SBC

Na predstavljanju švedskog Poslovnog kluba prokomentirana analiza tvrtke Bisnode

Na službenom predstavljanju švedskog Poslovnog kluba za poslovnu zajednicu, prokomentirana je analiza tvrtke Bisnode koja je pokazala da je ukupna investicija švedskih kompanija u Hrvatsku od 1993. godine, iznosila 741 milijuna eura.

Švedska je prema ovom ekonomskom istraživanju dvanaesti najveći strani investitor u hrvatsko gospodarstvo. Nešto manje od 50 švedskih kompanija u Hrvatskoj zapošljava oko devet tisuća osoba i ostvaruje prihod od 900 milijuna eura.

Istraživanje o percepciji Švedske u Hrvatskoj, koju je za SBC provela agencija Ipsos u studenom, pokazalo je da se 74% ispitanika osjeća dobro kad kupuje proizvode iz Švedske, 77% prepoznaje da švedske tvrtke ulažu u društveno odgovorno poslovanje i okoliš, a 81% smatra da kompanije iz Švedske ulažu puno u svoje zaposlenike i zajednicu.

Švedski Poslovni klub (SBC) formalno je osnovalo devet švedskih kompanija koje posluju u Hrvatskoj (ABB, Astra Zeneca, Bisnode, Ericsson Nikola Tesla, IKEA, Oriflame, Saab, Securitas i Tele2) u suradnji s veleposlanstvom Švedske i švedskim trgovinskim vijećem Business Sweden.

Kao predsjednica kluba izabrana je Katarina Fulir, direktorica sektora pravnih i regulatornih poslova, društveno odgovornog poslovanja i sigurnosti u tvrtki Tele2.

Inicijativa za osnivanje švedskog poslovnog kluba u Hrvatskoj proizašla je iz Strategije izvoza Švedske iz 2015. godine u kojoj je predviđeno formiranje globalne Team Sweden platforme i lokalne prilagodbe u zemljama u kojima djeluju švedska veleposlanstva koja su i odgovorna za lokalnu provedbu. Cilj platforme Team Sweden i švedskog poslovnog kluba je unaprijediti i olakšati poslovne interese svojih članova kroz stvaranje sinergije među članovima. Nadalje, SBC želi povećati razinu industrijske suradnje između Hrvatske i Švedske i sudjelovati u zagovaranju politika koje doprinose jačanju slobodne i konkurentne trgovine te poštene poslovne prakse.

U švedski Poslovni klub pozvane su sve švedske tvrtke, ali i druge kompanije koje imaju interese u Švedskoji ili su u sinergiji sa švedskim kompanijama i njihovim vrijednostima kao što su ravnopravnost, poštovanje ljudskih prava, transparentnost, održivost, društvena odgovornost i bez tolerancije za korupciju.

Diana Madunic, veleposlanica Švedske u Republici Hrvatskoj

Komentiraj