Na hrvatskim stolovima juha ima počasno mjesto, ove godine najomiljenija je kokošja

Juha je utkana u hrvatsku gastronomsku tradiciju te je i u današnje vrijeme od strane hrvatskih potrošača postavljena na pijedestal. Bez obzira radi li se o domaćoj  ili onoj iz vrećice –  po toploj juhi  ručak se poznaje. Zaključak je to magazina Ja TRGOVAC  nakon što je tijekom rujna u suradnji s agencijom Hendal provedeno istraživanje na nacionalno reprezentativnom uzorku građana Hrvatske starijih od 16 godina. U sklopu istraživanja provedena je stratifikacija po šest regija i četiri veličine naselja uz slučajan odabir kućanstva i ispitanika unutar pojedinog kućanstva pri čemu je uzorak stanovništva uravnotežen prema spolu, dobi i obrazovnom statusu ispitanika.

Istraživanje o navikama hrvatskih građana kada je riječ o konzumaciji juha provedeno je i lani  pa su ovogodišnji rezultati stavljeni u omjer kako bi se vidjelo ima li nekih promjena u preferencijama hrvatskih potrošača.

Kada je riječ o inicijalnom pitanju koliko često jedu juhu, oscilacija gotovo da i nema te su dobiveni odgovori vrlo slični onim lanjskima. Tako 11,1% domaćih potrošača ističe kako svakodnevno jede juhu, dok je najviše onih, 42,3%,  koji je  konzumiraju nekoliko puta tjedno. Oko trećine, 34,9% njih, juhu jede barem jednom tjedno, a da to čini rijetko ističe 10,8% građana. Juhu ne jede samo 1% ispitanih građana.

I dok je lani goveđa odnijela primat, ove je godine kokošja postala najdraža vrsta juhe s 29,7% udjela, dok je goveđa odmah iza s 28,7%. Uvjerljivo treće mjesto drži povrtna s 15%, a potom dolaze juhe – od gljiva (6,8%), od rajčice (6,5%), od buče, bundeve (5,8%), riblja juha (2,6%) te juha od graška (0,4%).

 

Photo: Davor Puklavec/24sata

 

Hrvatski potrošači su i ovom prilikom potvrdili svoju preferenciju domaćih juha s 81% glasova, lani je bilo  83,2%, dok 19% potrošača preferira kupovne juhe iz vrećice.

Bistre juhe su dobile na popularnosti jer ih danas preferira 67,6% potrošača, dok je to prošle godine činilo njih 61,5%. Krem juhama pripala je trećina udjela s 32,4%.

I na kraju, pitanje kada se konzumira juha gotovo je retoričko jer  čak 95,5% potrošača kaže da juhu jede za ručak, a tek malih 4,6% za večeru.

Komentiraj