Mirta Alfirev: ‘Na Grunteku Zagrepčani sami biraju povrće koje žele da im proizvedemo’

Autor:

Gruntek

Prvi koncept digitalizacije i pretplatničkog modela ekološkog uzgoja povrća u personaliziranim mikrovrtovima u Hrvatskoj, jedinstven je u svijetu

Na nekih 60 kilometara od Zagreba, u Prokuvljanima u okolici Čazme, nalaze se „vrtovi budućnosti namijenjeni Zagrepčanima. Riječ je o projektu naziva Gruntek u kojem je Zagrepčanima omogućeno da zakupe poljoprivredno zemljište, odaberu što žele da im se tamo posadi i kada im proizvodi sazru mogu sami doći brati ili odabrati dostavu vlastitog povrća koje je uzgojeno po ekološkim standardima, a sve funkcionira putem interneta i pametnih telefona. Projekt Gruntek osmislilo je i pokrenulo petero entuzijasta iz Yachtmaster Grupe, koja godinama na globalnoj razini predvodi organizaciju sajmova za jahting industriju B2B. Na ideju su došli tijekom prvog zaključavanja prošle godine, kada su im propali svi dogovoreni poslovi i kada su „u moru negativnih vijesti počeli raditi na projektu koji će ih ispuniti na poslovnoj, ali i privatnoj razini.
Više o projektu za Zagreb News govorila je Mirta Alfirev, voditeljica marketinga i komunikacija projekta.
“Gruntek je prvi koncept digitalizacije i pretplatničkog modela ekološkog uzgoja povrća u personaliziranim mikrovrtovima. Model je to kompleksne organizacije, nabave i logistike, naročito u podzastupljenom sektoru ekološke proizvodnje u Hrvatskoj”, rekla je Mirta Alfirev.
Istaknula je da za sada imaju 250 korisnika, ali i da su osigurali zemljište za 1000 novih. Na Grunteku, nastavila je, radi desetak stalnih poljoprivrednika koji svakodnevno uče principe ekološkog uzgoja u konzultaciji s vanjskim suradnicima i stručnjacima.
“Naš je model jedinstven u svijetu i kao takav vrlo je zahtjevan iz perspektive organizacije, nabave i logistike. Dok nismo krenuli s realizacijom projekta, nismo bili svjesni kako je ekološka proizvodnja slabo zastupljena u Hrvatskoj. Primjerice, od 160.000 OPG-ova samo 4374 prakticira ekološke metode uzgoja, a razlog tomu su izrazito visoki troškovi, relativno mala količina uroda i veliki rizik od nepogoda”, ispričala je Mirta Alfirev.
Dodala je da se, s druge strane, Gruntek ne temelji na velikim količinama i što nižoj cijeni povrća. Naglasak je, tvrdi, na sociobenefitima. Naime, brzi život popraćen lošim prehrambenim navikama ostavlja velik trag na našem zdravlju i vrijeme je da se zapitamo što konzumiramo, kojim tempom živimo i koliko truda ulažemo u svoje zdravlje i budućnost. Gruntek zato svojim korisnicima omogućuje besplatne edukacije, a fokus nam je i na psihofizičkom zdravlju djece i odraslih. Naime, vrtlarstvo vrlo pozitivno utječe na kardiovaskularni sustav i na opće fizičko zdravlje, a kad su u pitanju današnja djeca koja su okružena stresom, boravak na Grunteku dobiva puno veći smisao, objasnila je Mirta Alfirev.
Gruntek funkcionira tako da na web-stranici www.mojgruntek.hr korisnici unajme vrt na godinu dana. U mjesečnu cijenu najma od 199 kuna uključeni su obrada tla i ekološki uzgoj odabranog povrća tijekom cijele sezone. Nakon što unajmi zemljište, korisnik bira osam od 15 proizvoda u ponudi, a odabir povrća naplaćuje im se još oko 250 kuna, ovisno o proizvodu. Nakon toga tim poljoprivrednika sadi odabrano povrće na osam povrtnih gredica. Kad je urod spreman za berbu, korisnik dobiva obavijest i odabire: samostalnu berbu, preuzimanje ili dostavu. Tako svaki vrt na
Grunteku tjedno proizvede dovoljno svježeg povrća za prosječnu tročlanu obitelj, rekla je Mirta Alfirev te dodala da su u cijenu uključene i besplatne edukacije i korištenje piknik-zone koja je namijenjena za opuštanje.
Kad je riječ o financijskoj isplativosti, smatra da nije ispravno uspoređivati cijene povrća s onima na tržnicama već u eko trgovinama, ali i da u usporedbi s njima korisnici Grunteka mogu proći i 20 posto jeftinije. Na našem webu je popis i opis svakog povrća kako bi korisnici mogli znati kad se sadi i dozrijeva, koliki prinos mogu očekivati. Korisnici mogu birati između batata, blitve, cikle, crvenog luka, graška, krastavaca, kupusa, mahuna, mladog luka, mrkve, paprike, nudimo i dva miksa paprika i salate, a najpopularniji proizvodi su rajčica i zelena salata, rekla je Mirta Alfirev.
Gruntek se prostire na 22 hektara s posađenih 400,000 sadnica, prekriven je razvučenom 170 kilometara organskom folijom za malčiranje od razgradivog škroba, što je najveća organska folija u Hrvatskoj. Od svog pokretanja krajem prošle godine ostvario je brojne uspjehe i dobio nagrade. Projekt je uvršten u popis „najboljih digitalnih inovacija u 2020., a inovativan koncept Grunteka kao održivog rješenja za stanovnike velikih gradova predstavljen je i na konferenciji WinDays20 i LEAP summitu.
“Cilj nam je potaknuti ljude da počnu razmišljati što i kako konzumiraju te da sami sudjeluju u procesu uzgoja povrća. Da budu 100 posto sigurni u porijeklo povrća i osvijeste koliko im je potrebno uzeti predah i odmoriti se na mjestu kao što je Gruntek”, zaključila je Mirta Alfirev.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.