Muzički informativni centar predstavio nova izdanja suvremenih hrvatskih skladatelja

Autor:

Tugomir Hrabrić

U “biennalskom tjednu“ posvećenom suvremenoj glazbi, Muzički informativni centar Koncertne dvorane Vatroslava Lisinskog predstavio je nove naslove u katalogu notnih izdanja MIC KDVL-a.
Predstavljena izdanja su ‘Passacaglia za dva glasovira i gudače’ te ‘Dramatski prolog za simfonijski orkestar’ Dubravka Detonija, ‘Epikurov vrt za simfonijski orkestar’ Ive Josipovića, ‘Plohe i boje za gudački orkestar’ Davorina Kempfa, ‘Ave Maria’ Karla Krausa i ‘Doloroso za kvartet saksofona’ Dubravka Palanovića, a urednički ih potpisuju Ivan Živanović, Jelena Vuković i Davor Merkaš.
Na početku predstavljanja prisutnima se obratio moderator i urednik Ivan Živanović. Pozdravio je prisutne autore Dubravka Detonija, Karla Krausa i Dubravka Palanovića te zahvalio svima koji su surađivali u izradi notnih izdanja: Domagoju Kresniku, Felixu Spilleru i Krešimiru Seletkoviću zaduženima za notnu sliku te Danielu Illeu, grafičkom dizajneru, prevoditeljima Grahamu McMasteru i Petri Potočnik, kao i Ministarstvu kulture Republike Hrvatske i Gradu Zagrebu za njihovu potporu.
Nakon zvučnih izvadaka iz skladbi Ive Josipovića i Davorina Kempfa i pročitanih kratkih osvrta na njihove skladbe, sudionici su imali prilike poslušati snimku skladbe ‘Ave Maria’ skladatelja Karla Krausa zabilježene 2016. u crkvi Shepherd’s Grove u Los Angelesu. Izvedbu je snimila jedna od najvećih svjetskih kršćanskih televizijskih kuća, Hour of Power. Skladatelj je istaknuo kako mu je kod skladanja osnovna vodilja bila ideja jednostavnosti koju je otkrio Monteverdi i koja je još uvijek neispitano područje, a koja se zbog imperativa “novoga“ sve manje cijeni. Dodao je kako su mu motivacija za pisanje ove skladbe bile nebeska i zemaljska Majka.
Predstavljajući Dramatski prolog skladatelj Dubravko Detoni istaknuo je kako je to njegov diplomski rad i kako su mu kod njegove orkestracije savjetima pomagali i Boris Papandopulo, i Petar Bergamo, i Stjepan Šulek, kod kojih je učio skladanje.
“S glazbom postoji jedan veliki problem. To je umjetnost koja uglavnom krasno zvuči, međutim vrlo lako utihne. Ako nema nekoga tko se brine za nju na bilo koji način, da je čuva, da je dijeli…, ona jednostavno nestaje. Sva ova izdanja napravljena su upravo zato da ta glazba koja je u njima ne utihne, nego da ide po svijetu i da je drugi sviraju, slušaju, snimaju, vole…“, zaključio je predstavljanje Ivan Živanović.

Ivan Živanović i Dubravko Detoni

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.