Na pozornici Hrvatskog narodnog kazališta u Splitu prošle nedjelje predstavljena je monografija “Cynthia Hansell-Bakić – Vissi d’arte, vissi d’amore” Marije Barbieri. Oproštaj je to od scene Cynthije Hansell-Bakić, proslavljene operne prvakinje američkog porijekla, umjetnice koja je desetljećima pjevala najvažnije operne uloge upravo na sceni splitskog teatra. Cynthia Hansell-Bakić rođena je u uglednoj američkoj obitelji i od najranije dobi bila u doticaju s glazbom, odlučivši kako će upravo glazba biti njen životni put. Nakon školovanja u New Jerseyu i na bostonskom New England Conservatory of Music u klasi prof. Lava Vrbanića iz Zagreba, ljeto 1971. provela je u Dubrovniku, a profesor Vrbanić tom prilikom upoznao ju je s ravnateljem Opere splitskog teatra Dragutinom Savinom. Položila je audiciju i početkom 1972. debitirala u ulozi Leonore u Verdijevu ”Trubaduru”. Odmah je skrenula pozornost raskošnim senzualnim glasom, muzikalnošću, ljepotom scenske pojave i naglašenim smislom za interpretaciju. Ostala je u Splitu i udajom za Antu Bakića postala splitska snaha. Nižu se velike uloge na splitskoj pozornici, a već 1973. prvi put nastupa u jednoj od svojih najboljih uloga, kao Cio Cio San u Puccinijevoj ”Madame Butterfly”. U još jednoj od svojih najznačajnijih uloga, naslovnoj u Puccinijevoj operi ”Tosca”, briljirala je na premijeri u splitskom teatru 1981. kojom je ravnao maestro Vjekoslav Šutej, a režirao je Kosta Spaić. Cynthia Hansell-Bakić usavršavala se na Julliard School of Music na majstorskim tečajevima velikih umjetnika poput Marije Callas, Birgit Nilsson, Anna Moffo i Elisabeth Schwarzkopf. Cynthia Hansell Bakić od 1989. bavi se glazbenom pedagogijom kao docentica na Muzičkoj akademiji Sveučilišta u Zagrebu, a osnovala je Odjel za solo pjevanje na područnom odjelu u Splitu. I danas je redoviti profesor i na Umjetničkoj akademiji u Splitu drži katedru solo pjevanja.

Komentiraj