi njihovom općem poboljšanju zdravlja. Prema rezultatima 26 studija, osobe koje nose pedomater naprave 2.000 koraka više svaki dan.

Komentiraj