Na Splitskom ljetu koncertna večer “Mario del Monaco Gala”

Autor:

 Miranda Cikotic/PIXSELL

Operni ansambl splitskog HNK u subotu je, u sklopu 61. Splitskog ljeta, na tvrđavi Gripe, održao koncert “Mario del Monaco Gala”, a publika koja je gotovo do posljednjeg mjesta ispunila gledalište bila je zadovoljna što je pokazala dugotrajnim pljeskom svim sudionicima.

Solistima, Orkestrom i Zborom splitske Opere ravnao je maestro Ivo Lipanović, a solisti su bile sopranistice Valeria Sepe i Antonija Teskera, mezzosopranistica Sofia Janelidze i Terezija Kusanović, tenori Leonardo Caimi i Mikheil Sheshaberidze, bariton David Cecconi i bas Ivica Čikeš.

 

  • Cjelokupni koncert je bio posvećen jednom od najvećih tenora svih vremena, rođenom 27. srpnja 1915., Mariju del Monacu.

 

 

Repertoar je bio sastavljen od najpopularnijih arija, većinom talijanskog opernog repertoara iz opusa Verdija, Puccinija, Bizeta, Cilee i Saint-Saënsa.

Na koncertu se od Verdijevih arija čula “Renata” iz opere “Krabuljni ples” (Eri tu), jedna od središnjih točaka belkantističkog baritonskog repertoara, te “Cortigiani, vil razza dannata” iz “Rigoletta” koju je interpretirao talijanski bariton Devid Cecconi.

Publika je uživala i u poznatim brojevima iz “Aide”, “Sicilijanske večernje”, “Ernanije”, “Moći sudbine”, te uz nezaobilazni “Va, pensiero” iz opere “Nabucco”.

Uz Verdija, izveden je i veristički repertoar i ulomci iz Puccinijevih opera “La Boheme” i “Tosca”, te svevremena arija “Calafa Nessun dorma” iz opere “Turandot”.

Osim Puccinija čuo se i “Francesco Cilee” iz opere “Adriana Lecouvreur” (Acerba volutta), kao i uvertira Bizetovoj “Carmen”, dok je Terezija Kusanović iz iste opere otpjevala glasovitu “Habaneru”. Splitska je primadona podsjetila i na premijerno izvedenu opere Camille Saint-Saënsa “Samson i Dalila” tako što je otpjevala ariju “Mon coeur s’ouvre a ta voix”.

Cjelokupni koncert je bio posvećen jednom od najvećih tenora svih vremena, rođenom 27. srpnja 1915., Mariju del Monacu.

On je sredinom 20. stoljeća, uz Giuseppea di Stefana, Franca Corellija i Carla Bergonzija, bio jedan od najtraženijih i najvećih tenora na opernim pozornicama, a zahvaljujući brojnim nosačima zvuka njegov glas i interpretacija ostali su sačuvani i danas.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)