Dugo najavljivana obnova zgrade zagrebačkog Gradskog dramskog kazališta Gavelle, koja uključuje izgradnju nove scene te niz zahvata u unutrašnjem uređenju, počinje u četvrtak 16. studenoga, a time će teatar u Frankopanskoj, po riječima ravnatelja Borisa Svrtana, postati istinsko kazalište budućnosti u kojemu će na nekoliko pozornica biti mjesta za sve vrste dramskih izvedbi.

Nakon završene javne nabave, i potpisanog ugovora s najboljim ponuđačem, početak radova inaugurirat će zagrebački gradonačelnik Milan Bandić, a trebali bi, prema postojećim projekcijama, trajati do polovice studenoga iduće godine.

“Radovi su došli upravo u trenutku kad je stanje bilo već poprilično neodrživo, budući da su, osim prokišnjavanja u atriju, gdje se do sad nalazila Gavellina druga Scena 121, poplavljivani i pokrajnji prostori”, rekao je Svrtan za Hinu.

Središnji projekt obnove je gradnja nove Scene 121 iznad sadašnjeg atrija, u prostoru između pročelja zgrade okrenutog na Frankopansku ulicu i dvorišne zgrade kazališta.

“Čudno je kako smo uopće i dosad uspijevali poslovati u takvim okolnostima. Zato sam jako sretan što će građanima koji plaćaju porez da bi ovo kazalište funkcioniralo, konačno biti omogućeno da ono procvate”, napomenuo je ravnatelj.

Otvaranje svih prostora Gavelle za susret kazališta i publike

Taj procvat očitovat će se kroz otvaranje “svih prostora Gavelle” publici, među njima i stare Gavelline scene Mamut, prve scene kazališta koja već dugo nije u funkciji. U adaptaciji bi se trebala za susret kazališta i publike otvoriti i jedna mala pokusna dvorana koja će nastati reorganizacijom prostorija Kluba.

“Moj je plan, budući da sam se kandidirao i za sljedeći ravnateljski mandat, tu priču koju sam započeo i završiti, tako da stavim u pogon – i kreativni i tehnički i svakovrsni – sve kapacitete Gavelle, tako da ćemo prostor kojim raspolažemo i novac koje dobivamo od poreznih obveznika itekako dobro rasporediti, s višestrukom koristi za grad”, pojasnio je Svrtan.

Nadalje, Gavellina glavna, velika scena u adaptaciji bi trebala dobiti klimatizaciju i dva dodatna glumačka ulaza na pozornicu, nove pomične stube na mjestu gdje su nekada postojale stube prema balkonu, “tako da će Gavella dobiti neku svoju novu-staru vizuru, arhitektonski i scenografski”.

Budući da će dvorane biti zvučno izolirane, plan je da u njima predstave igraju paralelno, ili da se dijelom preklapaju u trajanju, “pa će dvije publike paralelno biti u kazalištu, jer predstave neće smetati jedna drugoj”.

“Nakon izvedbe, atrij kazališta će ponovo ostati kao mjesto događanja promocija knjiga, koncerata, kabaretskih sadržaja i drugih divnih događanja na koje smo svoju publiku već zapravo i navikli a koja su u Gavellu dovela puno nove publike”, istaknuo je nadalje Svrtan, navodeći kao primjer kulturni projekt “G Točka – Grad u Gavelli” koji spaja različite umjetnike stvarajući nove umjetničke forme.

Predstave do daljnjeg od 20 sati, ulaz kroz Hotelijersku školu

Za vrijeme trajanja radova u kazalište će se, zahvaljujući dogovoru s ravnateljicom Hotelijersko-turističke škole Marijom Rašan-Križanac, ulaziti kroz dvorišni ulaz, koji služi kao službeni ulaz u GDK Gavellu, na adresi Frankopanska 8. Kako je riječ o unutarnjem dvorištu škole, gdje nastava traje radnim danom do 19,05 sati, predstave će u sljedećem razdoblju umjesto u 19,30 sati počinjati u 20 sati, kako se ne bi stvarale gužve, osim subotom, kad će počinjati u 19,30 sati.

“Moramo stoga zamoliti za razumijevanje svoju publiku, koja nas uvijek vjerno prati. Nadamo se da će isto tako i to razdoblje tijekom kojeg će morati ulaziti na službeni ulaz gdje ulaze glumci, iskoristiti za jedan drugačiji pogled na kazalište, da na neki način zaviri ‘iza kulisa'”, rekao je Svrtan.

Publika će biti dočekivana u foajeu scene Mamut, odakle će biti ispraćena u dvoranu i “tako ćemo čitave ove sezone morati zajedno održavati vatru kazališta'”, dodao je.

Program jednakim intenzitetom ide dalje 

Program se unatoč radovima ne smanjuje – u nastavku sezone Svrtan najavljuje još četiri “velike” premijere i jednu “malu”, koja će igrati upravo na ponovno pokrenutoj sceni Mamut.

Sljedeći je Gavellin premijerni naslov, 15. prosinca, povijesna drama “Kralj Rikard III.” Williama Shakespearea koju postavlja Aleksandar Popovski. Drugi dio sezone donosi, u siječnju 2018., prvu dramatizaciju najnovijeg romana Damira Karakaša “Sjećanje šume” koji će na pozornicu prenijeti autorski dvojac Tamara Damjanović i Nina Bajsić.

Slijedi, u veljači 2018. nagrađeni tekst Dine Pešuta “Stela, poplava”, koji će na Gavellinu scenu Mamut postaviti sam autor. Ožujak 2018. u Gavelli donosi “Proces” Franza Kafke u režiji Renea Medvešeka, a sezonu će, u svibnju 2018., zatvoriti drama-komedija “Slikari rudari” suvremenog britanskog dramatičara i scenarista Leeja Halla.

Gavellin glumački ansambl trenutno broji 45 glumaca, a sve te potencijalne scene u Gavelli pružit će im mogućnost da “iskažu svoj puni potencijal”, kaže Svrtan. “Mislim da u tome leži jedna svjetla budućnost ovoga teatra jer ćemo tako dobiti priliku da pokažemo i one mnoge izvrsne tekstove pisane za dva ili tri glumca”, smatra.

Tako će Gavella također postati referentni prostor za mlade pisce koji nemaju dovoljno prostora gdje bi se mogli iskazati.

Proširenjem kapaciteta Gavelle na Scenu 121, obnovljenu scenu Mamut i dodatni prostor u obliku pokusne dvorane otvorene za publiku, to će kazalište, zaključuje njegov ravnatelj, profunkcionirati kao istinski teatar budućnosti, gdje će svi izvedbeni prostori biti uključeni u kazališna događanja.

U toj budućnosti Svrtan već najavljuje i za iduću sezonu brojne zanimljive i uzbudljive naslove, a među njima je i adaptacija romana “Hotel Zagorje” Ivane Bodrožić u režiji Anice Tomić.

Komentiraj

FOTO:HINA/ Denis CERIĆ
PODIJELI
NACIONAL je već 20 godina najutjecajniji politički tjednik u Hrvatskoj.