Nautika u šest mjeseci s padom od 42 posto, ali ljeto donosi bolji rezultat

Nautički turizam u prvoj polovici godine ostvario je 42 posto manje dolazaka stranih jahti i brodica nego u isto vrijeme 2019., a dobre najave za ljeto s povećanjem dolazaka nautičara potvrđuju taj segment trenutno jednim od jačih turističkih aduta Hrvatske, ističu iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.

Iznoseći podatke i najave za nautički segment, koji u Ministarstvu prate putem sustava eNautika, naglašavaju da je pad dolazaka bio manji nego u ukupnom turizmu te da veseli što se dolaskom ljetne ‘špice’ taj pad smanjuje.

“Iako je 42 posto manje dolazaka u šest mjeseci ove godine značajan pad, to se ipak smanjuje iz mjeseca u mjesec, što ukazuje da bi konačni rezultati za nautički sektor mogli biti puno bolji nego se predviđalo u trenutku izbijanja pandemije”, komentiraju iz Ministarstva.

To potvrđuju i podacima samo za lipanj, kada je bilo gotovo 11 tisuća dolazaka, što je, kako kažu, 21,4 posto manje nego u lipnju prošle godine.

Mega jahti tek nešto manje, a turista-nautičara na plovilima puno manje nego lani

Važnim drže i što je u hrvatski Jadran došlo dosta velikih i mega jahti čiji su vlasnici, kako ocjenjuju iz Ministarstva, Hrvatsku prepoznali kao sigurnu destinaciju.

“Jahti duljih od 20 metara u prvoj polovici ove godine došlo je gotovo 428, što je tek 23,4 posto manje nego lani, dok ih je u lipnju došlo jednako kao u istom lanjskom mjesecu ili 219”, kažu iz Ministarstva.

S druge strane, turista odnosno nautičara, i stranih i domaćih, ukupno je na svim jahtama i brodicama koje se iznajmljuju te na malim brodovima za višednevna krstarenja bilo nešto više od 43 tisuće, što je na razini od oko 21 posto lanjskih dolazaka (kada ih je bilo više od 209 tisuća).

Najveći udjel u tom padu bilježi se s turistima koji su odmor provodili na malim kruzerima (brodovi za kružna putovanja), jer ih je u šest mjeseci ove godine bilo 30 tisuća ili 98,2 posto manje, što objašnjavaju nedostatkom avionskog prometa, kojim su ti turisti najčešće dolazili, i najviše iz prekooceanskih destinacija, kojih ove godine još nema zbog ograničenja putovanja.

Digitalizacijom do boljih i bržih usluga u pomorskom prometu

Iz Ministarstva mora poručuju i da su zbog olakšanja boravka u Hrvatskoj stranim nautičarima u ovim novim okolnostima u suradnji s Ministarstvom uprave i Finom unaprijedili svoje elektronske usluge unutar sustava eNautika, koji je kao prvi u državi integriran sa sustavom ePristojbi, čime je omogućeno online plaćanje naknade za sigurnost plovidbe i zaštitu mora od onečišćenja.

“To znači da vlasnici stranih jahti i brodica mogu samostalno od kuće ishoditi vinjete, kako bi u lučkim kapetanijama i ispostavama lučkih kapetanija platili pristojbu za plovidbu hrvatskim morem. Ovakvo kartično plaćanje omogućava provedbu usluge u samo nekoliko minuta nakon čega korisnik može odmah preuzeti elektronički potpisanu i ovjerenu potvrdu o uplati naknada za sigurnost plovidbe po prijavi jahte ili brodice ili tzv. eVinjetu”, kažu iz Ministarstva.

Tu uslugu za sada mogu koristiti državljani sedam država članica EU (Italija, Španjolska, Slovačka, Belgija, Latvija, Estonija i Luxemburg), a iz Ministarstva podsjećaju i da je od 1. veljače 2020. u punoj primjeni i centralizirani elektronski Upisnik brodova, što je važan dio digitalizacije ukupno pomorskog prometa.

“Iako je u kratkom periodu primjene, unutar kojeg su lučke kapetanije i ispostave obavljale poslove u posebnom režimu rada sukladno epidemiološkim preporukama, statistički pokazatelji pokazuju značajno skraćivanje vremena upisa plovnih objekata putem tog Upisnika. Postupak upisa i brisanja jahti s prosječno 42 dana u 2019. sada je skraćen na 17 dana, a izdavanje isprava i dokumenta za brodice sa 13 dana na prosječno samo 2 dana. Očekuje se da će se nakon integracije s ostalim nadležnim tijelima u idućem razdoblju svi postupci upisa i njihovo prosječno rješavanje obaviti u 72 sata od podnošenje potpunog zahtjeva”, zaključuju iz tog Ministarstva.

Komentiraj