MYVARAZDINHOLIDAY.COM: Kako su ‘kuće s pričom’ postale turistički brend Varaždinske županije

Autor:

Raskošne drvene kolibe s bazenima visoko su na listi potražnje jer gosti traže vrhunski doživljaj u autohtonom ambijentu. FOTO: TZ Varaždinske županije

Ideja koja je prije četiri godine počela kao omanji turistički projekt pretvorila se u jedan od glavnih aduta turističke ponude Varaždinske županije te sada creme de la creme privatnog smještaja privlači goste iz Njemačke, Poljske, Nizozemske, a i Hrvatske

Veliko turističko čudo događa se u Varaždinskoj županiji. Prije četiri godine započelo je kao omanji projekt Turističke zajednice Varaždinske županije (TZVŽ), da bi se danas rascvjetalo u bujan buket raznolikih turističkih objekata i svega najboljeg što tamošnja domaća proizvodnja i krajolik mogu ponuditi. Projekt nazvan „Kuće za odmor s pričom“ uspio je od svog začetka povisiti broj kuća za odmor sa 17 na 120, kroz certifikacijski postupak kojim se odabire „creme de la creme“ privatnog smještaja u županiji te se dodavanjem priče svakom objektu stvara jedna zatvorena tematska turistička cjelina čije su niti vodilje kvaliteta i bliski uvid u hrvatsku kulturu.

Ljepota krajolika i arhitekture privlači goste svjesne važnosti boravka na zelenom i otvorenom za fizičko i psihičko zdravlje. FOTO: TZ Varaždinske županije

Ne tako daleke 2018. godine projekt je bio započet s ciljem „razvoja cijele lokalne zajednice“ i „stvaranja prepoznatljivog brenda koji će se direktno vezati uz visokokvalitetan smještaj u Varaždinskoj županiji“. Pojedincima koji su dio turističkog sektora to može zvučati primamljivo, pa čak i dosta pristupačno – što i jest, ali pravila moraju postojati. Tako TZVŽ navodi 42 kriterija za sudjelovanje u projektu, koji od A do Ž moraju biti ispunjeni. Arhitektura, interijer i okoliš samo su neki od njih. Nema geografskih pravila za lokaciju kuće, dapače, „zbog svojih specifičnosti“ prihvaćene su i dvije kuće smještene u samom Varaždinu, no ipak se naglasak stavlja na nizine i visine ruralnih područja županije.

Osim vanjskih, neke kuće imaju i unutarnje bazene i jacuzzije koji omogućuju opuštanje u potpunoj privatnosti. FOTO: TZ Varaždinske županije

Kada se kriteriji ispune, vlasnici objekata dobivaju svoje specifično mjesto na web stranici koju je pokrenula Varaždinska županija, a služi isključivo promociji ovih objekata – myvarazdinholiday.com, kao i mogućnost sudjelovanja u raznim međunarodnim programima i lokalnim natječajima. Do sada su bila provedena četiri kvalifikacijska kruga, što je dovelo do trenutnog broja od 56 certificiranih „kuća s pričom“.

Drugo mjesto po broju noćenja u ‘kućama za odmor s pričom’ zauzimaju Hrvati, koje privlače ruralni užici živopisnog sjevera. FOTO: TZ Varaždinske županije

Na ulazu svake kuće njezina priča ispisana je turistički najzastupljenijim svjetskim jezicima, a upravo „misterij svake kuće“, kako kaže direktor TZVŽ-a Miran Bojanić Morandini, uspijeva privući brojne posjetitelje iz inozemstva, među kojima prevladavaju Nijemci, Poljaci i Nizozemci. Ove kuće ostvarile su 11,2 posto noćenja u županiji prošle godine, što nije malo, s obzirom na to da se prosječne cijene noćenja kreću oko 120 eura u skromnoj procjeni. Zanimljiva je činjenica da drugo mjesto među gostima po broju noćenja zauzimaju Hrvati, koji se vjerojatno žele udaljiti od meteža i buke grada i pobjeći u ruralno zelenilo sjeverne Lijepe Naše, ali konkurencija takvih „odsječenih mjesta“ nije mala.

Fantastični interijeri i vrhunska arhitektura odlike su trenutno 56 certificiranih ‘kuća za odmor s pričom’. FOTO: TZ Varaždinske županije

„Istra je, primjerice, svoj geografski položaj itekako dobro kapitalizirala, ali ni Varaždinska županija nije toliko daleko od austrijske granice. Ni Istru ni Slavoniju ne doživljavamo kao kompeticiju jer su drugačije destinacije sa svojim specifičnim sadržajem. Nama je samo žao što susjedne županije nisu prihvatile suradnju i povezivanje s ovim projektom, jer s njima činimo jednu turističku cjelinu i naši se sadržaji nadopunjuju. One se nisu toliko za sada razvijale u promociji privatnog smještaja jer imaju brojne toplice. Iako su kod nas najstarije toplice – Varaždinske, one su zasad ostale na bazi lječilišta“, komentirao je Bojanić Morandini.

Bogato uređene kuhinje daju mogućnost pripreme hrane pod pekom ili u krušnoj peći. FOTO: TZ Varaždinske županije

Ono po čemu se Varaždinska županija svakako može istaknuti jest njezino gospodarstvo. Koliko god velike kompanije poput Vindije i Cekina mogu stvarati pritisak na male poduzetnike, OPG-ovi i dalje na području županije uspješno posluju. Tako se u „kućicama s pričom“ goste dočekuje s „Varaždinskom kištricom“ koja uključuje bučino ulje, med, namaz od koštica, lavandu, licitare i pekmez, što su sve proizvodi lokalnih OPG-ova. No tu se ne staje s poticanjem lokalnih proizvođača, nego se već sada provodi novi, sestrinski projekt „Agroturizam s pričom“.

‘Pogled od milijun dolara’ privlači zaljubljenike u spoj prirode i luksuza. FOTO: TZ Varaždinske županije

„Dok borave u ovim kućama, gosti žele vidjeti i kako žive domaćini. Najlakše je to kroz hranu lokalnog kraja. Projekt ‘Agroturizam s pričom’ pokrenuli smo tek prošle godine, ali već sada imamo šest OPG-ova koji nude lokalne proizvode i radionice kojima se obogaćuje i prikazuje ponuda Varaždinske županije. Osim hrane, tu je i poznata priča kulture – Trakošćan, Stari grad u Varaždinu, Varaždinske Toplice… U novije vrijeme sve su popularnije aktivnosti na otvorenom – potencijal Drave se posebno ističe s raftingom i ležernom vožnjom po rijeci. Primjećujemo posljednjih godina, zbog korone, jednu sveopću težnju prema zelenom i otvorenom, zbog čega su ove kućice ostvarile rezultat koji je bio bolji nego u vrijeme prije korone“, zaključio je direktor TZVŽ-a Bojanić Morandini s velikom nadom u budućnost ruralnog turizma Hrvatske.

Blizina dvorca Trakošćan, Starog grada u Varaždinu, ali i Varaždinskih Toplica idealna je za aktivnosti izvan kuća. FOTO: TZ Varaždinske županije

PROMO

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.