Obiteljski biznis – vina s okusom crne i bijele čokolade

Autor:

Sir trapist ime je dobio po istoimenom katoličkom monaškom redu. Osim što su mnogi njihovi samostani bili poznati po proizvodnji trapista, bili su usredotočeni i na druge proizvode, a red trapista koji je obitavao u slovenskom Rajhenburgu od 1881. do Drugog svjetskog rata, ostavio je tom gradu i općini Krško u naslijeđe znanje o proizvodnji vina i čokolade. Trapisti su živjeli u tamošnjem dvorcu koji je, zahvaljujući sredstvima iz europskih fondova i lokalnog proračuna, rekonstruiran u samo osamnaest mjeseci. Stavljen je u funkciju muzeja, da bi 1. prosinca 2012. bio otvoren za javnost.

Obitelj Kunej, koja se bavi proizvodnjom vina, preuzela je na sebe simboličku zadaću oživljavanja naslijeđa trapista i njihove proizvodnje čokolade i vina. U suradnji s Gradskim muzejom Krško i dvorcem Rajhenburg u projektu koji se bavi utjecajem Trapista na to područje, započeli su s proizvodnjom čokolade po uzoru na Trapiste, a u ponudi imaju i posebna vina s okusom crne i bijele čokolade. Kako kaže za Nacional Aleš Kunej, čokoladne delicije proizvode se u kući Mozer koja se nalazi u neposrednoj blizini dvorca, a po proizvodnji čokoladnoga vina jedinstveni su u Sloveniji. „Mi profitiramo zbog priče o dvorcu i trapistima, ali na ovaj način i grad i dvorac imaju nešto više u ponudi. Imamo vinograde na istom području na kojem su ih imali Trapisti pa smo posebno motivirani da nastavimo njihovu tradiciju. Pedeset godina nitko nije proizvodio čokoladu u ovom području, a sada se nastojimo nadovezati na ono što su oni radili u mjeri u kojoj je to moguće. Živimo u drugom vremenu i nemoguće je dobiti identični okus. Osim toga, želimo postići harmoniju okusa, a ne samo novitet“, objasnio je Kunej. Dodao je da najviše prodaju u manjim specijaliziranim dućanima koji traže drukčije proizvode, a ne u supermarketima. „Dobro smo startali s izvozom, prisutni smo u Češkoj, imamo kontakte u Njemačkoj i Belgiji… Što se Hrvatske tiče, stvar je tek u začetku. Bili smo na Festivalu čokolade u Zagrebu, to je bio svojevrsni test. Ljudima se sviđao okus, tako da, sudeći po tome, imamo potencijala na hrvatskom tržištu“, zaključio je.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)