Na ZagrebDoxu počinje Triler Dox: Opasne misije i napeti pothvati na putu u bolju budućnost

Autor:

Zagreb, 13.6.2021 - Svečano otvorenje međunarodnoga festivala dokumentarnog filma, 17. ZagrebDoxa. Na 17. ZagrebDoxu bit će prikazana 84 filma u 12 programa.
Foto HINA/ Dario GRZELJ/ dag

HINA/ Dario GRZELJ/ dag

ZagrebDox u srijedu počinje sa svojim novim programom Triler Dox, u okviru kojega će se svaku večer do kraja festivala na Ljetnoj pozornici Tuškanac prikazati po jedan film, a prvi u nizu je “Iza crvenih opeka” skupine anonimnih hongkonških filmaša.

Film, koji potpisuju  Hong Kong Documentary Filmmakers, u maniri političke reportaže prikazuje prosvjed iz studenog 2019. godine kada je skupina studenata odlučila stati u obranu demokracije i slobode i okupirati Politehničko sveučilište u Hong Kongu.

Pregovori s policijom postaju sve agresivniji, a odvijaju se putem megafona i pjesama s političkim porukama koju prosvjednici puštaju preko razglasa. Nakon što policija opkoli zgradu sveučilišta unutar zidova od crvene cigle sveučilište postaje zatvor, a u iduća gotovo dva tjedna među stotinama studenata rastu strah, umor i neizvjesnost.  Sve je rezultiralo s više od 1300 uhićenja.

Novi program ZagrebDoxa donosi filmove po izboru Vladana Petkovića koji govore o uzbudljivim sudbinama, opasnim misijama i napetim pothvatima na putu prema boljoj, pravednijoj i slobodnijoj budućnosti.

U fokusu novog filma američkog oskarovca Bryana Fogela “Disident”, koji će se prikazati u četvrtak,  saudijskoarapski je novinar, kolumnist Washington Posta, Džamal Kašogi, koji je ubijen 2018. u saudijskom veleposlanstvu u Istanbulu.

Stekavši ekskluzivan pristup dokazima kojima raspolažu turske vlasti, Kašogijevoj zaručnici Hatice Cengiz i drugom kritičaru Saudijske Arabije i Kašogijevu bliskom prijatelju Omaru Abdulazizu, Fogel u svom istraživačkom dokumentarcu razotkriva tajne o mreži korupcije, zataškavanju i igrama moći.

Filmu je dodijeljeno posebno priznanje na Međunarodnom filmskom festivalu u Dublinu, a bio je nominiran i za nagradu BAFTA u kategoriji najboljeg dokumentarca.

U petak slijedi film “Bijeg” Jonasa Pohera Ramussena koji, snimljen u animiranoj tehnici, otkriva užasavajuća iskustva izbjeglica iz Afganistana na putu prema novim životima na Zapadu.

Pod pseudonimom Amin Nawabi jedan ugledni 36-godišnji sveučilišni profesor obraća se redatelju, svom bliskom prijatelju i školskom kolegi, otkrivajući kako je kao dijete bježao iz Afganistana, ali i kako ima tajnu koju je potiskivao 20 godina, a koja sada prijeti da će pokvariti život koji je izgradio za sebe i svog budućeg muža.

Ta “filmska odiseja ispunjena strahom, prijetnjama i patnjom”, osvojila je nagradu žirija na Sundanceu, a osvojila je i IDFA-inu nagradu za montažu,

Za subotu je najavljen film “Krtica u Sjevernoj Koreji” u kojemu nagrađivani danski redatelj Mads Brügger, zahvaljujući riskantnoj misiji dvojice tajnih agenata, daje uvid u ozloglašeni sjevernokorejski režim.

Potajice sniman doku-triler prati dvojicu muškaraca koji kreću na opasnu misiju infiltriranja u zemlju. Krtica je umirovljeni kuhar iz Danske, ujedno tajni agent, koji se s pomagačem, nekadašnjim dilerom kokaina za bogate i slavne u Kopenhagenu, uspijeva infiltrirati u jednu od najtvrđih diktatura na svijetu.

Tijekom više od deset godina filmska ekipa polako prodire u samo središte međunarodne kriminalne mreže koja proizvodi i distribuira oružje i drogu za odmetnutu Sjevernu Koreju.

Obiteljske tajne, potraga za ljubavlju, osobne slobode

Treći festivalski dan započinje besplatnim projekcijama u 15 sati u Teatru &TD i MM centru, kada će biti reprizirani filmovi “Kosturi iz ormara” Boa McGuirea i “Bijelo na bijelom” Viere Čákanyove.

Program u Kinu SC otvaraju “Pokajnici?” Cristine Hanes, Isabelle Rinaldi i Aryje Rothe u 16 sati, nakon čega u 18 sati slijede tri filma koja progovaraju o različitim obiteljskim temama: “Sad sam ja Irena” hrvatske redateljice Jasmine Beširević, koja na zanimljiv način pristupa akutnoj problematici obiteljskog zlostavljanja.

Autobiografsko ostvarenje “Moj ujak Tudor” Olge Lucovnicove bavi se suočavanjem s traumatičnim događajima iz djetinjstva, dok u filmu “Čekaj me” Damir Markovina kroz odnos svoje majke i bake tematizira starenje, ali i tanku granicu između ljubavi, dužnosti i žrtve.

U 20 sati na programu su još dvije premijere domaćih ostvarenja: film “Povratak” predstavit će u razgovoru s publikom redatelj Petar Vukićević, a Renata Lučić svoj redateljski prvijenac “Samo je nebo iznad nas” o kulturnoj i društvenoj renesansi koju je Pakracu donijelo osnivanje malonogometnog kluba Dudovo bure.

U 22 sata na istoj lokaciji u Kontroverznom Doxu prikazat će se dva ostvarenja o mladim Parižanima, “Proljeće 2018 – epizode” Mathilde Girard, majstorski montiran prikaz nove generacije pariških studenata, i “Džungla” Louise Moootz, koji prati skupinu vrlo artikuliranih mladih žena koje plešu, smiju se, vode ljubav i probijaju se kroz život u sjeveroistočnom Parizu.

Potraga za ljubavlju odvela je protagoniste filma “Gorka ljubav” Jerzyja Sladkowskog na svojevrsnu “ploveću agenciju za upoznavanje“, brod Maksim Gorki.

Taj se film prikazuje u Teatru &TD u 17 sati, gdje će se dva sata kasnije prikazati “Filmaševa kuća” Marca Isaacsa, opisan kao “osebujno i originalno ostvarenje koje na duhovit i autoironičan način govori podjednako o filmskom mediju samom.”

U 21 sat u Teatru &TD slijedi film “Punta Sacra” Francesce Mazzoleni, koji odvodi gledatelje u Ostiju, na samo ušće Tibera gdje će upoznati jedno žensko kućanstvo koje odolijeva izazovima života u predgrađu Rima.

U MM centru u 17 sati počinju projekcije pet kratkometražnih domaćih ostvarenja, “Bog na kotačima” Bele Bračko Milešević,” Jel ti frka kad ti priđem” Sare Alavanić, “Hotel mama” Joze Schmucha, “Još malo do nove godine” Marka Bičanića i “Volim” Anje Koprivšek, dok će se u 19 sati prikazati film “Kroćenje vrta” Salomé Jashi o jednom sasvim neobičnom hobiju bivšeg gruzijskog premijera.

Novi film proslavljenog kineskog umjetnika, aktivista i filmaša Aija Weiweija, “Coronation”, koji se može pogledati u 21 sat, kroz amaterske snimke koje su potajno snimili građani prikazuju stvarnost života u zatvorenom gradu Wuhanu, propitujući je li tijekom pandemije važnije očuvati osobnu slobodu pojedinaca ili zdravlje cijelog društva.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.