Netflix, ‘Lupin’ i pravila Europske unije pokreću TV revoluciju

“Lupin”, moderna verzija serije o gospodinu lopovu, napravila je od Omara Syja globalnu zvijezdu i Europljane nahranila samopouzdanjem da se natječu s Hollywoodom.

Međutim, do velikog skoka naprijed u europskoj produkciji došlo je zahvaljujući Netflixu, suštinski američkoj priči o uspjehu.

Netflix masovno ulaže kako bi postao globalni televizijski igrač, ali kad je u pitanju stvaranje europskih serijala, tvrtka, zajedno s rivalima Disney Plusom i Amazon Primeom, zapravo nema izbora.

Od 2018. regulativa Europske unije nalaže da platforme nude svojim pretplatnicima najmanje 30 posto europskog sadržaja i da ulažu u lokalne serije.

Zeleno svjetlo u Parizu

Trenutno se snima stotinu Netflixovih filmova i serija širom Europske unije, pri čemu producentski timovi i direktori kompanije naporno rade na projektima u Francuskoj, Španjolskoj, Njemačkoj i Italiji.

“Kad razmišljamo o europskom sadržaju, razmišljamo na idući način: ‘U redu, koja će serija u Francuskoj polučiti velik uspjeh? Kakvu će njemačku seriju voljeti naši njemački pretplatnici?”, kazao je Larry Tanz, direktor Netflixove produkcije za Europu.

“I otkrili smo, bez pojednostavljivanja, da serije često pripadaju u dvije kategorije. Postoje vrlo lokalne serije, poput ‘Ljubavi i anarhije’ u Švedskoj i serije poput ‘Case de Papel’ ili ‘Krune’ koje imaju širi potencijal”, dodao je.

Netflix se, suprotno od Hollywooda, želi afirmirati i na lokalnoj razini.

“Promijenili smo model iz onoga po kojem šef sjedi u Los Angelesu, dobiva scenarij predveden na engleski i odlučuje do ovoga gdje smo danas – direktor sjedi u Parizu, dobiva scenarij na francuskom i odluka o stvaranju serije donosi se u Parizu”, poručio je Tanz.

Jedan od direktora u Parizu je i Damien Couvreur koji je kazao da je Netflix želio poslati signal “da se spreman obvezati i pronaći svoje mjesto za stolom francuske industrije”.

“Ne želimo ponavljati ono što je već dostupno”, kazao je. Netflix traži jedinstveno i autentično.

Hitovi

Belgijska scenaristica Sanne Nuyens zna kako te Netflix može proslaviti.

Njezina serija “Hotel Beuau Sejour”, znanstveno fantastični triler čiji scenarij supotpisuje Ber Van Dael, postala je hit na platformi, a nahvalio ju je kultni američki pisac Stephen King.

“Napišete emisiju za određenu publiku i ako publika postane veća, ako to nisu samo Flandrija ili Belgija, već Europa i cijeli svijet, to je fantastično”, kazala je.

Međutim, kreiranje kvalitetnog sadržaja je skupo, zbog čega se producentske kompanije često udružuju.

Elly Vervloet čelnica je odjela za međunarodne serije flamanske televizije VRT, koja je kreirala “Hotel Beau Sejour”.

Njezina inicijativa pri Europskoj radiodifuzijskoj uniji stvorila je zajednički fond koji omogućuje televizijama da sudjeluju u skupljim projektima te da se natječu s Netlfixom.

Dobri partneri, ali…

Ako koprodukcija ne uspije, Vervloet kaže da je i Netflix “dobar partner”, ali to “ima svoju cijenu, morate razgovarati o svojim pravima, o brendiranju, morate biti jači u pregovorima”.

“Ali ako prodate svoj sadržaj platformi, on će biti manje dostupan za drugim javnim televizijama i to izaziva zabrinutost na europskoj razini”, kazala je.

Jerome Dechesne, čelnik udruženja europskih producenata (CEPI) kaže da Netflix posluje poput Hollywooda.

“Oni sve financiraju i njihova je zadnja”, kazao je.

Međutim, pohvalio je Netflix zbog razbijanja “oligopola” najvećih javnih televizija, poput BBC-a i francuskog TF1.

Također, ističe da je platforma razbila “kompleks manje vrijednosti” serija u kojima se ne govori na engleskom jeziku.

I dodaje da reforma EU-a potiče platforme da ulože novac u neovisan sadržaj, a ne samo u vlastite serije što pomaže neovisnosti producentskih kompanija.

Netflixovi europski hitovi koegzistirat će s inovativnim sadržajem i “to će biti super zanimljivo”, rekao je.

Komentiraj