NEM 2018

NEM 2018 Posljednji dan konferencije obilježio panel o budućnosti borbe protiv piratstva

New Europe Market 2018, konferencija posvećena TV industriji s naglaskom na Srednjoj i Istočnoj Europi, održana je prošlog tjedna u hotelu Dubrovnik Palace.

Šestu godinu zaredom NEM je otvorio vrata medijskim stručnjacima okupivši rekordnih 800 sudionika. S više od 50 panelista, sve odreda vrhunskih stručnjaka koji su podijelili svoja iskustva i znanja s publikom i kolegama, ovogodišnji NEM privukao je brojne posjetitelje iz cijelog svijeta.

Prenosimo dio priopćenja za medije: 

“NEM 2018 ostat će upamćen po zanimljivim panelima, među kojima je i „Igra pay TV-a i digitalnog sadržaja“, na kojem je Salim Mukaddam, generalni menadžer i potpredsjednik BBC-ja za Srednju i Istočnu Europu, izjavio da su „ljudi platformski agnostični te da idu onamo gdje je sadržaj“.

Fokus NEM-a 2018 na lokalno produciranom sadržaju potvrdila je i Katharina Behrends, glavna direktorica NBCUniversala za Srednju i Istočnu Europu, istaknuvši da pay TV kanale treba prilagoditi lokalnim zajednicama.

Dan prije početka Svjetskog nogometnog prvenstva pozabavili smo se i jednom od trenutačno najaktualnijih tema – visokom cijenom nogometnih prava koja je posljedica mnoštva čimbenika. Alex Pinheiro Rotter iz Mediaproa istaknuo je: „Sport je jedina stvar koja može okupiti mnogo publike u određenom terminu. Iako je interes najveći za lokalne lige, potražnja za premium internacionalnim sadržajem poput Lige prvaka ili top 5 europskih liga nedvojbeno postoji.“

Dva panela posvećena lokalnoj produkciji pokazala su nam da kod većine FTA kanala lokalni sadržaj nailazi na najbolji odjek kod publike. Henning Tewes, predsjednik uprave RTL-a Hrvatska, Matthias Settele, generalni direktor TV Markiza, Dražen Mavrić, predsjednik uprave Nove TV, Gabriella Vidus, glavna direktorica RTL-a Mađarska, i Pete Smith, direktor Antenna Intenationala, zaključili su da nedostaje kvalitetnih scenarista te da su glavni nedostaci lokalne produkcije njezina cijena i rizici koji iz nje proizlaze kad su u pitanju mlađa publika i digitalni trendovi.

Jedan od panela na New Europe Marketu 2018

Posljednji dan NEM-a obilježila je zanimljiva panel-rasprava o budućnosti borbe protiv piratstva i problemima oko regulacije ilegalnih aktivnosti, kao i studija slučaja Češke televizije o povezivanju lokalne i globalne produkcije s regionalnom koprodukcijom na primjeru njihove hit-serije „Maria Theresa“.

Raspravljajući o piratstvu u regiji, Damir Novinić, pomoćnik glavnog ravnatelja HRT-a, rekao je da za ovakvu situaciju možemo kriviti samo sami sebe: „Piratstvo je u porastu jer ga mi dopuštamo. Veoma smo inertni i veoma sporo reagiramo.“ Ipak, dodao je, „započeli smo sa sudskim postupcima i pregovorima s tvrtkama i subjektima koji pokušavaju prodavati naše proizvode bez ugovora“. Najveći problem za Hrvatsku radioteleviziju leži izvan Hrvatske, u brojnim OTT-ima diljem svijeta. S druge strane, Chris Anderson iz MUSO-a tvrdi da je „piratstvo prilika za TV industriju – upravo se tu nalaze ljudi koji žele vaš sadržaj“. Postoji jedan dio gledatelja koji preuzimaju nezakonit sadržaj a da nisu svjesni da je to nezakonito te ga preuzimaju jer žele taj sadržaj, a ne mogu ga pronaći na legalan način.

Zadnji dan NEM-a 2018 bavio se piratstvom u regiji i šire

„Problemu piratstva moramo pristupiti iz različitih kutova: sigurnosti, tehnologije i ljudskog ponašanja“, rekla je Irena Battelino, direktorica nabave sadržaja i marketinške službe Telekoma Slovenije . Skriveni vodeni žigovi, dinamično blokiranje stranica i zaštita copywritinga neke su od mogućih metoda koje je predložio Mark Mulready, potpredsjednik službe za kibernetičku sigurnost u Irdetu, a istaknuo je i nejasne smjernice za brzinu uklanjanja ilegalnog sadržaja i anonimnost kao glavne nedostatke zakonodavstva EU-a u tom pogledu. Osim pravnog i tehnološkog aspekta, od iznimne je važnosti i edukacija budućih generacija o piratstvu i pravima na sadržaj. Damir Hajduk, ravnatelj Agencije za elektroničke medije, zaključio je da „postoji kultura piratstva s kojom se moramo uhvatiti ukoštac“, složivši se s ostalim panelistima da je suradnja među zainteresiranim stranama ključan korak u rješavanju problema piratstva.

Studija slučaja o TV miniseriji „Maria Theresa“ pokazala je da je suradnja između različitih zainteresiranih strana moguća. Serija „Maria Theresa“, koju je predstavio Jan Maxa iz Češke televizije, rezultat je suradnje četiriju javnih TV kuća iz četiriju zemalja: Austrije, Slovačke, Mađarske i Češke. Dijelom zahvaljujući i pravovremenim pripremama, serija je postigla golem uspjeh donijevši neviđenu gledanost svim uključenim TV kućama (Češka TV, Maya Production, ORF, MTVA i RTVS). Maxa je s nama podijelio pojedinosti o produkciji rekavši kako su tijekom adaptacije scenarija i samog snimanja morali prebroditi nacionalni ponos i razlike u poimanju povijesnih ličnosti. „Kada radite na zajedničkom projektu, obje strane moraju biti na dobitku, odnosno, u ovom slučaju, sve četiri produkcijske kuće i jedan distributer.“ „Maria Theresa“ u tom je pogledu ponudila i treći način povezavši lokalno i globalno, a ta se suradnja trenutačno nastavlja i na 2. i 3. sezoni.

Jedna od najzanimljivijih prezentacija svakako je bila ona Arasha Pendarija o primjeni umjetne inteligencije u TV industriji. Za razliku od tradicionalnih površnih metapodataka, Arashev tim iz Vionlabsa odlučio je krenuti u potpuno novom smjeru rabeći emocionalne audiopodatke kako bi korisnicima pružio napredno korisničko iskustvo s individualiziranim sadržajem i filmskim najavama generiranim s pomoću umjetne inteligencije.

Kako modernizirati brend star 130 godina u emotivnoj je prezentaciji objasnio Christian Brent, viši potpredsjednik za globalna istraživanja i strategije publike National Geographica.

Kao i svake godine dosad, sudionici i posjetitelji NEM-a na ekskluzivnim su screeninzima mogli vidjeti nove formate poznatih distribucijskih kuća kao što su Global Agency, Norwegian Broadcasting Corporation, MGM, BBC Studios i Keshet International.

Pravi networking odvijao se na tradicionalnim večernjim zabavama. Prvi dan započeo je pićem dobrodošlice pod pokroviteljstvom NBCUniversala i Comcasta uz predivan zalazak sunca, drugi dan zaključen je ekskluzivnim partyjem na plaži Vala pod pokroviteljstvom Eutelsata, a za ekskluzivno zatvaranje NEM-a 2018 pobrinuo se FOX Networks Group partyjem u klubu Banje Beach u samom Dubrovniku“, piše u objavi.

Networking na tradicionalnim večernjim zabavama

Komentiraj