Mirana Kurspahića i Dražena Ilinčića bije glas duhovite gospode koja bacaju telefone u kulturnim emisijama

Autor:

Vijenci i kaktusi

Televizije nisu mogle bez krajnje nepotrebnog ponižavanja konzumenata besplatnog graha za Prvi svibanj. Na radiju su oni koji ga jedu nazvani čak i osiromašeni narod, a oni koji su otimali karanfile nisu imenovani. Vjerojatno je to nježnim uredničkim dušama bilo dovoljno strašno samo kao slika.

INTERVJU TJEDNA

Srijeda, HRT 3, 22.15

Novinarka Renata Margaretić Urlić utrošila je četrdeset minuta struje s odašiljača i veza na kriva pitanja i promašen odnos prema g. Vinku Uhliku (82). Ulagivala mu se beskrajno – iz pogrešnog razloga, jer je on bio jedan od urbanista koji su pristali stvarati pomodnu nakazu zvanu Novi Zagreb koju je davno trebalo srušiti do temelja. To su sa svojim soliterima i sličnim neproduktivnim zabludama davno učinile kulturne zemlje, ali gospoda hrvatski urbanisti-političari, arhitekti-političari i političari-političari i danas daju biografske intervjue susretljivom novinarskom osoblju HRT-a, kao da se ništa nije dogodilo. Vjerojatno su ti naši poslušni i ovlašteni davatelji “urbanističkih uvjeta” oglušili već od eksplozije prve tone dinamita postavljene pod naselja za sirotinju, pa nisu shvatili trebaju li slijediti i ovaj razarački trend prikazan na stranim televizijama, jer možda je ipak tu riječ samo o nuklearnom napadu ili selektivnom potresu, čovjek nikada ne može biti dovoljno oprezan. Za gđu novinarku R.M.U. ne postoje nikakve dvojbe oko intervjuiranog i njegova Zapruđa, Središća, Travnog i sličnih zala počinjenih nad desecima tisuća nedužnih stanara koji su Novi Zagreb odmah nazvali spavaonicom. Za nju je g. V.U. “arhitekt, urbanist, umjetnik”, “jedan od rijetkih urbanista koji su uspjeli doživjeti ostvarenje svoje vizije” i kao takav predstavnik zaštićene vrste koju treba blago tretirati glorifikatorskim intervjuima spravljenim s jakim začinom nostalgije za herojskim vremenima ovdašnje arhitekture, urbanizma i svekolike umjetnosti. Novinarki Margaretić nije bilo dovoljno da se njena pohvala urbanistu odvija u kontrastu sa slikom, tj. u šetnji do “stana s prekrasnim pogledom na Novi Zagreb”. Iako je izbor njegova mjesta stanovanja ona posebno nježno i toplo predstavila kao da je riječ o moralnoj vrlini, ipak se miris novinarstva gđe Margaretić najjače osjetio kad je pohvaljeni stanar stana s prekrasnim pogledom na Novi Zagreb, pri kraju intervjua opušteno izjavio da većinu vremena provodi na moru, sa ženom. To ni njega ni novinarku Margaretić nije spriječilo da nam na samom kraju intervjua plasiraju najiskrenija uvjerenja našeg morskog urbanista kako je ovdje, usred Novog Zagreba, “krasno stanovati, prekrasno, vjerujte”. Ne vjerujemo. Iako je ovo dvoje tu nadmašilo same sebe, netko je ovdje lud. Mi, drage čitateljice i čitatelji, mi.

DNEVNIK

Petak, Nova TV, 19.15

Sve televizije nisu mogle bez krajnje nepotrebnog ponižavanja konzumenata besplatnog graha za Prvi svibanj. Na radiju su oni koji ga jedu nazvani čak i osiromašeni narod, a oni koji su otimali karanfile nisu imenovani. Vjerojatno je to nježnim uredničkim dušama bilo dovoljno strašno samo kao slika.

POLA URE KULTURE

Petak, HRT 4, 21.30

Sve HRT-ove novinarke proteklog su tjedna o knjizi Slavenke Drakulić umjesto o Dori Maar, govorile puno više o Picassu, što je užasan snobizam. Naglasak je na užasan. Užasno je bilo i ono iz jedne od brojnih prošlotjednih kulturnih emisija, o družini koja revitalizira mit o nekoj iz niza zazidanih djevica. Zanimljivo je da nikad nije zazidan djevac.

VIJESTI IZ KULTURE

Petak, HRT 4, 22.00

Glumica Nina Violić je redateljica filma “Odvajanje”. Je li to zanimljivije? Da, zanimljivije je od vukovarske Zbirke Bauer, trinaestog Tabor film festivala i jedanaestog filma o Nijemcima omiljenom indijanskom poglavici. Sve je to objavljeno prije vijesti da je glumica postala režiserka.

NOĆNA KAVANA

Petak, HRT 1, 23.10

Voditelj Dražen Ilinčić, poznat po tome što će preksutra u emisiji “Dobro jutro: kultura” baciti telefon na pod, pohvalio je troje svojih gostiju rečenicom ‘’čuo sam mnogo zanimljivih stvari’’. A kad je on, onda smo i svi mi. Gosti su bili filmski kritičari Dragan Rubeša, Željko Luketić i filmska kritičarka i režiserka Višnja Vukašinović.

SUBOTOM UJUTRO

Subota, HRT 1, 10.30

Voditeljica N. Rendeli odlučila se za intervju s Goranom Višnjićem natući naočale s velikim crnim okvirom, što je voditelj Miran Kurspahić, kad je sutradan vidio kolegu Dražena Ilinčića s naočalama, nazvao ‘’luk inteliđente’’. Voditeljičin Look inteligente ne ćemo tako skoro gledati jer Goran Višnjić je ipak jedan i jedini.

DOBRO JUTRO: KULTURA

Nedjelja, HRT 3, 9.00

Nasmijavala su nas (do suza) dvojica voditelja, što je krajnje neobično, jer kulturne emisije, kao i sve na svim televizijama, uvijek znaju biti grozomorno dosadne. Nemojmo se sad nezahvalno čuditi. Voditelji Miran Kurspahić i Dražen Ilinčić samo su bili na vrhuncu forme, bolje rečeno na jednom od vrhunaca, jer već su stekli glas (prije dva stoljeća govorilo se: bije ih glas) duhovite gospode koja nastupaju na televiziji. Ne zna se gdje su ova dvojica bila dosad, ali u ime sveopće kulturne publike ove emisije hvala im za današnje, jedno od boljih nedjeljnih jutara (može i hektara). Ostvarili su odličnu suradnju s novinarkom Danijelom Stanojević. Stalno su je prekidali, dobacivali joj svoje komentare na onaj svoj ironični srednjoškolski način, možda i engleski, vrag će ga znati. Kao prava idealna suradnica gđa Danijela Stanojević sve je to ne samo razumjela, nego i trpjela. Njeno trpno stanje bilo je primjereno, jer su njihovi komentari, čak i vlastitih najava, dolazili uvijek u pravom trenutku, baš kad smo htjeli pomisliti kako je ovo ili ono dosadno. Takav neusporedivo totalni feedback ne proizvodi se ni na jednoj od naših televizija. Možda jednog dana.

Novinarka Danijela Stanojević je relativno nova kazališna kritičarka emisije, u narodu poznatija kao Vidovita Danijela. Gđa Stanojević u studiju priča o kazališnim predstavama na način najbolje prijateljice. To je nešto novo u sferi kulture. Stalo joj je, na onaj njen pažljivo konstruirani zabrinuti način, da vam kaže kako je bila u kazalištu i gledala nešto što je se na neki čudan način dojmilo. A to vam je danas, kad svi s ekrana lažu, jedino važno. Nije baš pouzdana glede imena slikara, glumica i glumaca, kazališta, predstava, režisera, stranih imena, ali njeno samopouzdanje ni trenutka je ne napušta. Njeno umjetničko ime, ponovimo: Vidovita Danijela, bilo je i na video-zidu, s lažnim telefonskim brojem za moguće ženidbene kandidate. Osim Vidovite Danijele u emisiji je procvao i talent voditelja Mirana Kurspahića. Dobio je neku kazališnu nagradu za koju mu je V.D. na svoj način uručila prigodan dar: sliku slikara kojemu nije znala ime. Kurspahić reklamira pivo, dobiva kazališne nagrade, odlično glumi mlakonju Tomislava u najboljoj sapunici Nove TV i vodi ovu najbolju od svih kulturnih emisija, najbolju i po vrlo ozbiljnom broju informacija i kvalitetnim sugovornicima, npr. orguljašima koji se zovu Edmund Andler Borić i Pavao Mašić. Što je najveći umjetnički uspjeh Mirana Kurspahića? Nadamo se da je najisplativiji ona reklama za pivo. Sve ostalo je stvar ukusa.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)