OBRAT U SLUČAJU TUŠEK: Ministarstvo priznalo da je državni tajnik nakon nesreće trebao zvati policiju

Autor:

Dubravka Petric, Igor Soban/PIXSELL, Nacional

Nakon što su tvrdili da je državni tajnik Zdravko Tušek nakon prometne nesreće u Krapini sve napravio po propisima, iz Ministarstva poljoprivrede sada tvrde da je ipak prekršio Pravilnik te otkrivaju da je protiv njega pokrenuta i interna istraga

Iz Ministarstva poljoprivrede prošlog su tjedna ipak potvrdili da je državni tajnik Zdravko Tušek morao zvati policiju nakon prometne nesreće koju je izazvao krajem listopada u Krapini, iako su do sada tvrdili suprotno. Isto tako, iz Ministarstva poljoprivrede su otkrili i da je pokrenuta istraga protiv Zdravka Tušeka jer se 10. prosinca na sjednici Nacionalnog odbora HDZ-a pojavio u službenom automobilu Opel Insigniji, što je suprotno pravilniku Ministarstva poljoprivrede, ali i odluci Vlade o korištenju službenih automobila državnih dužnosnika iz 2016. godine.

Ovu informaciju Nacionalu su potvrdili iz Ministarstva poljoprivrede, ali tek nakon što je Nacional u jednom od prethodnih brojeva objavio fotografije službenog automobila koji je koristio državni tajnik u privatne svrhe. No odgovor iz Ministarstva poljoprivrede otvorio je nova pitanja vezana uz okolnosti prometne nesreće koju je državni tajnik Zdravko Tušek skrivio krajem listopada u Krapini, kada se službenim automobilom Renault Talisman zaletio u krapinskog gradonačelnika i stranačkog kolegu Zorana Gregurovića. Iz tog odgovora više se nego jasno može zaključiti da su iz Ministarstva poljoprivrede u početku pokušali zataškati prometnu nesreću državnog tajnika Zdravka Tušeka te su pokušali minimizirati štetu koja je nastala prilikom sudara. Naime, iz Ministarstva poljoprivrede su na upit Nacionala da pojasne zašto Zdravko Tušek nije zvao policiju na očevid, odgovorili sljedeće: “Državni dužnosnici Ministarstva poljoprivrede su dužni pri prometnoj nesreći pozvati policiju da izađe na očevid. Suprotno nije u skladu s Pravilnikom Ministarstva poljoprivrede.”

Državni tajnik u Ministarstvu poljoprivrede krajem listopada u prometnoj nesreći u Krapini je na službenom automobilu Renault Talismanu napravio štetu od 60.000 kuna. FOTO: Davor Puklavec/PIXSELL

S ovim odgovorima afera državnog tajnika Zdravka Tušeka koji je prvo izazvao prometnu nesreću Krapini, a nekoliko tjedana kasnije je sa službenim automobilom otišao na sastanak Nacionalnog odbora HDZ-a postaje sve neugodnija za ministricu Mariju Vučković jer je sve izvjesnije kako se Tušekova nesreća prvo pokušala sakriti od javnosti, a zatim se pokušala umanjiti njegova odgovornost. Međutim, novi detalji otkrivaju da je Tušek u kratkom roku prekršio nekoliko odredbi pravilnika Ministarstva poljoprivrede, a vrlo vjerojatno i nekoliko članaka Zakona o sigurnosti u prometu.

No iz Ministarstva pravosuđa u svojim najnovijim odgovorima nisu objasnili zašto Zdravko Tušek nije zvao policiju, ova izjava bitna je jer su iz Ministarstva poljoprivrede prvi put priznali da je Tušek kao državni dužnosnik bio dužan zvati policiju, što je suprotno svemu što su do sada iz tog ministarstva tvrdili. U svom prvom odgovoru, kada smo postavili upit vezan uz prometnu nesreću, iz Ministarstva kojem je na čelu Marija Vučković odgovorili su nešto potpuno suprotno te su napisali sljedeće:

“Nakon prometne nezgode vozila su bila u voznom stanju, nije bilo ozlijeđenih, pa su vozila sukladno uputi policije, kako ne bi ometala odvijanje prometa, pomaknuta s kolnika. O predmetnoj prometnoj nezgodi obaviješteno je osiguravajuće društvo u cilju procjene štete i organizacije popravka. S obzirom na naprijed navedeno za sudionike prometne nezgode nije zatražena liječnička pomoć niti alkotest.”

Afera državnog tajnika Zdravka Tušeka postaje sve neugodnija za ministricu Mariju Vučković jer je sve izvjesnije kako se Tušekova nesreća pokušala sakriti od javnosti. FOTO: Igor Soban/PIXSELL

Iz ovog odgovora se jasno vidi kako je Ministarstvo poljoprivrede u mjesec dana promijenilo priču oko Tušekove prometne nesreće. Naime, nakon što je Nacional u nekoliko tekstova problematizirao činjenicu da Tušek kao državni dužnosnik nije podvrgnut alkotestu te da policija nije izašla na očevid, na čemu je Tušek kao državni dužnosnik također trebao insistirati, sada iz Ministarstva potvrđuju te navode. Uostalom i gradonačelnik Krapine Zoran Gregurović je za Nacional izjavio da mu je sada žao što nije zvao policiju jer nije bio svjestan odredbe o državnim dužnosnicima. Još jedna stvar koja je sporna u odgovorima Ministarstva poljoprivrede je i pitanje osiguranja i odštete nastale na automobilu Renault Talisman.

Nacional je iz dobro obaviještenih izvora iz Ministarstva poljoprivrede saznao da je šteta na automobilu od 60 tisuća nastala prije svega jer su se aktivirali zračni jastuci, a to znači i da je udarac bio poprilično snažan i da je državni tajnik Zdravko Tušek vozio prilično brzo. No u početku su iz Ministarstva tvrdili da je “o predmetnoj prometnoj nezgodi obaviješteno osiguravajuće društvo u cilju procjene štete i organizacije popravka”. U najnovijem odgovoru kažu samo da je “postupak naknade štete u tijeku”. Međutim, na dodatni upit Nacionala nisu odgovorili tko će štetu nadoknaditi jer je više nego jasno da zbog izostanka alkotestiranja i policijskog očevida osiguravateljska kuća neće biti ta koja će isplatiti štetu. Hoće li štetu nadoknaditi Ministarstvo iz proračuna ili će štetu nadoknaditi Tušek ostaje nepoznanica jer službenici Marije Vučković zaduženi za odnose s javnošću nisu otkrili tu informaciju.

‘Državni dužnosnici Ministarstva poljoprivrede su dužni pri prometnoj nesreći pozvati policiju da izađe na očevid. Suprotno nije u skladu s Pravilnikom Ministarstva poljoprivrede’, novi je odgovor Ministarstva

Svi ovi detalji oko prometne nesreće potvrđuju navode Nacionalova izvora koji je dobro upućen u problematiku prometnih nezgoda i policijskog očevida, iz kojih se može zaključiti opseg napora koji su uloženi da bi se zaštitio Tušek. Taj izvor tvrdi da je Tušek prekršio niz zakonskih odredbi, a policija istovremeno nije obavila posao po zakonu. Ono što je sigurno je to da je Tušek kao državni dužnosnik koji koristi službeno vozilo bio obavezan zvati policiju da napravi uviđaj te je trebao biti alkotestiran kako bi se naplatila šteta od kasko osiguranja kojim su osigurana sva službena vozila. Već tu postaje potpuno nejasno zašto to nije učinjeno i zašto Tušek nije poduzeo sve te korake te zašto policija nije provela alkotestiranje. Osim toga, Nacionalov izvor napominje kako je potpuno izvjesno da je Tušek teško prekršio članak 51. stavak 1. Zakona o sigurnosti prometa na cestama jer brzinu nije prilagodio uvjetima. No osim toga, visoka razina aktivne sigurnosti automobila marke Renault Talisman, koji ima najsuvremeniji sustav, ukazuju na mogućnost i sljedećih prekršaja: Članka 53. odnosno prekoračenje dozvoljene brzine u naselju, članka 199. odnosno vožnja pod utjecajem alkohola te članka 96. koji zabranjuje korištenje mobitela u vožnji.

Je li Tušek doista i prekršio navedene stavke zakona nije poznato, ali je dužnost policije bila da se to sve utvrdi. Uz sve to, policija je trebala provesti i elektroničku forenzičku korištenja mobitela te provjeriti kočni sustav automobila Renault Talisman o kojem je naš izvor rekao: “Riječ je o luksuznom automobilu koji je gotovo sigurno opremljen sustavom autonomnog kočenja, što znači da je Tušek vrlo vjerojatno vozio brže od 100 km/h. Da je vozio sporije sustav Autonomous Emergency Braking (AEB) vjerojatno bi spriječio prometnu nezgodu. Uz navedeno, zbog moguće alkoholiziranosti i ostalih kemijskih utjecaja te izvjesnog teškog prekoračenja brzine, ne može se isključiti da je to bila, kao što to kaže članak 226. Kaznenog zakona, obijesna vožnja u cestovnom prometu.”

Krapinski gradonačelnik i stranački kolega Zdravka Tušeka, Zoran Gregurović sudjelovao je u spornoj prometnoj nesreći krajem listopada. FOTO: Igor Kralj/PIXSELL

Ovaj je izvor potvrdio i informaciju da i ako u ovakvom slučaju nema policijskog očevida, osiguravateljske kuće, potpuno opravdano, odbijaju isplatiti naknadu, jer ako je vozač alkoholiziran, kasko polica ne vrijedi.

Zanimljivo je i da iz Ministarstva poljoprivrede nisu otkrili niti informaciju tko je Tušeku dozvolio da koristi službeni automobil 24 sata dnevno. U svom su odgovoru odgovorili samo na dio koji se tiče odlaska Zdravka Tušeka na sastanak u Veliku Goricu, ali nisu na dio u kojem smo postavili pitanja o svakodnevnom korištenju službenog automobila. On u imovinskoj kartici nema naveden osobni automobil pa nas je zanimalo kako svakodnevno putuje iz Bedekovčine do Zagreba. Izvori iz Ministarstva poljoprivrede tvrde da Tušek već godinama koristi službeni automobil 24 sata dnevno, iako na to nema pravo. Naime, prema odluci Vlade o korištenju službenih automobila, državni dužnosnici Tušekova ranga, odnosno državni tajnici u ministarstvima, nemaju pravo na korištenje službenih automobila 24 sata dnevno, već samo za službene potrebe. Fotografija koju je objavio Nacional dokazuje da Tušek neovlašteno koristi službeni automobil, ali ostaje nejasno koje bi mogle biti posljedice jer iz Ministarstva poljoprivrede nisu odgovorili na pitanje koje bi mogle biti sankcije protiv Tušeka ako njihova istraga pokaže da je koristio službeni automobil u privatne svrhe.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.