Nacionalova anketa – top album 2020. je ‘I Glow’ glazbenice Je Veux

Anketirajući tridesetak hrvatskih novinara koji sustavno prate domaću glazbenu produkciju, Nacional je i na kraju ove godine, što je postalo tradicija, izabrao najbolje domaće glazbeno izdanje 2020. Pobjednica je Željka Veverec – Je Veux

Kao i proteklih godina, pozvali smo 30-ak novinara koji kroz svoj posao sustavno prate domaću glazbenu produkciju, da u velikoj godišnjoj anketi Nacionala odaberu najbolje domaće glazbeno izdanje u 2020. godini. Međutim, iz dobro nam poznatih razloga, protekla godina bila je sve samo ne obična. Brojni diskografski projekti i još brojniji koncertni nastupi su otkazani, a sudbina glazbenika je neizvjesna. Neki glazbenici iskoristili su vrijeme izolacije za stvaranje, nekima pak izolacija blokira kreativni potencijal. Međutim, po slabo ili nikako dostupnim podacima – jer se nijedna ustanova u Hrvatskoj ne bavi evidentiranjem objavljenih glazbenih izdanja – u Hrvatskoj je tijekom 2020. godine navodno objavljeno preko 400 raznih diskografskih izdanja.

Bez želje da namećemo neka stroga pravila izbora, zamolili smo sudionike ankete da slože svoju listu najboljih 10 izdanja objavljenih u Hrvatskoj tijekom 2020. godine. Namjerno smo napisali „izdanja“ jer se ne želimo ograničavati na albume, nego dopuštamo i EP izdanja. Jednako tako izdanja nisu striktno vezana za diskografske kuće jer je iz godine u godinu sve više vlastitih online izdanja objavljenih na nekoj internetskoj platformi za predstavljanje i distribuciju glazbe, kao što su Bandcamp, SoundCloud ili YouTube, bez sudjelovanja diskografskih kuća. Na kraju krajeva, najvažniji su ipak dobra glazba i dobri autori.

Prvo mjesto u godišnjoj anketi tjednika Nacional uvjerljivo je s najvećim brojem glasova (151 bod) osvojila Željka Veverec odnosno Je Veux, s albumom „I Glow“ koji su gotovo svi sudionici ankete stavili na svoju listu. Željka Veverec trenutno je među najboljim ženskim vokalima u Hrvatskoj, a mnogima je poznata i kao pjevačica grupe Mangroove, ali i kao životna družica Tonija Starešinića iz nu jazz grupe Chui, s kojim i glazbeno surađuje. „I Glow“ je doista fantastičan album suvremene pop glazbe koji će vjerojatno vrlo brzo pronaći svoju publiku širom svijeta. Drugo mjesto (92 boda) podijelili su Darko Rundek i Ekipa koji su snimili odličan dupli EP „Brisani prostor“ i Ivan Grobenski, svojevrsni debitant, s obzirom na to da mu je album „Siromahi i lazari“ prvo izdanje na hrvatskom jeziku jer do sada je snimao i objavljivao na engleskom. Rundek je tako ponovo dokazao da je među najboljim skladateljima i liričarima na hrvatskoj glazbenoj sceni, a Grobenski je osuvremenio podravske motive i kajkavsku liriku i spojio ih u izvanserijski world music album.

Treće mjesto (77 bodova) osvojio je „Cosmic Disco“ projekta ‘nemanja’ Luke Šipetića, album nadahnut drevnom „Tibetanskom knjigom mrtvih“ i neobičnim zvucima thai-funka, italo-disca, chicha cumbije, anatolijskog rocka, duba i afrobeata u kombinaciji s jugoslavenskom zabavnom glazbom 70-ih godina, a koji je ubrzo nakon objavljivanja prepoznat širom svijeta. Kako od publike tako i od glazbenih kritičara koji nisu štedjeli na pohvalama. Četvrto mjesto (72 boda) pripalo je jedinstvenom kroničaru društva i majstoru rap lirike Saši Antiću, koji je pod pseudonimom Alejuandro Buendija objavio samostalni album „Škrinja“. Jedan od najhvaljenijih mladih glazbenih producenata, ali i talentirani glazbenik i skladatelj Mark Mrakovčić je sa svojim debi albumom „Breeding Black Sheep“ – zadivljujućom mješavinom rocka, bluesa, popa, folka i garažnog zvuka, pitkih tekstova na engleskom jeziku i nevjerojatno pozitivnih vibracija – došao na peto mjesto (66 bodova). Na šestom mjestu (64 boda) je koprivnička etno punk rock grupa Ogenj koja je spojila kajkavštinu i podravske motive s keltskim punkom, stvorivši tako jedinstveni hibridni glazbeni žanr. Sedmo mjesto pripalo je albumu „Jada jada“ koji potpisuje Klinika Denisa Kataneca. Riječ je o trećem i uvjerljivo najboljem albumu Kataneca, koji ga predstavlja kao ozbiljnog, važnog i velikog glazbenog autora. Elemental je s osam novih pjesama s osmog studijskog albuma „Ilica“ zauzeo osmo mjesto (59 bodova), dok je na devetom mjestu (54 boda) bjelovarska progresivna rock grupa Them Moose Rush s albumom „Dancing Maze“, originalnim i kvalitetnim ostvarenjem, s odličnim pjevačem, neobično privlačnim melodijama i fantastičnim, bravuroznim sviranjem uz vrhunsku produkciju. Deseto mjesto u godišnjoj anketi Nacionala pripalo je riječkoj grupi One Possible Option koja je snimila suvremeni rock album „No King!“. S tim bi albumom, bez ikakve zadrške, mogli proći kod bilo koje diskografske kompanije u svijetu jer zvuče poput nove američke rock atrakcije čija popularnost samo što nije eksplodirala na svjetskim pozornicama.

Goran Komerički (HRT)

Thana Alexa ‘Ona’ (Vlastito online izdanje)

„Ona“ je snažan album o snazi i ulozi žene u modernom svijetu. Thana Alexa nudi iskrenu ljubav prema sustavu vrijednosti koji njeguje raznolikost i jednakost u globalnom, uključuje ih u zahtjeve umjetničkog koncepta i pokazuje raskoš. Glasa i izričaja. Rukopisa i identiteta. Ploča „Ona“ je živa energija. Skriveni dragulj glazbene scene i savršena igra jazza s elementima kulturnog naslijeđa, soula, rocka i world musica. Zabljesnut će vas kad mu se posvetite.
2. Alejuandro Buendija ‘Škrinja’ (Dallas Records)

3. Rundek & Ekipa ‘Brisani prostor’ (Menart)

4. J.R. August ‘Live at Hrvatski glazbeni zavod’ (Croatia Records)

5. Je veux ‘I Glow’ (LAA)

6. nemanja ‘Cosmic Disco’ (YEM)

7. Afion ‘Treći bilbil’ (Aquarius Records/Spona)

8. One Possible Option ‘No King’ (Croatia Records)

9. BluVinil ‘Apaši’ (Dallas Records)

10. Chant Electronique ‘Chant Electronique, Vol. 1’ (Rika Muzika)

Samir Milla (Večernji list)

Pavel ‘Ennui’ (Dallas Records)

Aljoša Šerić novim je albumom svog Pavela pokazao svu raskoš autorskog talenta. Novi Pavel zvuči moćno, aranžmanski raskošno, s nizom uspješnica od kojih se posebno ističe aktualni singl “Dobri se zaborave”. Ono što je najbolje je da se Šerić odlično igra s raznim vrstama pop-rock glazbe – od retro šansona s Opatijskog festivala 60-ih pa do tex-mexa i gypsi glazbe, “Ennui” je album koji ćete slušati opet i opet…

2. Alejuandro Buendija ‘Škrinja’ (Dallas Records)

3. Elemental ‘Ilica’ (383records / UO Elemental)

4. Irena Žilić ‘Small Hours’ (Mudri brk)

5. Sunnysiders ‘The Bridges’ (Dancing Bear)

6. Ogenj ‘Si kak jen’ (Dancing Bear)

7. Yogi Lonich ‘Rebirth’ (Sound Assembly Music)

8. Gordana Marković ‘Obrisi’ (Universal)

9. Reper iz sobe ‘Vanka’ (Menart)

10. Boris Štok ‘Uvijek dio mene’ (Aquarius Records)

 

Unatoč pandemiji koronavirusa i teškoj godini, u Hrvatskoj je tijekom 2020. – navodno, jer nema službenih podataka – objavljeno više od 400 raznih diskografskih izdanja

 

Goran Čelig (Radio Vinkovci)

Ogenj ‘Si kak jen’ (Dancing Bear)

Unatoč brojnim personalnim promjenama koje je Ogenj doživio u posljednje dvije godine, band je ipak smogao snage za snimanje drugog albuma, koji zasigurno nitko neće pamtiti kao da počiva na slavi koju su pobrali za prvijenac “Domaj”. Band koji predvodi nesputani frontmen i većinski autor Tomislav Mihac Kovačic, ove godine objavljuje fantastičan furiozni celtic-ethno-punk album “Si kak jen” kojim dominira supersonična energija najbolje iskazana u pjesmama “Od gori se bolje vidi”, “De te boli”, “Megle” i himnične “Moreš ti to”. Produkciju opet potpisuje Ante Prgin-Surka, koji još jednom uspijeva (i bolje) prenijeti ludilo živih nastupa banda na nosač zvuka. Genijalno i nimalo suvislo!

2. One Possible Option ‘No King’ (Croatia Records)

3. Kevlar BikiniOPTOUTism’ (Geenger Records)

4. Saša 21VD-i2’ (Dirty Old Label)

5. Ivan Grobenski ‘Siromahi i lazari’ (Intek Music)

6. Rust Red Romance ‘Buick Transgalactic 47’ (Dirty Mojo Records)

7. Je Veux ‘I Glow’ (LAA)

8. Valentino Bošković ‘Velika praska’ (Nimavode)

9. Ivan Pešut & Bruno Kovačić & Miroslav Lešić ‘9OF3’ (Aquarius Records)

10. nemanja ‘Cosmic Disco’ (YEM)

Aleksandar Dragaš (Jutarnji list)

Alejuandro Buendija ‘Škrinja’ (Dallas Records)

Pod alter-egom Alejuandro Buendija, TBF-ov Saša Antić sazdao je i treći solo album ‘Škrinju’ u kojoj pandemija korone, ali i ne samo ona, jer su pjesme nastajale u proteklih pet godina, postaje okidač ove ili one socijalne eksplozije, bolest koja ogoljuje našu moralnu i ekonomsku bijedu, skida maske i dokida iluzije o nama samima, uspostavlja dijagnoze jednog terminalno bolesnog društva. Još je jednu sjajnu osobinu zadržao Saša Antić, a to je da i najcrnje i najgore pojave – bez obzira na to koliko Alejuandro Buendija bio pesimist ili optimist – komentira i nudi s dozom (crnog) humora i uz “surfanje” na valovima raznih glazbenih stilova u rasponu od tvrđeg rapa preko popa, šan(k)sone i kantautorskog rocka do skladbi koje bi mogle pobijediti na Splitskom festivalu u zlatno doba Tome Bebića.

Rundek & Ekipa ‘Brisani prostor’ (Menart)

Ogenj ‘Si kak jen’ (Dancing Bear Records)

Ivan Grobenski ‘Siromahi i lazari’ (Intek Music)

Je Veux ‘I Glow’ (LAA)

Boris Štok ‘Uvijek dio mene’ (Aquarius Records)

Plazmatick ‘Hrđava vremena’ (PDV Records)

nemanja ‘Cosmic Disco’ (YEM)

Matija Dedić ‘Tajna vještina’ (Croatia Records)

Dunja Knebl & Kololira ‘Tamo gori’ (Geenger Records)

Slavin Balen (Radio 101)

delapseOMENS’ (Dostava zvuka)

delapse ne pripada ovoj sredini; delapse anticipira distopijsku budućnost koja, nolens volens, sve nas vrlo vjerojatno čeka. „Multitrack mind“ Leonarda Klaića prebacuje se iz „drum modea“ (She Loves Pablo) u elektronički izričaj (delapse). Kroz cijeli album proteže se „kreativno ludilo“, kakvo opsjeda, recimo, i Richarda Jamesa (Aphex Twin) ili Ruperta Parkesa (Photek). Album „OMENS“ nije za bilo koji medij niti za svakodnevno slušanje. Samim time odskače od ostalih i zauzima prvo mjesto 2020. godine.

2. She Loves Pablo ‘Death Threats From Future Self’ (Dostava Zvuka / Dirty Old Label)

3. Cortex Thrill ‘3.0’ (Bonzai Progressive)

4. Je Veux ‘I Glow’ (LAA)

5. One Possible Option ‘No King’ (Croatia Records)

6. Tone Tuoro ‘Heat’ (Vlastito online izdanje)

7. nemanja ‘Cosmic Disco’ (YEM)

8. Mark Mrakovčić ‘Breeding Black Sheep’ (Dostava zvuka)

9. Malady Lane ‘Nothing Is Too Far Anymore’ (Dostava zvuka)

10. Amira Medunjanin ‘For Him And Her’ (Croatia Records)

 

Mark Mrakovčić, producent, glazbenik i skladatelj, sa svojim debi albumom ‘Breeding Black Sheep’ došao je na peto mjesto tradicionalne Nacionalove godišnje liste najboljih albuma

 

Ivan Laić (Ravnododna.com)

She Brought Me Gasoline ‘On Values and Trash’ (Go Country Records)

Njihova sposobnost stvaranja tradicijskog country/folk zvuka je zadivljujuća, ali kad se tome pridoda i izraženi talent za pisanje privlačnih melodija i kvalitetnih tekstova, jasno je da je s prvijencem benda She Brought Me Gasoline scena dobila itekako vrijedan produžetak zapadnog krila, kao i, po mom skromnom mišljenju, najbolje domaće izdanje godine. 

2. Ivan Grobenski ‘Siromahi i lazari’ (Intek Music)

3. Krv u stolici ‘Krv u stolici’ (Vlastito online izdanje)

4. Klinika Denisa Kataneca ‘Jada jada’ (Krava 22)

5. Doringo ‘Gužva u svemiru’ (Vlastito online izdanje)

6. Elemental ‘Ilica’ (383records / UO Elemental)

7. Radost! & Mario Kovač ‘Čekaonica za pakao’ (Vlastito online izdanje)

8. Trokut ‘Shapeless’ (Rika Muzika)

9. Be Sharp Band ‘Ashes’ (Vlastito online izdanje)

10. Sunrise Sessions ‘Isolation Edition’ (Zona muzika)

Dubravko Jagatić (Nacional)

One Possible Option ‘No King’ (Croatia Records)

One Possible Option snimili su album koji bi bez ikakve zadrške mogao proći kod bilo koje diskografske kompanije u svijetu pa ne čudi da su u Croatia Recordsu shvatili što im se nudi. Od 12 vrhunskih pjesama barem pola ih ima potencijal velikog hita, i to na svim stranama svijeta.

Je Veux ‘I Glow’ (LAA)

Ivan Grobenski ‘Siromahi i lazari’ (Intek Music)

Alejuandro Buendija ‘Škrinja’ (Dallas Records)

Rundek & Ekipa ‘Brisani prostor’ (Menart)

Ogenj ‘Si kak jen’ (Dancing Bear Records)

Them Moose Rush ‘Dancing Maze’ (Dostava zvuka)

Malady Lane ‘Nothing Is Too Far Anymore’ (Dostava zvuka)

nemanja ‘Cosmic Disco’ (YEM)

Tone Tuoro ‘Heat’ (Vlastito online izdanje)

Karlo Rafaneli (Novosti, Music Box)

Ivan Grobenski ‘Siromahi i lazari’ (Intek Music)

Na trima prvim mjestima moje ovogodišnje liste najboljih izdanja nalaze se ostvarenja koja se bave osobnim čitanjima tradicionalnog nasljeđa. Sva tri spadaju među najzanimljiviju glazbu što sam je uopće poslušao u 2020., no Grobenski je svojom “podravskom gotikom” stvorio poseban svijet u kojem i zvuk, i pjesme, i teme uspijevaju djelovati istodobno univerzalno i arhaično, lokalno i globalno.

Adam Semijalac ‘Tanac za crnega vraga’ (Vlastito online izdanje)

Afion ‘Treći Bibil’ (Aquarius Records)

Trokut ‘Shapeless’ (Rika Muzika)

Parnepar ‘Dobar dan, izvolite’ (Doomtown Records)

She Loves Pablo ‘Death Threats From Future Self’ (Dostava Zvuka)

Roza ‘Roza’ (Pop Depresija)

Delapse ‘Omens’ (Dostava zvuka)

Klinika Denisa Kataneca ‘Jada Jada’ (Krava22)

Plazmatick ‘Hrđava vremena’ (PDV Records)

Predrag Brlek (terapija.net)

Them Moose Rush ‘Dancing Maze’ (Dostava zvuka)

Nikola Runjevac je u jednom trenutku Page, u jednom Rodríguez ili López, ili oba, u trećem Bellamy (tu može svatko nadopuniti svog favorita), a opet cijeli produkt uz pouzdanu ritam sekciju čini ono nešto zbog čega su Them Moose Rush jedinstveni na sceni.

She Loves Pablo ‘Death Threats From Future Self’ (Dostava Zvuka / Dirty Old Label)

Valentino Bošković ‘Velika Praska’ (Nimavode)

Rundek & Ekipa ‘Brisani prostor’ (Menart)

Mark Mrakovčić ‘Breeding Black Sheep’ (Dostava zvuka)

DelapseOMENS’ (Dostava zvuka)

Rust Red Romance ‘Rust Red Romace’ (Dirty Mojo Records)

Svemirko ‘Skalamerija’ (Više manje zauvijek)

Radost! & Mario Kovač ‘Čekaonica za pakao’ (Vlastito online izdanje)

Plazmatick ‘Hrđava vremena’ (PDV Records)

Sven Popović (hifimedia)

Ivan Grobenski ‘Siromahi i lazari’ (Intek Music)

Ivan Grobenski zaista je svestran lik. Nakon art rock ekstravagance Moskau i power pop sastava Lolite, Grobenski se odlučio vratiti vlastitom korijenju. I blatu. I magli. „Siromahi i lazari“ podravski je etno blues, autohton, melankoličan i bolno iskren. Istovremeno tradicionalan i inventivan, ovaj album Ivanov je kreativni vrhunac i zacijelo jedno od boljih glazbenih ostvarenja u regiji unazad desetak godina. A nije mu ni trideset.

Klinika Denisa Kataneca ‘Jada Jada’ (Krava 22)

Mark Mrakovčić ‘Breeding Black Sheep’ (Dostava zvuka)

Valentino Bošković ‘Velika praska’ (Nimavode)

Dimitrije Dimitrijevič ‘Čar-pitanje’ (Menart)

Dogs in Kavala ‘Zubi’ (Krava 22)

Tina Čatlaić & Zagušljivi dim ‘Plava Lily’ (PMK Records)

nemanja ‘Cosmic Disco’ (YEM)

Repetitor ‘Prazan prostor među nama koji može i da ne postoji’ (Moonlee Records)

Svemirko ‘Skalamerija’ (Više-manje zauvijek)

 

Željka Veverec / Je Veux s albumom ‘I Glow’, uvjerljivo je pobijedila sa 151 glasom. Darko Rundek i Ekipa te Ivan Grobenski na drugom mjestu osvojili su 92 boda, čak 59 manje

 

Vedran Harča (DOP Magazin)

Sunrise Sessions ‘Isolation Edition’ (Zona muzika)

Što dobijete kad spojite lockdown, dvadesetak virtuoznih glazbenika, pet „ad hoc“ bendova i modernu tehnologiju? Seriju istinski fantastičnih sessiona „na daljinu“ koji su rezultirali vjerojatno najboljim albumom improvizirane glazbe na ovim prostorima.

nemanja ‘Cosmic Disco’ (YEM)

Rundek & Ekipa ‘Brisani prostor’ (Menart)

Je Veux ‘I Glow’ (LAA)

Doringo ‘Gužva u svemiru’ (Vlastito online izdanje)

Klinika Denisa Kataneca ‘Jada Jada’ (Krava 22)

Them Moose Rush ‘Dancing Maze’ (Dostava zvuka)

One Possible Option ‘No King’ (Croatia Records)

Mašinko ‘Danas ću, sutra ću’ (Dostava zvuka/Dirty Old Label)

Ivan Grobenski ‘Siromahi i lazari“ (Intek Music)

Maja Trstenjak (Sound Report)

1. Je Veux ‘I Glow’ (LAA)

Željka Veverec publici je dala jedno od najkvalitetnijih, ako ne i najkvalitetnije izdanje kantautorice ovog područja ikad. Uz tehničko savršenstvo svakog segmenta albuma, nosi nevjerojatno iskrenu i toplu emociju. Fantastično.

2. Alejuandro Buendija ‘Škrinja’ (Dallas Records)

3. z++ ‘Zauvijek’ (Retfatlanta Records)

4. Elemental ‘Ilica’ (383records / UO Elemental)

5. Helem Nejse ‘Gluten tag’ (Croatia Records)

6. Bore Balboa ‘Mercedes City’ (Vlastito online izdanje)

7. 30zona ‘30’ (YEM)

8. Svemirko ‘Skalamerija’ (Više-manje zauvijek)

9. Ivan Grobenski ‘Siromahi i lazari’ (Intek Music)

10. Ružno Pače ‘Hentai, spid i emo punk!’ (YEM)

Toni Matošin (SoundGuardian / Bitno.net)

1. Them Moose Rush ‘Dancing Maze’ (Dirty Old Label / Dostava zvuka, album)

Them Moose Rush u bazičnoj rock-postavi s jedanaest novih pjesama daju novo značenje skliskom pojmu “progresivno”, ali i svoju verziju pojma “nepredvidivo”, jer svaka je pjesma kojom su ozvučili svoj “rasplesani labirint” poput detalja koji ukupnom sadržaju daje novi ton i značenje, nijansu i perspektivu, istodobno i svaka zasebno bogata detaljima koji svakim novim slušanjem otkrivaju nove boje.

2. Irena Žilić ‘Small Hours’ (Mudri brk)

3. Je Veux ‘I Glow’ (LAA)

4. Ogenj ‘Si kak jen’ (Dancing Bear)

5. Bruno Krajcar ‘Made in Istria’ (Aquarius)

6. Rindek & Ekipa ‘Brisani prostor’ (Menart)

7. Bang Bang ‘Mol.2’ (Croatia Records)

8. JR August ‘Live at Glazbeni zavod’ / ‘Murky Waters’ (Croatia Records)

9. Mark Mrakovčić ‘Breeding Black Sheep’ (Dostava zvuka)

10. One Possible Option ‘No King’ (Croatia Records)

Ivan Slijepčević (Ravnododna.com)

Klinika Denisa Kataneca ‘Jada Jada’ (Krava 22)

Klinika Denisa Kataneca predstavlja najbolje diskografsko ostvarenje ove godine upravo zbog činjenice da se Denis Katanec, kao glavni autor svih pjesama, uspio potpuno ogoliti i svijetu pokazati koliko zapravo jaka ličnost predvodi Kliniku.

Ivan Grobenski ‘Siromahi i lazari’ (Intek Music)

Ružno Pače ‘Hentai, spid & emo punk’ (YEM)

nemanja ‘Cosmic Disco’ (YEM)

Elemental ‘Ilica’ (383records/UP Elemental)

Svemirko ‘Skalamerija’ (Više Manje Zauvijek)

Dimitrije Dimnitrijević ‘Čar-pitanje’ (Menart)

Irena Žilić ‘Small Hours’ (Mudri brk)

Je Veux ‘I Glow’ (LAA

Povraccio di Colteo ‘Samodopadni prilozi za utopiju Vol. 1’ (Vlastito online izdanje)

 

Ivan Grobenski koji je u Nacionalovoj anketi osvojio drugo mjesto, osuvremenio je podravske motive i kajkavsku liriku i spojio ih u izvanserijski world music album

 

Darko Jerković (Glas Slavonije)

Boris Štok ‘Uvijek dio mene’ (Aquarius Records)

Možda sam nostalgičan i retro više nego što je normalno u novom
normalnom kojim nas svednevice bombardiraju u ovoj pandemiji bez kraja, možda me pucaju sjećanja na kraj 70-ih i početak 80-ih godina prošlog stoljeća, možda sam prestar za glazbu sadašnjice ili sam jednostavno u takvom trenutačnom raspoloženju da mi je “Uvijek dio mene” Borisa Štoka najbolji album 2020. godine. I ne samo zbog obrade klasika Joy Divisiona “Love Will Tear Us Apart”, nego zbog ukupnog dojma, zbog svega što se čuje i osjeti u Štokovim redom izvrsnim pjesmama.

2. Moskau ‘Love Supreme’ (vlastito online izdanje)

3. Sunrise Sessions ‘Isolation Edition’ (Zona Muzika)

4. Tamara Obrovac Trans Adriatic Quartet ‘TransAdriaticum’ (Aquarius Records)

5. Interzone ‘Ne!’ (Vlastito online izdanje)

6. She Loves Pablo ‘Death Threats From Future Self’ (Dostava Zvuka / Dirty Old Label)

7. Magellano ‘Sjaj’ (vlastito online izdanje)

8. Plazmatick ‘Hrđava vremena’ (PDV Records)

9. Je Veux ‘I Glow’ (LAA)

10. Mašinko ‘Danas ću, sutra ću’ (Dostava zvuka/Dirty Old Label)

Zlatko Gall (Mixer.hr)

Alejuandro Buendija ‘Škrinja’ (Dallas Records)

Elemental ‘Ilica’ (383records)

Je Veux ‘I Glow’ (LAA)

Sunnysiders ‘The Bridges’ (Dancing Bear)

Matija Dedić ‘Tajna vještina’ (Croatia records)

Nik Orosi ‘Introspective (deluxe edition)’ (M.I.N.E. Records) 

Afion ‘Treći bilbil’ (Aquarius Records)

Ogenj ‘Si kak jen’ (Dancing Bear Records)

The Splitters ‘Izvedi me van’ (Croatia Records)

Mašinko ‘Danas ću sutra ću’ (Dostava zvuka/Dirty Old Label)

Siniša Miklaužić (Muzika.hr/beehy.pe)

1. Klinika Denisa Kataneca ‘Jada Jada’ (Krava22)

Koliko god čudna godina bila toliko je pregršt odlične domaće glazbe, ponudila, pa bih je stavio u rang 2017. te zaključio da su to dvije najbolje glazbene godine u nas. Veliki su izbjegavali objavljivati pa je mnoštvo nezavisnih dobilo veću vidljivost. Oko Kataneca se uvijek lome koplja, do “Jada Jada” je i meni smetao vokal, ali ovdje je sve sjelo baš onako kako treba, a “Digresija na Zeku II” mi je nesumnjivo pjesma godine.

2. Garage in July ‘Swamp ‘n’ Roll’ EP (Vlastito online izdanje)

3. Ogenj ‘Si kak jen’ (Dancing Bear Records)

4. Mark Mrakovčić ‘Breeding Black Sheep’ (Dostava zvuka)

5. Afion ‘Treći bilbil’ (Aquarius Records/Spona)

6. Moskau ‘Love Supreme’ (Vlastito online izdanje)

7. Seed Holden ‘Soldier On’ (Vlastito online izdanje)

8. Mašinko ‘Danas ću, sutra ću’ (Dostava zvuka)

9. One Possible Option ‘No King’ (Croatia Records)

10. Miroslav i Gordana Evačić ‘Dan i noć’ (Intek Music)

Marinko Krmpotić (Novi list)

Mašinko ‘Danas ću, sutra ću’ (Dostava zvuka)

„Danas ću, sutra ću“ – punk rock album kakvih bi svake godine moralo biti nekoliko ako želimo imati kvalitetnu rock glazbu. Sve je pogođeno, od tekstova preko svirke do silne energije

Mark Mrakovčić ‘Breeding Black Sheep’ (Dostava zvuka)

Them Moose Rush ‘Dancing Maze’ (Dirty Old Label / Dostava zvuka)

Je Veux ‘I Glow’ (LAA)

Putokazi ‘Meandri’ (Dallas Records)

Vava ‘Escapism’ (Dallas Records)

Kandžija ‘Plafon’ (Zlatne žbice)

She Loves Pablo ‘Death Threats From Future Self ‘ (Dostava Zvuka / Dirty Old Label)

Doringo ‘Gužva u svemiru’ (Vlastito online izdanje)

Miroslav i Gordana Evačić ‘Dan i noć’ (Intek Music)

Zoran Tučkar (Ravnododna.com)

Je Veux ‘I Glow’ (LAA)

“I Glow” je album svih onih muzičkih festivala ljeta 2020. koji se nisu dogodili. “I Glow” nam omogućuje da živimo u daleko ljepšoj paralelnoj stvarnosti i da barem malo imamo predodžbu o tome što smo trebali proživjeti ove godine, a nismo.

2. Ivan Grobenski ‘Siromahi i lazari’ (Intek Music)

3. Moskau ‘Love Supreme’ (Vlastito online izdanje)

4. Rundek i Ekipa ‘Brisani prostor’ (Menart)

5. Ogenj ‘Si kak jen’ (Dancing Bear)

6. Elemental ‘Ilica’ (383records / UO Elemental)

7. Fran Vasilić ‘Retrovizor’ (Aqaurius Records)

8. Malady Lane ‘Nothing Is Too Far Anymore’ (Dostava zvuka)

9. Doringo ‘Gužva u svemiru’ (Vlastito online izdanje)

10. Daliborovo Granje ‘Hainin’ (Vlastito online izdanje)

lko Čulić (Radio 808, Europavox)

1. Rundek & Ekipa ‘Brisani prostor’ (Menart)

2. Je Veux ‘I Glow’ (LAA)

3. Dina e Mel ‘Berbili’ (Nota Bene)

4. Valentino Bošković ‘Velika praska’ (Nimavode)

5. nemanja ‘Cosmic Disco’ (YEM)

6. Alejuandro Buendija ‘Škrinja’ (Dallas Records)

7. Plazmatick ‘Maziš mi se’ (PDV Records)

8. Svemirko ‘Skalamerija’ (Više manje zauvijek)

9. Reper iz sobe ‘Vanka’ (Menart)

10. Trokut ‘Shapeless’ (Rika Muzika)

Robert Urlić (HRT)

Irena Žilić ‘Small Hours’ (Mudri Brk)

Mark Mrakovčić ‘Breeding Black Sheep’ (Dostava zvuka)

Je Veux ‘I Glow’ (LAA)

Nemanja ‘Cosmic Disco’ (YEM)

Matija Dedić ‘Tajna vještina’ (Croatia Records)

J.R.August ‘Live at Hrvatski glazbeni zavod’ (Croatia Records)

Valentino Bošković ‘Velika praska’ (Nimavode)

Rundek i Ekipa ‘Brisani prostor’ (Menart)

Elemental ‘Ilica’ (383records/UP Elemental)

Lika Kolorado ‘Kontura’ (Classic Records)

 

Izdanja nisu striktno vezana uz diskografske kuće jer je sve više vlastitih online izdanja objavljenih na nekoj internetskoj platformi za predstavljanje i distribuciju glazbe

 

Hrvoje Horvat (Večernji list)

1. Rundek i ekipa ‘Brisani prostor’ (Menart)

2. Alejuandro Buendija ‘Škrinja’ (Dallas Records)

3. Je veux ‘I Glow’ (LAA)

4. Elemental ‘Ilica’ (383records/UP Elemental)

5. Ogenj ‘Si kak jen’ (Dancing Bear Records)

6. Ivan Grobenski ‘Siromahi i lazari’ (Intek Music)

7. Boris Štok ‘Uvijek dio mene’ (Aquarius Records)

8. Truth & Tribe ‘Distances’ (Vlastito online izdanje)

9. Afion ‘Treći bilbil’ (Aquarius Records/Spona)

10. Mark Mrakovčić ‘Breeding Black Sheep’ (Dostava zvuka)

Bojan Mušćet (Cantus, tportal.hr)

One Possible Option ‘No King’ (Croatia Records)

Riječki One Possible Option iskoristio je jedinu moguću opciju kako bi se albumom „No King“ instantno nametnuo na ovdašnjoj rock-sceni: beskompromisnost. Zahvaljujući vjeri u vlastite autorske, izvođačke i produkcijske potencijale, uspjeli su realizirati album koji kvalitetom nadilazi recentnu produkciju, a već sada je izvjesno da njihov klupski naboj definitivno ima dvoranski potencijal.

Je Veux ‘I Glow’ (LAA)

nemanja ‘Cosmic Disco’ (YEM)

Rundek i Ekipa ‘Brisani prostor’ (Menart)

Them Moose Rush ‘Dancing Maze’ (Dostava zvuka/Dirty Old Label)

Sunnysiders ‘The Bridges’ (Dancing Bear Records)

Elemental ‘Ilica’ (383records/UP Elemental)

Putokazi ‘Meandri’ (Dallas Records)

Fran Vasilić ‘Retrovizor’ (Vlastito online izdanje)

Terminator ‘Ovo nije raj’ (Sipa Music)

Zoran Stajčić (Ravnododna.com)

Klinika Denisa Kataneca ‘Jada Jada’ (Krava 22)

Trenutak kad već nakon prvog, a kamoli uzastopnog preslušavanja znate da stojite pred nečim monolitnim, gotovo prekretničkim. I što je najvažnije, sve je upakirano tako da to čuje i ono što mi glazbeni recenzenti volimo nazivati „prosječno uho“. No ono što je još važnije, ne može se reći da je to stvar kompromisa, već, jednostavno, prirodno stanje postignutog napretka.

One Possible Option ‘No King’ (Croatia Records)

Afion ‘Treći bilbil’ (Aquarius Records/Spona)

Ivan Grobenski ‘Siromahi i lazari’ (Intek Music)

Je Veux ‘I Glow’ (LAA)

Moskau ‘Love Supreme’ (Vlastito online izdanje)

Adam Semijalac ‘Tanec za crnega vraga’ (Vlastito online izdanje)

Fran Vasilić ‘Retrovizor’ (Aquarius Records)

Izet Medošević & Borgie ‘Opera u Sydneyu’ (Dallas Records)

Mark Mrakovčić ‘Breeding Black Sheep’ (Dostava zvuka)

Nina Trumbić (Radio 101)

Valentino Bošković ‘Velika praska’ (Nimavode)

Ove neobične godine izašlo je mnogo dobrih pjesama, ali ne i toliko stvarno odličnih albuma kao inače, vjerujem da se ostatak taman sprema uljepšati nam 2021. godinu. Valentino Bošković je broj jedan jer su kod mene definitivno najslušaniji, iako “Velika praska” nije toliko iznenađenje kao ona kakva su nam dečki znali prirediti s prethodnim izdanjima. A iskoristit ću ovaj prostor i da pohvalim genijalni album iz regije “Prazan prostor među nama koji može i da ne postoji” Repetitora, koji je stigao taman kao poklon pred kraj godine i zasigurno je njihovo najbolje ostvarenje dosad.

Je Veux ‘I Glow’ (LAA)

Porto Morto ‘Live EP’ (Vlastito online izdanje)

Malady Lane ‘Nothing Is Too Far Anymore’ (Dostava zvuka)

She Loves Pablo ‘Death Threats For Future Self’, (Dostava zvuka / Dirty Old Label)

Them Moose Rush ‘Dancing Maze’ (Dostava zvuka / Dirty Old Label)

Alejuandro Buendija ‘Škrinja’ (Dallas Records)

delapse ‘OMENS’ (Dostava zvuka)

Koolade ‘Leaving You’ EP (Vlastito online izdanje)

Svemirko ‘Skalamerija’ (Više manje zauvijek)

Helena Kezerić (Ziher.hr)

1. delapse ‘Omens’ (Dostava Zvuka)

Dugoočekivani album zagrebačkog glazbenika i producenta Leonarda Klaića savršeno opisuje sve emotivne peripetije s kojima smo se mogli boriti u ovoj godini. Mračna elektronika, atmosferični noise i odličan odabir vokalnih suradnji priskrbili su mu usporedbe i s Portisheadom, a to je veliki kompliment.

2. She Loves Pablo ‘Death Threats From Future Self’ (Dostava Zvuka)

3. nemanja ‘Cosmic Disco’ (YEM)

4. Talog ‘Ona kojoj tama se klanja’ (Vlastito online izdanje)

5. Svemirko ‘Skalamerija’ (Više Manje Zauvijek)

6. Mark Mrakovčić ‘Breeding Black Sheep’ (Dostava Zvuka)

7. Plazmatick ‘Maziš mi se’ (PDV Records)

8. Mašinko ‘Danas ću, sutra ću’ (Dostava Zvuka)

9. Malady Lane ‘Nothing Is Too Far Anymore’ (Dostava Zvuka)

10. Trokut ‘Shapeless’ (Rika Muzika) 

Ana Hotko (Malatruba.com)

1. nemanja ‘Cosmic Disco’ (YEM)

„Tibetanska knjiga mrtvih“ Luku Šipetića inspirirala je na stvaranje ove zbirke slojevitih, a istovremeno iznimno pitkih i plesnih skladbi koje pršte od dobrog groovea i vode nas na čudesno glazbeno putovanje.

2. Mark Mrakovčić ‘Breeding Black Sheep’ (Dostava zvuka)

3. Valentino Bošković ‘Velika praska’ (Nimavode)

4. Them Moose Rush ‘Dancing Maze’ (Dostava zvuka/Dirty Old Label/TMR Records)

5. Mary May ‘Things You Can’t Put Your Finger On’ (Live) (Pass The Hat Records)

6. J.R. August ‘Live At Hrvatski Glazbeni Zavod’ (Croatia Records)

7. Je Veux ‘I Glow’ (LAA)

8. Fran Vasilić ‘Retrovizor’ (Vlastito online izdanje)

9. Fallen Down Moon ‘Way Back Home’ (Molaj Breka Productions)

10. Reper iz sobe ‘Vanka’ (Menart)

Dinko Komadina (HRT)

Bluvinil ‘Apaši’ (Dallas Records)

Momci iz Šibenika šarmiraju svojim vintage zvukom. Njihov album ima toplinu i zagrljaj nekog prošlog vremena. Plus, imidž im je ‘totalno retro’ i – što je najvažnije – pjesme su im super radiofonične. 

2. Z++ ‘Zauvijek’ (Retfatlanta Records)

3. Tate Romanova ‘Iz razloga’ (Croatia Records)

4. Rundek i Ekipa ‘Brisani prostor’ (Menart) 

5. Ogenj ‘Si kak jen’ (Dancing Bear Records) 

6. Je Veux ‘I Glow’ (LAA

7. J.R.August ‘Live at Hrvatski glazbeni zavod’ (Croatia Records) 

8. Elemental ‘Ilica’ (383records/UP Elemental)

9. Boris Štok ‘Uvijek dio mene’ (Aquarius Records) 

10. Andrija ‘Tri metra od mora i tri godine od tebe’ (MAST Produkcija) 

Marko Podrug (Ravnododna.com)

Dimitrije Dimitrijević ‘Čar-pitanje’ (Menart)

Stisneš „play“ i uz kičmu ti se počne penjati nešto ljepljivo i slatko. I ne želiš da stane. A pritom se nimalo ne radi o plitkom i jednodimenzionalnom albumu. Dapače, ima u njemu dubina koje tek treba istražiti.

Ivan Grobenski ‘Siromahi i lazari’ (Intek Music)

Klinika Denisa Kataneca ‘Jada Jada’ (Krava 22)

Je Veux ‘I Glow’ (LAA

Mark Mrakovčić ‘Breeding Black Sheep’ (Dostava zvuka)

Rundek i Ekipa ‘Brisani prostor’ (Menart) 

nemanja ‘Cosmic Disco’ (YEM)

Elemental ‘Ilica’ (383records/UP Elemental)

Valentino Bošković ‘Velika praska’ (Nimavode)

Moskau ‘Love Supreme’ (vlastito online izdanje)

Komentiraj