MINISTAR HAJDAŠ-DONČIĆ: “Novac od IPO-a HAC-ONC-a isključivo za vraćanje dugova”

Autor:

09.06.2015., Belisce - U prostorijama gradske vijecnice odrzan je radni sastanak ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Sinise Hajdasa Doncica s celnicima Grada i Zupanije. Ministar Sinisa Hajdas Doncic. Photo: Marko Mrkonjic/PIXSELL

Ministar pomorstva prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš-Dončić izjavio je u utorak u Belišću kako će se novac prikupljen inicijalnom javnom ponudom dionica (IPO) HAC-ONC-a iskoristiti isključivo za vraćanje dugova Hrvatskih autocesta (HAC) i Auto-ceste Rijeka-Zagreb.

[quote_box_center]

  • Siniša Hajdaš-Dončić izjavio je da će novac od IPO-a HAC-ONC-a biti isključivo za vraćanje dugova
  • Po trenutnim projekcijama, ovom transakcijom javni dug bi se smanjio za otprilike 4 postotna poena

[/quote_box_center]
Nakon sastanka s osječko-baranjskim županom Vladimirom Šišljagićem i belišćanskim gradonačelnikom Dinkom Burićem, ministar Hajdaš-Dončić je na upit novinara hoće li se prikupljeni novac plasirati u državni proračun ili koristiti za vraćanje dugova, kazao da će zakon o tome postupku biti u saborskoj proceduri do 15. srpnja, a u zakonu će stajati da novac ide isključivo za vraćanje dugova HAC-a i Auto-ceste Rijeka-Zagreb.

Dug od 30 milijardi kuna

“Htio bih da jednom svi prekinemo s tom pričom o tome gdje će se novac trošiti, jer novac jedino može biti potrošen za vraćanje dugova”, poručio je ministar.

Do srijede, 10. lipnja traje javna rasprava o zakonskom prijedlogu koji bi omogućio monetizaciju više od 30 milijardi kuna dugovanja koja imaju HAC i ARZ-a putem inicijalne javne ponude dionica (IPO).

Kako se navodi u uvodu zakonskog prijedloga, cilj ovoga zakona je razduživanje HAC-a i ARZ-a, koji nisu u mogućnosti uredno podmirivati svoje kreditne obveze, a koje su lani postale dio javnog duga.

Pod pretpostavkom uspješno provedenog IPO-a 60 posto dionica HAC-ONC-a, procjenjuje se u zakonskom prijedlogu, vlasnici toga društva, odnosno HAC i Republika Hrvatska, kao pravni sljednik ARZ-a, trebali bi imati neto primitak u iznosu od 1,5 milijardi eura. Tada bi država, slijedom raskida Ugovora o koncesiji i prestanka postojanja ARZ-a, trebala kreditorima isplatiti 458 milijuna eura, dok bi preostalih 1,04 milijarde eura koristio HAC za pregovore s kreditorima i otplatu najnepovoljnijih kredita, primarno komercijalnih banaka. Na taj bi se način dug HAC-a smanjio na 2,06 milijardi eura, a državi bi preostalo 454 milijuna eura ARZ-ovog duga.

Po trenutnim projekcijama, ovom transakcijom javni dug bi se smanjio za otprilike 4 postotna poena, navodi se u zakonskom prijedlogu. Javni dug Hrvatske iznosio je na kraju prošle godine oko 279 milijardi kuna ili 85 posto bruto domaćeg proizvoda (BDP).

Komentar štrajka u Jadroliniji

Zamoljen da komentira prosvjed radnika “Jadrolinije”, koji prijete štrajkom u srpnju i kolovozu te hoće li biti pregovora, ministar Hajdaš-Dončić kazao je kako radnici te tvrtke mogu svaki dan pregovarati s Upravom, a da on nije predsjednik Uprave niti jednog poduzeća. Dodao je kako je najvažnije da promet ne trpi te da trajekti danas normalno voze, a da će njegov stav prema tome, unatoč izbornoj godini, ostati isti.

Ispred upravne zgrade u Rijeci danas je održan mirni prosvjed zaposlenika Jadrolinije, predstavnika Sindikata pomoraca Hrvatske i Nezavisnog sindikata pomoraca putničkih brodova Hrvatske, kojim su upozorili na male plaće zaposlenika, odgađanje kolektivnih pregovora i neodgovarajuće uvjete rada na brodovima.

Među ostalim, traže i da započnu pregovori za kolektivne ugovore za radnike na kopnu i pomorce. Ako se ništa u međuvremenu ne dogodi, sljedeći im je korak, najavili su, pravi štrajk, vjerojatno krajem srpnja i početkom kolovoza.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)