Najskuplja hrvatska cesta: Probijen tunel Podmurvice u sklopu projekta izgradnje DC403 u Rijeci

Autor:

MMPI

U petak su probijeni posljednji metri kamenog materijala koji je razdvajao dvije strane portala tunela Podmurvice koji se gradi se u sklopu projekta izgradnje državne ceste DC403 od čvora Škurinje do luke Rijeka. Iskop tunela Podmurvice izvodio se primjenom novoaustrijske tunelske metode (NATM).

Druga faza iskopa tunela, u podnožju tunela, planira se završiti do svibnja ove godine. U međuvremenu je započela i ugradnja hidroizolacije, kao i betoniranje završne obloge s južne strane. Izvodi se i iskop interventnih izlaza, a trenutno je od ukupnih 850 metara iskopano oko 150, izvijestili su iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture .

VIDEO: MMPI

Ministar Oleg Butković, koji je zajedno s predstavnicima naručitelja i izvođača nadgledao proboj tunela, istaknuo je kako je iznimno zahvalan i zadovoljan budući je do probijanja tunela došlo mjesec i 24 dana ranije od predviđenog roka.

“Osim ovog projekta, mi danas u Hrvatskoj provodimo velike infrastrukturne projekte, od Pelješkog mosta, gradnje Vc koridora, luka, lučica, velikih željezničkih projekata. Ovo je jedan od tih velikih projekata koji je bitan za razvoj riječke luke, Zagrebačke obale, koja je uspješno odabrala svog koncesionara, te u tom smislu zahvaljujem Lučkoj upravi, a posebno Vladi i predsjedniku Vlade, koji su pružili ogromnu podršku prilikom realizacije ovako velikih i važnih projekata. Realizaciju ovog projekta možemo zahvaliti i europskim fondovima jer smo kao država pokazali da znamo pripremati i provoditi projekte koji se financiraju od strane EU”, rekao je Butković.

Ministar se također zahvalio i Gradu Rijeci na jako dobroj suradnji koja može biti primjer kako pripremati ovako velike projekte. “Projekt se nastavlja dalje te bi njegov završetak trebao biti u sljedećoj godini, u ljeto 2023. Vjerujem da neće biti nekih nepredviđenih okolnosti koje će usporiti završetak ovog projekta, a sve kako bi luka Rijeka postala ono što i treba biti, najveća luka na sjevernom Jadranu”, dodao je.

MMPI

Državna cesta DC 403 bit će duga 2977 metara, gradi je zajednica izvođača koju čine domaća tvrtka GP Krk, sarajevska građevinska tvrtka Euro-Asfalt i slovenski Kolektor, a ukupna vrijednost projekta iznosi 520 milijuna kuna (70 milijuna eura) i to je najskuplja do sada ugovorena prometnica u Hrvatskoj. Zbog njezine kompleksnosti, zahtjevnih i kompliciranih radova i činjenice da je najvećim dijelom u objektima, cijena kilometra ove ceste iznosi 152 milijuna kuna, i to bez PDV-a.

Nova državna ceste DC403 znatno će rasteretiti gradske prometnice od teretnog prometa prema Luci Rijeka i kontejnerskom terminalu Zagrebačka obala te će građanima Rijeke donijeti bržu poveznicu između zapadnog dijela centra Rijeke i riječke obilaznice, čime će se isto tako rasteretiti promet u centru grada. Dovršetak svih radova očekuje se do kraja lipnja 2023.godine, te zasada radovi idu planiranom dinamikom.

Cilj projekta jest izravno povezivanje novog terminala na europsku autocestovnu mrežu. Zajedno sa željezničkim projektom, nova državna cesta čini okosnicu multimodalnog povezivanja. Radi se o brzoj prometnici, ulici, koja prolazi gusto naseljenim područjem grada, sa dvije svrhe od kojih prva podrazumijeva povezivanje novog lučkog terminala – Zagrebačke obale s autocestom, a druga povezivanja naselja Škurinje – Podmurvice – Mlaka. Ukupna duljina ceste je oko 3 km, s dva čvorišta i oko 500 metara spojnih cesta. Širina ceste je promjenjiva, na najvećem dijelu trase bit će trotračna, dok će spojevi na mrežu gradskih ulica biti izvedeni s dvije trake.

Na trasi buduće državne ceste DC403, koja je gotovo u potpunosti iskopana, trenutno se izvode radovi na izgradnji kružnog raskrižja u čvoru Škurinje, na riječkoj obilaznici, kao i izgradnja potpornih zidova te radovi na električnim instalacijama i instalacijama vodovoda, kanalizacije, oborinske odvodnje te plina. Dovršena je izvedba stupova na željezničkom podvožnjaku Piopi, a započelo se i sa izvođenjem nosive konstrukcije za željeznicu. Na vijaduktu Piopi, od 10 raspona, betonirana su prva dva, dok se treći priprema za isto. Istovremeno se izvode radovi na preostalim temeljima i stupovima vijadukta. Izvedena je kompletna konstrukcija vijadukta Mlaka na spojnoj cesti od DC403 do Zvonimirove ulice, a preostaje za izvesti kolnička konstrukcija i pješački hodnici s opremom. Još nisu započeti radovi na kružnom raskrižju na Mlaci te na rekonstrukciji raskrižja sa Zvonimirovom ulicom, a što se očekuje kroz nekoliko mjeseci kada se operativno postignu uvjeti za njihovo izvođenje.

MMPI

RIJEKA GATEWAY PROJECT: Novi boom investicija s jednim ciljem: ‘Luka Rijeka će prestići Kopar’

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.