Najbolja predstava 45. Dana satire Fadila Hadžića je ‘Hrvatski put ka sreći’

Autor:

Zagreb, 25.06.2021. - Dodjela nagrada i svečano zatvaranje 45. Dana satire Fadila Hadžića.foto HINA / Tomislav Pavlek / tp

HINA / Tomislav Pavlek

Najboljom predstavom 45. Dana satire Fadila Hadžića proglašena je u subotu u Satiričkom kazalištu Kerempuh predstava toga kazališta “Hrvatski put ka sreći”, za koju je redatelj Bobo Jelčić dobio i nagradu za najbolju režiju a Nikša Butijer nagradu za najbolju sporednu mušku ulogu.

Ovogodišnji Dani satire predstavili su u Kerempuhu od 4. lipnja ukupno 14 predstava u utrci za festivalske nagrade, prema odabiru izbornice Jelene Kovačić. Međunarodni festival satiričnih i komediografskih ostvarenja svake godine u Zagreb dovodi predstave iz Hrvatske i regije, a ove godine, uz zagrebačka, na pozornici teatra u Prolazu Fadila Hadžića nastupila su i kazališta iz Splita i Rijeke, te Beograda, Ljubljane, Banje Luke i Mostara.

Glavnu nagradu, Veliku nagradu Večernjeg lista za najbolju predstavu u cjelini, prosudbeno povjerenstvo koje su činili glumica Ivana Krizmanić, dramaturg Matko Botić i kazališna kritičarka Bojana Radović, dodijelilo je autorskom projektu Bobe Jelčića “Hrvatski put ka sreći” Satiričkog kazališta Kerempuh.

Kako je istaknuto u obrazloženju pročitanom na dodjeli, riječ je o zavodljivom scenskom djelu koje svojim izričajem odskače u osvajanju novih diskurzivnih prostora.

Dojmljiv redateljski postupak kojim, po mišljenju ocjenjivačkog suda, pokazuje da dubinski shvaća komparativne prednosti kazališne umjetnosti, Jelčiću je donio nagradu za najbolju režiju, a predstava je odnijela i nagradu za najbolju sporednu mušku ulogu Nikši Butijeru koji na sceni ilustrira “enciklopedijski unos sporedne uloge”, lišen svih glumačkih sredstava osim očiju, koje “uplašene, izbezumljene, stalno žive, na oprezu, sudjeluju u radnji samostalno, kao precizna sinegdoha glumačkog umijeća”.

Najbolju glavnu mušku ulogu ostvario je Matija Šakoronja, time što je “umjesto da oponaša, komentira ili parodira”, ulogom Dudeka u predstavi “Gruntovčani” (Boris Svrtan i Rajko Minković, Satiričko kazalište Kerempuh) “stvorio potpuno novo, svježe dramsko lice jednog od najpoznatijih televizijskih likova u nacionalnoj povijesti”.

Nagrada za najbolju žensku ulogu 45. Dana satire pripala je Doris Šarić Kukuljica koja u ulozi Elze u predstavi Ivora Martinića “Dobro je dok umiremo po redu” (Aleksandar Švabić, Zagrebačko kazalište mladih) “virtuozno na scenu donosi ženu s druge strane živčanog sloma, sjenčajući vlastiti lik filigranskom preciznošću”.

Martiniću je predstava donijela Nagradu Fadil Hadžić  za najbolji tekst u kojemu “piščeva dramska logika, s brbljavim, površinskim tekstom i snažnim, potmulim kontekstom, uzrokuje tektonske poremećaje obiteljskih odnosa gotovo glembajevskih dimenzija”.

Nagrada Ivo Serdar za ulogu koju je publika najbolje prihvatila otišla je u ruke Ozrena Grabarića, koji je ulogom Giacinta Mazzatelle u predstavi Slobodana Obradovića “Ružni, prljavi, zli” (Lenka Udovički, Beogradsko dramsko pozorište) najbolje “opipao bilo publike i izazvao koktel emocija”.

Nagrada za najbolju sporednu žensku ulogu dodijeljena je Janji Majzelj za sjajnu glumački kreaciju pomaknutog svijeta Daniila Harmsa u predstavi “Umjetnost je ormar” (Ivan Peternelj, Slovensko mladinsko gledalište i Društvo za umetnost Avgus iz Ljubljane).

Bernard Tomić dobio je Nagradu Sabrija Biser mladoj glumici /glumcu do 28 godina, jer je u ulozi Primislava Zaninovića u predstavi Ivana Penovića “Znaš ti tko sam ja” (Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu) briljirao ostvarenom suigrom između tijela glumca i tijela teksta, između glasa lika i glasa predstave.

Penović je za dramaturško oblikovanje te predstave dobio Posebnu nagradu za specijalno postignuće 45. Dana satire Fadila Hadžića, za ludistički zaigran i društveno odgovoran dramski eksperiment s milenijski ironičnim tretmanom povijesne mitomanije.

Svečanost proglašenja pobjednika i uručenja nagrada 45. Dana satire Fadila Hadžića održana je uz glazbena intermezza Ivane Starčević i Matije Antolića.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.