Agencija za elektroničke medije organizirala je u srijedu Okrugli stol na temu “Rodna ravnopravnost u medijima” na kojem je istaknuto da je u medijskom praćenju muški sport zastupljen sa 90 posto, dok je kod  vrednovanja uspjeha žena uočljivo robovanje rodnim stereotipima.

“Zastupljenost žena u medijskom prostoru nije sporedna nego bitna tema.  Rezultati medijskog praćenja nisu sjajni i to ne samo na komercijalnim televizijama i medijima već i na javnim medijima tj. HTV- u na  kojima je  muški i profesionalni sport zastupljen sa 90 posto pa onda i ne ostaje previše prostora za ženski i amaterski sport”, rekla je ravnateljica Agencije za elektroničke medije Mirjana Rakić.

Pomoćnica ravnateljice za ravnopravnost spolova Gordana Obradović-Dragišić  napomenula je da je tema “sporta i medija malo zanemarena” te podsjetila na brojne međunarodne konvencije i deklaracije o rodnoj ravnopravnosti  koje je i Hrvatska potpisala, ali koje se samo djelomično poštuju.

“Nismo ostvarili rezultate koje smo planirali i zato na rodnoj ravnopravnosti u sportu i društvu uopće još trebamo puno raditi”, kazala je Obradović-Dragišić .

Dopredsjednica Hrvatskog olimpijskog odbora (HOO)  Morana Paliković Gruden ocijenila je da medijsko praćenje ženskog sporta ide “puževim koracima” naprijed.

“To treba pozorno istražiti. Stječe se dojam da se to nikoga ne tiče i da to nije naša obaveza. Kod nas nema medijskih tekstova i priloga koji bi polemizirali o toj temi, a jedan od mitova  je da diskriminacije nema jer ona nije primjerena sportu. Zato je medijska slika o ženama u sportu lažna i robuje stereotipovima i mitovima”, naglasila je Paliković Gruden i kazala da je jedan od mitova kojima robujemo i taj da u sportu nema seksualnog  i drugog zlostavljanja. Podsjetila je na broje sportske rezultate hrvatskih sportašica koje su, po rezultatima na velikim sportskim natjecanjima, bila  uspješnije od muških kolega.

Komentiraj

FOTO:Patrik Macek/PIXSELL
PODIJELI
Djelatnost je Hine prikup­lja­nje i razaši­lja­nje što potpunijih či­njeničnih i objektivnih novinsko-agencijskih informacija o zbi­va­njima u Republici Hrvatskoj i svijetu za potrebe medija i drugih sudionika društvenoga, političkoga, kulturnog i gospodarskog života.