MUP pod lupom: Prometna nesreća dovela u fokus uvjete nabave „specijalnih prikolica” za termovizijske kamere

Nacionalu se prije nekoliko dana javio izvor koji tvrdi da je MUP izigrao postupak javne nabave kada je u pitanju kupovina “specijalnih prikolica” za potrebe MUP-a, navodeći da su navedene prikolice nabavljene bez obzira što se znalo da ne udovoljavaju propisanim kriterijima iz javne nabave, što je, prema njegovim tvrdnjama prouzročilo opasnost u prometu.

Isti izvor tvrdi kako je prošle godine MUP od tvrtke Flammifer d.o.o. nabavio 17 vozila “specijalnih prikolica” koje su uvedene u upotrebu unatoč tome da nisu udovoljavale tehničke uvjete iz natječajne dokumentacije i navodi:

‘Kao rezultat prekomjerne težine prikolice koja je odstupala od težine navedene u dokumentaciji, došlo je do prometne nesreće, nakon koje su navedene nepravilnosti otkrivene. Nakon očevida prometne policije i vaganjem vozila došlo se do spoznaje da su prikolice teže od zahtjeva u natječajnoj dokumentaciji po kojoj su nabavljene, ali i da su teže od njihove deklarirane težine u homologacijskom listu i prometnoj dozvoli.’

Taj izvor izražava sumnju da se slučaj pokušava zataškati, a čak ide toliko daleko i glavnu ulogu u prikrivanju pripisuje umirovljenom generalu, a sada posebnom savjetniku ministra unutarnjih poslova Mladenu Markaču. Također tvrdi da ista firma ponovo isporučuje sporna vozila MUP-u.

Nacional je kontaktirao MUP kako bi provjerio što se zapravo dogodilo i dobio opsežan odgovor. U njemu se navodi da se navedeni natječaj odnosi na mobilne termovizijske kamere na „specijalnim prikolicama”. Termovizijske kamere za Ministarstvo unutarnjih poslova proizvela je zajednica ponuditelja Ericsson Nikola Tesla d.d., Securitas Hrvatska d.o.o. , Hidraulika Promet d.o.o i Flammifer d.o.o. koji je bio zadužen za specijalne prikolice.

Prva primopredaja bila je na Policijskoj akademiji u Zagrebu 26.studenog 2019. na kojoj je nazočio i ministar unutarnjih poslova i potpredsjednik Vlade Davor Božinović.

Termovizijske kamere Ministarstvo unutarnjih poslova nabavilo je na temelju sporazuma u sklopu projekta „Jačanje nadzora državne granice kroz nabavu sustava termovizijske kamere na prikolici s terenskim vozilom“, potpisanog 12. studenoga 2018. godine. Ukupna vrijednost Sporazuma iznosi 6.290.000,00 EURA od čega je 75% iznosa financirano iz Fonda za unutarnju sigurnost (ISF) (4.717.500,00 EURA), a 25% iz državnog proračuna.

MUP negira zataškavanja

MUP-a u svom odgovoru, među ostalim, kaže: “S obzirom kako je prilikom isporuke dostavljen službeni dokument Centra za vozila Hrvatske d.d., povjerenstvo nije imalo potrebu dodatno vagati svaku prikolicu prilikom njihove primopredaje. Temeljem navedenog službenog dokumenta Centra za vozila Hrvatske d.d. izvršena je i registracija predmetnih prikolica.”

Prometna nesreća u kojoj su utvrđena odstupanja

MUP dalje u priopćenju iznosi i okolnosti vezane uz navedenu prometnu nesreću koje otkrivaju da nešto ne štima sa težinom prikolice iz spomenute prometne nesreće. U tom dijelu priopćenja stoji:
‘Obavještavamo Vas kako je utvrđeno da se prikolica prilikom vožnje otkvačila i sletjela sa ceste. Izvršen je očevid te je tom prilikom izvršeno i vaganje prikolice kada je utvrđeno prekoračenje mase u odnosu na deklariranu. Međutim, prilikom tog vaganja nije bilo moguće jasno utvrditi sadržaj prikolice neposredno prije nego se prikolica otkačila, odnosno da li je na prikolici bila dodatna oprema koja nije predviđena za transport na prikolici’, navode iz MUP-a.

Izvanredni tehnički pregled

MUP nadalje navodi kako su u tijeku dogovori s isporučiteljem u svezi službenog vaganja, odnosno izvanrednog tehničkog pregleda, a kako bi se utvrdilo činjenično stanje.

“Predmetna prikolica je vraćena s popravka 10. travnja 2020. godine, a zbog mjera ograničenja uslijed epidemije izazvane virusom COVID-19 nije bilo moguće organizirati sastanke s isporučiteljem”, odgovorili su iz MUP-a i dodali da ukoliko se tijekom izvanrednog tehničkog pregleda utvrde određena odstupanja, ona će biti uklonjena o trošku isporučitelja bez dodatnih troškova za naručitelja, odnosno bez troškova za Ministarstvo unutarnjih poslova, a na način da prikolica mora udovoljavati tehničkim zahtjevima u svim segmentima pa tako i u pogledu mase.

Komentiraj